فجر انرژی خلیج فارس؛برترین شرکت بورسی بازار انرژی در افق ۱۴۰۴ - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
فجر انرژی خلیج فارس؛برترین شرکت بورسی بازار انرژی در افق ۱۴۰۴

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فجر انرژی خلیج فارس(سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۳/۰۷/۱۱در محل پژوهشگاه صنعت نفت تشکیل گردید.
در این مجمع که با حضور ۷۹ درصداز سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای دکتر فامیلی بود، که جنابان و محرم هادی اصل و ابراهیم قربانی در مقام نظار اول و دوم و جناب اقای مهندس علی زال خانی ،مدیر عامل شرکت به عنوان منشی مجمع انتخاب گردیدند.
درادامه با ارائه گزارش مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۴۰۲و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ با تقسیم سود ۴۵۰۰ریالی به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

به گزارش خبرطلایی،علی زال‌خانی، مدیرعامل شرکت فحر انرژی خلیج فارس در مجمع عمومی عادی سالیانه با بیان اینکه
۱۱ توربین از تیپ و تکنولوژی روز دنیا داریم و در ۵ سال با کمترین توقف فعالیت کردند،تصریح کرد:عدم توقف، منشأ تولید ثروت برای سهامداران بوده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه حدود ۸۰۰۰ متر مکعب تولید پساب داشته و قصد داریم از آن به‌عنوان آب صنعتی استفاده کنیم،خاطر نشان کرد: با وجود اینکه محصول ما قابلیت انبارش ندارد، از طریق پایپ و کابل به مصرف‌کننده منتقل می‌شود؛چرا که ۳هزار کیلومتر کابل و پایپ داریم.
زال خانی با بیان اینکه تعمیرات اساسی داریم که متکی به توان داخلی شرکت و پیمانکاران طرف قرارداد با شرکت است،اذعان کرد: بیش از ۲۰۶۵ روز کارکرد بدون توقف و تولید مستمر، یکی از مهم‌ترین دستاوردهای شرکت در این سال مالی بوده است.
مدیر عامل بفجر افزود :افزایش سودآوری و تاب‌آوری مالی، توسعه جغرافیایی بازار، بهبود زنجیره و حفظ و مدیریت دارایی‌ها از مهم‌ترین استراژی‌های شرکت است.

وی با اشاره به اینکه تعیین نرخ فروش محصولات، چالشی است که آن را پیگیری می‌کنیم،اظهار کرد:تأمین منابع انرژی و سوخت از دیگر چالش‌های شرکت است.

مدیر عامل شرکت فجر انرژی خلیج فارس با تاکید بر اینکه بهای تمام شده منتهی به ۱۴۰۲، ۶۶درصد بوده است،خاطر نشان کرد:مهم‌ترین عامل مؤثر بر بهای تمام شده، نرخ گاز است ؛چرا که با توجه‌ به تعدیل نرخ سوخت گاز، این رقم به‌ صورت قابل‌ ملاحظه‌ای کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود :امیدواریم با همراهی NPC نرخ‌های جدید را اخذ کنیم.

زال خانی ادامه داد:پرونده حقوقی با زاگرس در جریان است. از طریق مراجع حقوقی، دیوان، شورای رقابت و… در حال پیگیری هستیم. نتایج این موضوع در کدال اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت درخصوص وصول مطالبات عنوان کرد: از ۲۴ همت مطالبات، تنها ۱۱ همت باقی مانده است. تلاشمان را خواهیم کرد تمام مطالبات را تسویه کنیم و گزارش دهیم.

وی با بیان اینکه هلدینگ، سود سهام عدالت و حقیقی‌ها را پرداخت کرده است،خاطر نشان کرد:برای پرداخت سود، امسال اوراق منتشر خواهیم کرد.
زال خانی با بیان اینکه شرکت مطالبات سود سهام عدالت را پرداخت کرده است. باقیمانده مطالبات هلدینگ هم در آذرماه تسویه می‌شود،خاطر نشان کرد:
پیگیری لازم درخصوص ابطال دادنامه، پیگیری اعلام نرخ‌ها از NPC، استفاده از ظرفیت‌های قانونی، قراردادی، فنی و عملیاتی در راستای تعیین نرخ ۱۴۰۲ یوتیلیتی و به‌روزرسانی نرخ فروش پساب و فروش به‌صورت علی‌الحساب، تکالیف مهم مجمع بودند.
بنابراین گزارش در مجمع‌ عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده شرکت فجر انرژی خلیج‌ فارس، با تصویب صورت‌های مالی به ازای هر سهم ۴۵۰۰ ریال سود نقدی تقسیم شد.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true