پتروشیمی بوعلی سینا رکورددار ارزآوری در کشور - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
پتروشیمی بوعلی سینا رکورددار ارزآوری در کشور

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت پتروشیمی بوعلی سینا(سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۱۱ در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تشکیل گردید.
در این مجمع که با حضور ۹۳درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای دکتر محمد حسن فامیلی بود ، که جنابان محرم و خزایی در مقام نظار اول و دوم و جناب آقای مهندس احمدزاده ، مدیرعامل شرکت به عنوان منشی مجمع انتخاب گردیدند.
درادامه با ارائه گزارش مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به 1402/12/29و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ با تقسیم سود ۷۰۰۰ریالی به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

به گزارش خبرطلایی،مهندس احمدزاده ،مدیر عامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با بیان اینکه هزینه‌های عمده شرکت بوعلی ناشی از نرخ خوراک و هزینه‌های لجستیک است،تصریح کرد:امسال انتظار سود بیشتری داشتیم، اما در آخر سال غافلگیر شدیم، بنابراین امسال سعی می‌کنیم استراتژی‌هایی را در پیش بگیریم که به میزان کمتری از اتفاقات بیرون از شرکت غافلگیر شویم.

وی در ادامه با تاکید براینکه تهدید نداشتن خوراک ثابت را به یک فرصت تبدیل کردیم؛ یعنی خوراکی را خریداری می‌کنیم که محصول بیشتری به ما بدهد،اذعان کرد:این در حالی است که هزینه لجستیک نیز برای شرکت بیشتر می‌شود، اما از سوی دیگر برای بوعلی ارزش افزوده ایجاد می‌کند.
احمدزاده با اشاره به اینکه به‌طور مداوم از طریق هلدینگ در حال رایزنی هستیم تا قیمت‌های واقعی‌تری با ضریب ۹۵صدم برای خوراک تعیین کنیم،خاطر نشان کرد: راندمان تولید را افزایش دادیم، همچنین طی سه سال گذشته هیچ وقت به دلیل اورهال توقف کامل نداشتیم. از همین رو در سال گذشته ۵۰ میلیون دلار افزایش درآمد داشتیم.
مدیر عامل بوعلی با تاکید براینکه با کاهش ۳درصد هدررفت موجب افزایش ۶۰هزار تن محصول در سال شدیم،اذعان کرد: تأمین ۲۰۰هزار تن خوراک واحدهای میانی با کشتی جهت جلوگیری از توقف تولید یکی دیگر از اقدامات مهم مجموعه بوعلی بود.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ میلیون تن محصول را به فروش رساندیم،تصریح کرد: در بخش هزینه‌های لجستیک به جز محصول برش سنگین افزایشی نداشتیم، بنابراین با مدیریت هزینه لجستیک، افزایش ۲۵ میلیون دلاری درآمد را تجربه کردیم.

مهندس احمدزاده با اشاره به اینکه تکمیل و راه‌اندازی پروژه پارازایلن یکی از مهم‌ترین اقدامات شرکت پتروشیمی بوعلی بوده است،خاطر نشان کرد: امسال سعی می‌کنیم از طریق تولید آروماتیک‌های ۱۰۰۰ دلاری، سودآوری خود را افزایش دهیم.

وی افزود: ایجاد تنوع در سرمایه‌گذاری به‌منظور سودآوری و اقدام جهت خرید سهام پتروشیمی اروند و خرید سهام پتروشیمی پلیمر گچساران از اقدامات این مجموعه جهت افزایش سودآوری است.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با بیان اینکه برای حفظ سودآوری و افزایش سود شرکت، تولید پارازایلن با قیمت بالای ۱۰۰۰ دلار را در برنامه داریم،تصریح کرد: تبدیل رافینیت به ریفورمیت و تبدیل برش سبک به ریفورمیت از دیگر اقدامات شرکت پتروشیمی بوعلی در جهت سودآوری است.
گفتنی است در پایان مجمع سالانه شرکت پتروشیمی بوعلی سینا به ازای هر سهم ۷۰۰۰ ریال سود نقدی تقسیم شد.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true