نیم قرن با “دینه” با رونمایی از ” تارادین “ - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
نیم قرن با “دینه”  با رونمایی از ” تارادین “

شرکت دینه حدود 50 سال سابقه فعالیت در حوزه دارویی بویژه داروهای گیاهی را دارد و اولین شرکت داروهای گیاهی ایران است.
«داود خیرآبادی» سوپر وایزر مارکتینگ شرکت دینه در گفتگو با خبرطلایی با ببان اینکه آغاز فعالیت شرکت با تولید داروی کالاندولا بوده که یک پماد شناخته شده است،خاطر نشان کرد:پس از آن داروی سی لاکس توسط این شرکت تولید شد که در گروه‌های مختلف در دسترس افراد قرار دارد. وی افزود: این دارو به صورت شربت، قرص و کپسول موجود است. از مواد به کار رفته در این دارو برگ سنا است که با افزایش عملکرد روده مشکل یبوست بیماران را برطرف می کند.
خیر آبادی با تاکید براینکه این دارو را همه می شناسند و یک برند منحصر در بازار است ؛تصریح کرد: خیلی از مردم «دینه» را با سی‌لاکس یا کالاندولا می‌شناسند.
وی در مورد تولید جدید دینه اظهار داشت:داروی جدیدی که ما تولید کردیم به نام «تارادین» است که به صورت گرانول می‌باشد. این دارو زمانی که فرد دچار گلو درد یا گرفتگی صدا شده است باید به صورت خوراکی داخل آبجوش حل و مصرف شود. تارادین بخصوص در فصل پاییز و زمستان که فصل سرماخوردگی است بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی افزود : این دارو شامل دانه بالنگو شیرازی، به‌دانه، دانه قدومه و دانه بارهنگ می‌باشد که قدیمی‌ها بسیار از این دانه‌ها استفاده می‌کردند.
خیر آبادی ادامه داد:نکات مثبتی که داروی تارادین تولید شرکت دینه نسبت به داروهای مشابه خود دارد این است که دانه به دانه به واسطه سیانیدی که دارد آسیاب نشده است؛چراکه سیانید بعد از آسیاب کردن ترشح می‌شود و داخل آبجوش که می‌رود سمی می‌شود. وی با بیان اینکه شاخصه مثبت دیگر این است که به واسطه گیاه استویا که در آن استفاده شده برای دیابتی‌ها مناسب است ،تصریح کرد:گیاه استویا حدود 200 برابر شکر و قند شیرین کنندگی بیشتری دارد ولی به خاطر کالری صفری که دارد برای بیماران دیابتی جذب قند ندارد،که نقاط قوتی هستند که این دارو نسبت به داروهای مشابه دارد.
سوپروایزر دینه با بیان اینکه وقتی مواد در آبجوش کاملا حل می‌شوند و قوام پیدا می‌کنند و ته نشین نمی‌شوند ،اذعان کرد:این دارو به واسطه گیاه استویا طعم خیلی خوبی دارد که برای بیمار خوب باشد. چون بلع و مصرف یا نوشیدن دارو شاید برای خیلی‌ها سخت باشد بویژه زمانی که گلو درد دارند؛ ولی اگر دارو طعم خوبی داشته باشد قطعا بیمار به راحتی استفاده می‌کند.
گفتنی طی مدت کوتاهی این دارو مورد توجه پزشکان و بیماران قرار گرفته است.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true