بررسی خبرطلایی از باران “رمز ریال” بانک کشاورزی در خشکسالی - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
بررسی خبرطلایی از باران “رمز ریال” بانک کشاورزی در خشکسالی

ریال دیجیتال یا رمزریالی که از سال ۹۷ در دستور کار بانک مرکزی قرار داشت و پس از موفقیت آمیز بودن اجرای پیش آزمایشی آن در سال ۱۴۰۰ بالاخره مصوب و در سال ۱۴۰۱ وارد فاز آزمایشی خود شد.
به گزارش خبرطلایی ، به گفته کارشناسان قابلیت برنامه‌ریزی، کاهش هزینه چاپ پول، کاهش تقاضا برای اسکناس و دسترسی مطلوب از جمله مزیت‌های ریال دیجیتال است که بانک کشاورزی با مجوز بانک مرکزی به عنوان عضو متولی زیست‌بوم ریال دیجیتال انتخاب شد و به زودی نسبت به عملیاتی کردن ریال دیجیتال (رمز ریال) در اپلیکیشن باران اقدام خواهد کرد.
ریال دیجیتال و فرآیند‌های انتشار آن طبق چیزی که در قانون دیده شده کاملا مشابه اسکناس است یعنی هر آن چیزی که برای انتشار اسکناس استفاده می‌شود؛ شامل اینکه، پشتوانه داشته باشد، هیات نظارت بر اندوخته اسکناس بررسی‌های لازم را انجام دهد و سایر موارد مشابه اسکناس است که بانک کشاورزی با معرفی اپلیکشن باران امکان شارژ کیف‌پول و تهیه ریال دیجیتال را فراهم کرده است که این موضوع به زودی و پس از عملیاتی شدن ریال دیجیتال انجام می‌شود.
به‌تدریج دامنه گسترش پیدا می‌کند. یعنی با یک تعداد محدود در حدود چند صد نفر شروع و هر دوره زمانی که خیلی هم طولانی نیست دوبرابر می‌شود و در نتیجه به ترتیب به شکل نمایی تعداد مردم هم افزایش پیدا می‌کند ، این در حالی است که رمز ریال که امروزه در طرح ساماندهی و توسعه رمزارزها مجلس به نام رمزپول معرفی شده است، شکل دیجیتالی پول رسمی کشور است که از مزایای آن ثبات قیمتی بیشتر،تاثیرگذاری مثبت بر افزایش ارزش پول ملی، کاهش تقاضا برای پول نقدی و چاپ اسکناس، تسهیل جابه‌جایی پول و انجام معاملات مالی، توسعه بانکداری دیجیتال درکنار سرعت و دقت بیشتر در مبارزه با پولشویی نسبت به سایر پول‌های رایج و رمزارزها، اشاره شده است.
به عبارت دیگر تمامی آنچه اسکناس دارد را در ریال دیجیتال هم داریم، به جزء اینکه در این پروژه فیزیک اسکناس وجود ندارد، برای تبادلش لازم نیست دو نفر کنار هم باشند و مهم‌تر از همه این قابلیت وجود دارد که قرارداد‌های هوشمند در داخل این نوع پول تعبیه شود و بین گیرنده و فرستنده که به صورت همتا به همتا این پول را مبادله می‌کنند به صورت هوشمند اجرا می‌شود.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true