تبلور توسعه صادرات با هدف ارزآوری در نفت بهران - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
تبلور توسعه صادرات با هدف ارزآوری در نفت بهران

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت نفت بهران (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۱۷ در هتل استقلال پارسیان تشکیل گردید.
در این مجمع که با حضور ۶۷/۸درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای نوین بود ، که جنابان زراعت کار و ربیعی در مقام نظار اول و دوم و جناب آقای خلیلی به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.
درادامه با ارائه گزارش مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به 1402/12/29و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ با تقسیم سود ۱۵۴۰ریالی به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.
به گزارش خبرطلایی،مهندس خلیلی ،مدیر عامل شرکت نفت بهران با بیان اینکه ظرفیت تولید انواع محصولات ۷۰۰هزار متر مکعب در سال است،خاطر نشان کرد: افزایش بهای تمام‌شده محصولات به علت افزایش هزینه‌های تولید، از چالش‌های شرکت در سال مالی مورد گزارش است.
وی با بیان اینکه هنوز افزایش قیمتی در محصولات موتوری که مشمول قیمت‌گذاری دستوری است، گرفته نشده و باید افزایش قیمت متناسب با بهای تمام‌شده اتفاق افتد،تصریح کرد: دیگر چالش‌های شرکت در سال ۱۴۰۲ عبارت است از تأمین ارز مورد نیاز برای خرید انواع افزودنی‌های مورد مصرف، تأمین نقدینگی ریالی جهت خرید ارز و کمبود گاز مصرفی پالایشگاه در زمستان و برق مصرفی در تابستان.
مدیر عامل “شبهرن ” با تاکید بر اینکه هفته گذشته، افزایش قیمت برای محصولات روانکارهای موتوری به میزان ۲۷درصد گرفته شده است،اذعان کرد:ارزش دلاری فروش شبهرن در ۳ماهه اول سال جاری به ۴۴ میلیون دلار رسیده است.
وی در ادامه با بیان اینکه نرخ خرید یک لیتر لوبکات در ۳ماهه اول سال جاری، ۱۹۵هزار و ۵۸۶ ریال بوده است،افزود : نرخ خرید یک کیلوگرم ادتیو در ۳ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳، یک میلیون و ۶۸۳هزار و ۷۳۶ ریال بوده این در حالی است که در ۳ماهه سال ۱۴۰۳، مقدار مصرف لوبکات به ۱۳۱هزار و ۶۵۹ متر مکعب رسیده است.
مهندس خلیلی با اشاره به اینکه در ۳ماهه اول امسال، مقدار کل فروش انواع محصولات ۱۷۰هزار و ۱۷۱ متر مکعب بوده است،اظهار داشت: مقدار کل فروش انواع روغن داخلی و صادراتی از ۸۰هزار و ۳۷۰ متر مکعب سه ماهه ابتدایی سال گذشته به ۱۰۵هزار و ۱۵۴ متر مکعب در مدت مشابه سال جاری رسیده است.
مدیر عامل نفت بهران با تاکید براینکه مقدار کل فروش انواع محصولات صادراتی در ۳ماهه اول سال ۱۴۰۳، ۸۲هزار و ۶۳۰ متر مکعب بوده است،تصریح کرد:شرکت در ۳ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۶۴۰۰ میلیارد تومان فروش داشته است.
وی افزود :شبهرن در ۳ماهه اول امسال از محل افزایش تولید ۱۵۰۰ میلیارد تومان سود ناخالص محقق کرده است.
خلیلی ادامه داد:در خصوص افزایش قیمت خوراک و سایر ملزومات تولیدی و ادامه عرضه محصولات موتوری تعهدی شرکت به بازار داخل از چالش‌های شبهرن در سال ۱۴۰۳ است.
مدیر عامل “شبهرن” با بیان اینکه تأمین ریال و ارز مورد نیاز برای خرید افزودنی‌ها و قوانین و مقررات مربوط به صادرات محصولات از دیگر چالش‌هایی است که شرکت در سال جاری با آن مواجه خواهد بود،اظهار داشت:دو،سه روزی است که برق ما قطع شده ، بنابراین همچنان کمبود برق و گاز مورد نیاز پالایشگاه از چالش‌‌های شرکت است؛همچنین بخشی از خوراک را از پالایشگاه‌های اصفهان و بندرعباس می‌آوریم.

وی با بیان اینکه آغاز پروژه نوسازی کوره‌های فرآیندی پالایشگاه و خرید ژنراتور گازی تولید برق پالایشگاه در دستور کار شبهرن است،خاطر نشان کرد:خرید خطوط جدید و افزایش بهره‌وری خطوط موجود بسته‌بندی محصولات از برنامه‌های شرکت برای سال جاری است.
خلیلی افزود : توسعه صادرات انواع محصولات با هدف ارزآوری و شفاف سازی فرآیند فروش و همچنین توسعه بازارهای جدید برای محصولات از برنامه‌های آتی شبهرن است.
وی به برنامه‌های شرکت برای سال ۱۴۰۳ اشاره و تصریح کرد:بهینه‌سازی سبد فروش محصولات و عرضه محصولات با ظروف جدید براساس ذائقه بازار از برنامه های شرکت در سال جاری خواهد بود.

مهندس خلیلی با بیان اینکه احداث پایانه صادراتی شرکت در بندرعباس در دستور کار شبهرن است ،تصریح کرد : افزایش قیمت خوراک و سایر ملزومات تولیدی و ادامه عرضه محصولات موتوری تعهدی شرکت به بازار داخل از چالش‌های شبهرن در سال ۱۴۰۳ است.
وی با بیان اینکه بخشی از خوراک را از پالایشگاه‌های اصفهان و بندرعباس می‌آوریم ،ادامه داد : آغاز پروژه نوسازی کوره‌های فرآیندی پالایشگاه و خرید ژنراتور گازی تولید برق پالایشگاه در دستور کار شبهرن است.
مهندس خلیلی افزود : خرید خطوط جدید و افزایش بهره‌وری خطوط موجود بسته‌بندی محصولات از برنامه‌های شرکت برای سال جاری است .
گفتنی است ؛در پایان مجمع شرکت نفت بهران به ازای هر سهم ۱۵۴۰ ریال سود تقسیم شد.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true