دنیای تواضع ، دنیایی با طعم های متفاوت و برای تمام اقشار /شیرینی یلدا را با گرانی تلخ نکنیم /بالاترین سطح صادرات تواضع دراوج تحریم ها - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
دنیای تواضع ، دنیایی با طعم های متفاوت و برای تمام اقشار /شیرینی یلدا را با گرانی تلخ نکنیم /بالاترین سطح صادرات تواضع دراوج تحریم ها

 

 

ایرانیان نزدیک به چند هزار سال است که شب یلدا آخرین شب پاییز را که درازترین و تاریکترین شب در طول سال است تا سپیده دم بیدار می‌مانند و در کنار یکدیگر خود را سرگرم می‌دارند تا اندوه غیبت خورشید و تاریکی و سردی روحیه آنان را تضعیف نکند و با به روشنایی گراییدن آسمان به رخت خواب روند و لختی بیاسایند.

علی تواضع، بزرگترین تاجر خشکبار ایران در گفتگو با خبرطلایی با بیان اینکه قیمت آجیل شب یلدا نسبت به اجناس مورد نیاز مردم افزایش چشمگیری نداشته است، تصریح کرد :البته عرضه و تقاضا قیمت اصلی اجناس را مشخص می‌کند منتها بعضی از اقلام خشکبار افزایش ۲۰ درصدی را ما داشتیم.

بحران آب ؛بزرگترین تهدید کشور در بخش کشاورزی

تواضع با بیان اینکه تغییرات اقلیمی یکی از مسائل مهم و مطرح جهانی در چند دهه اخیر بوده که یکی از معضلات عمده زیست محیطی را به وجود آورده است، خاطرنشان کرد : در این راستا ایران یکی از کشورهای بحرانی در حوزه کمبود آب به شمار می‌رود. سال هاست هشدار بی آبی با خشک شدن دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و تالاب‌ها، کاهش سطح آب‌های زیرزمینی، فرونشست زمین، تخریب کیفیت آب، فرسایش خاک، بیابان زایی و طوفان گرد و غبار به صدا درآمده است.

وی در ادامه با بیان اینکه بحران آب بزرگترین تهدید کشور بوده و بخش کشاورزی یکی از نخستین حوزه‌هایی است که تحت تأثیر تغییرات اقلیمی قرار خواهد گرفت، تصریح کرد : در این باره کشاورزان قادر نیستند شرایط اقلیمی را کنترل کنند،به طوری که در سال جاری به دلیل خشکسالی محصولاتی از جمله گردو، بادام ،انجیر وتوت به دلیل کم آبی، کم روغن شده اند و معضلاتی را بوجودآورده اند که منجر به افزایش قیمت گردو شده است که انتظار است مسئولان و مدیران به کنترل وضعیت بحرانی پرداخته و چاره اندیشی کنند.

تواضع ؛ برندی بی بدیل

این تاجر جوان در ادامه افزود: هر محصولی که وارد کشور می شود به دلیل سابقه طولانی برند تواضع اولین پیشنهاد تعیین سطح و کیفیت به ما می شود و پس از تایید وارد بازار می شود .به طور مثال32 مدل خرما داریم که فقط 10نوع آن قابل استفاده است وبقیه در شیرینی و … به کار می رود.

صادراتی به وسعت خاورمیانه در اوج تحریم ها

علی تواضع با بیان اینکه صادرات محصولات خشکبار از ارزش‌افزوده بالایی برخوردار است و می‌تواند با توجه به شرایط فعلی کشور که نیاز شدیدی به ارزآوری و صادرات وجود دارد، به‌اندازه و سهم خود در کاهش مشکلات نقش‌آفرینی کند، اذعان داشت : باید از تهدیدها فرصت بسازیم که با تکیه بر توان داخلی، تولیدات خشکبار ایران را افزایش دادیم به طوری که در بخش صادرات به طور منظم هر ماه صادراتی به وسعت خاورمیانه داریم .

وی با تاکید بر اینکه در بخش صادرات امسال شرایط بهتر بود به ویژه در محصول پسته ؛چرا که تولید بالابوده و از 100هزارتن در سال گذشته به 300تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجهی داشته که منجر به ارزآوری برای ایران زمین خواهد شد، تصریح کرد:در سال جاری صادرات محصولات تواضع را به کشورهای اروپایی و خاورمیانه از طریق کشور واسط امارات و همچنین ترکیه وکانادا داشتیم که در کشور کانادا با تقاضای بالا واستقبال بی نظیری از محصولات روبرو هستیم .

فرارمالیاتی، معنی ندارد

تواضع با بیان اینکه موضوع مالیات درتمام کشورها امری طبیعی است و فروشندگان آجیل و خشکبار به عنوان یکی از واحدهای صنفی کشور، مشمول پرداخت دو نوع مالیات هستند، مالیات مستقیم و غیر مستقیم ، تصریح کرد: مالیات مستقیم به درآمد از محل کسب تعلق می گیرد. میزان این درآمد از طریق گزارش های فروش سه ماهه مشخص می‌شود که فروشندگان آجیل و خشکبار موظف به استفاده از صندوق مکانیزه فروش هستند.

وی با بیان اینکه مالیات غیر مستقیم به عنوان مالیات بر ارزش افزوده که این مالیات را که در حال حاضر معادل نه درصد قیمت محصول است، خاطرنشان کرد:سالهاست تواضع شرکتی کاملا حقوقی است و شفافیت مالیاتی داریم ؛همه امور بر اساس قانون پیش می رود و فرار مالیاتی معنایی ندارد البته ناگفته نماند که برخی از تجار و کسبه که فروش بالایی دارند باید درصدی را برای مالیات کنار بگذارند که متضرر نشوند.

بسته بندی های جذاب تواضع به وسعت ایران زمین

وی با بیان اینکه طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار علاوه بر حفظ کیفیت محصول، بایستی دارای جذابیت بسته بندی برای جلب نظر مشتری نیز باشد، تصریح کرد : این مواد خوراکی بسیار پرطرفدار بوده و بازار فروش آن ها در تمام طول سال، به ویژه سال نو، اعیاد و جشن های مناسبتی، داغ است.

مدیربرند تواضع درادامه با تاکید بر اینکه اگر در بسته بندی آجیل و خشکبار از طرح های جذاب استفاده شود، ناخودآگاه مشتری را به سوی خود جلب نموده و در نتیجه باعث افزایش فروش و همچنین شناخته شدن برند تولیدکننده آجیل و خشکبار می‌شوند، اذعان داشت :در کشورمان هنرمندان زیادی در بخش صنایع دستی فعالیتهای قابل توجهی دارند از جمله در شهرهای اصفهان ، مشهد، تبریز و شیراز که در دنیا زبانزد خاص و عام است .با توجه به اینکه در کلانشهر تهران وتراکم بالای جمعیت سلیقه ها متفاوت است و نسبت به سلیقه هرقشری انتخاب ها صورت می گیرد.

عدم قیمت گذاری دستوری دولت در خشکبار

تواضع با بیان اینکه خشکبار در سبد اصلی خانوار قرار نمی گیرد ، قیمت گذاری دستوری ای از سوی دولت و وزارت صمت نداریم؛ چرا که در اتحادیه خشکبار قیمت گذاری می شود ، افزود : بنا بر دستور اتحادیه مجاز به 10درصد سود بیشتر نیستیم چراکه اتحادیه شکر، روغن و… را با تعرفه در اختیارمان قرار می دهند ونسبت به سهمیه ، گزارش فروش داده می شود.

قراردادهای مناسبتی با سازمانها

این تاجر جوان خشکبار با بیان اینکه برخی از سازمانها مصوبه ای دارند که بخشی از حقوق و مزایای کارمندان خود را به صورت غیرنقدی در مناسبتهای تقویمی در اختیارشان قرار بدهند ، اذعان داشت :باتوجه به گستردگی و تنوع کالاها در سطوح مختلف سفارشهایی را داریم که نسبت به سال گذشته تغییری نداشته و سفارش ها به قوت خود باقی است .

فروش اینترنتی آجیل و خشکبار
وی با بیان اینکه با گسترش فضای اینترنت بسیاری از کسب و کارها از این فضا برای فروش بیشتر محصولات خودشان بهره برده اند و حضور در فضای مجازی و ایجاد یک فروشگاه اینترنتی، یکی از ضروریات کسب و کارهای امروزی است، تصریح کرد :در زمان پاندمی کرونا فروش اینترنتی به بالاترین حد رسید و عملا تبدیل به فرهنگ شد .

تواضع با اشاره به اینکه هرمساله ای وقتی تبدیل به فرهنگ می شود به طبع مزایا و معایب خود را دارد ، اظهار داشت : دراین سبک خرید ، در فروش حضوری در کنار اقلامی که در ذهن خریدار است قاعدتا اجناس دیگری هم خریداری می شود اما در خرید آنلاین اینگونه نیست و فقط خریدهای سفارش داده شده .البته که ناگفته پیداست که دنیا در حال پیشرفت است که ما هم ازاین قاعده مستثنی نیستیم و نسل جوان هم از این ماراتن هرگز عقب نخواهند ماند.

آخرین محصول ترکیبی و پرمخاطب تواضع در سال 1402

بزرگترین تاجر خشکبار ایران با تاکید براینکه تواضع نزدیک به 1000قلم کالا دارد که به طور مستقیم درگیر است ، افزود : ایده ترکیبات محصولات برند تواضع بیانگر حرفه ای گری در تخصص است به طوری که مثلا ترکیبی مثل عسل و زعفران همراه با تخم شربتی مورد استقبال بیشماری از مخاطبان قرار گرفت .

همچنین اضافه شدن طعم کبابی و باربیکیو به بادام به خصوص در میان جوانان مورد توجه قرار گرفت .

ارتباط خوب تواضع و اتاق بازرگانی

وی با بیان اینکه در بخش صادرات دغدغه ای با اتاق بازرگانی نداریم، تصریح کرد:با توجه به اینکه حدود 60تا70درصد محصولات را مردم می خرند ، مشکلات با این بخش مرتفع شده است .

کلام آخر در واسپین روزهای پاییز خشک

علی تواضع با بغضی در گلو و یادی از پدر مرحومش با اشاره به زنده نگه داشتن سنتها در تمام شرایط تک بیتی از حافظ خواند – صحبت حکام ظلمت شـب یلداست
نور ز خورشید جوی بو که برآید ، سلامتی و شادی را آرزو و اظهار داشت :مردم ایران زمین پای کار شرایط سخت در تمام برهه های تاریخی ایستاده اند و در تمام مناسبتهای ملی وسنتی و مذهبی حتی با کمترین توان هم روزگار سپری می کنند.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true