اعتبار ایران ؛افزایش سرمایه می دهد - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
اعتبار ایران ؛افزایش سرمایه می دهد

مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران (سهامی‌عام) مورخ 1402/07/10 در محل مجموعه فرهنگی -ورزشی تلاش برگزار گردید.
در این مجمع که با حضور بیش از 60درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای مجتبی احمدی بود، که جنابان نوید قدوسی و محمد کریمی در مقام نظار اول و دوم و آقای علی اصغر مومنی به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به 1402/04/31 و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ و با تقسیم سود 300 ریالی به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

به گزارش خبرطلایی ،علی اصغر مومنی ،مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری اعتبار ایران با بیان اینکه نرخ ارز یکی از مهم‌ترین متغیرهای ما بوده ،تصریح کرد: فاصله بین نرخ ارزهای آزاد و نیمایی هم در این سال قابل‌توجه بوده و به ۳۰درصد رسیده همچنین نرخ ارز یکی از ابهامات مهم اقتصاد و بورس بوده و سناریوهای متفاوتی در این خصوص مطرح است.

وی با بیان اینکه نرخ سود اسناد خزانه اسلامی در زمستان تا ۲۸درصد افزایش پیدا کرده ،خاطر نشان کرد:اگر سیاست‌های انقباضی ادامه داشته‌ باشند، بورس تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری اعتبار ایران با تاکید بر این موضوع که قیمت جهانی کالا نزولی بوده است ،اذعان کرد:کاهش قیمت نفت هم رخ‌داده و بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار داده‌اند.

مومنی در ادامه افزود :تورم هم کاهش پیدا کرده و بورس یکی از محرک‌های خود را از دست می‌دهد ،همچنین انتظارات تورمی را به‌ هیچ‌ وجه شبیه سال قبل نداریم.

وی با بیان اینکه شاخص کل در سال گذشته ۳۵درصد رشد داشته ،تصریح کرد:فروش سرمایه‌گذاری غیرمولد و تبدیل به سرمایه با بازده بالاتر و استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری مقطعی که بخشی از آن به بخش ابزارها با درآمد ثابت منتقل‌ شده است، استراتژی‌های ما بوده‌اند.

مدیر عامل “واعتبار” تاکید کرد : سود امسال حاصل از سود سرمایه‌گذاری در سهام، واگذاری سهام وثوق و برخی دارایی‌های دیگر در بورس و فرابورس و سود سرمایه‌گذاری در ابزارهای با درآمد ثابت بوده است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری غیربورسی در شیپور بوده و ۳۰ درصد افزایش ارزش داشتیم،خاطر نشان کرد:به سود ۲۸۰ میلیارد تومانی دست پیدا کرده‌ایم،همچنین مدیریت فعال پرتفوی، شاخص کلیدی در مدیریت بوده است.

علی اصغر مومنی در ادامه مجمع با رویی گشاده و در عین حال شفاف پاسخگوی سهامداران بود که در ادامه از نظرتان می گذرد :

وی با بیان اینکه بعد از مجمع و تصویب سود، از محل انباشته افزایش سرمایه خواهیم داشت،خاطر نشان کرد:همزمان با توزیع سود، افزایش سرمایه را پیش خواهیم برد.

مومنی در ادامه با بیان اینکه ۴۵٧میلیارد تومان بهای کل پرتفوی است که دو صندوق طلا را برای تراز کردن داریم ،تصریح کرد:دو صندوق سهامی داریم و همچنین دو صندوق با درآمد ثابت داریم که مجموعا ٢۵ میلیارد تومان می‌شود.

وی افزود:سرمایه‌گذاری غیربورسی در شرکت نت تجارت اهورا با نام تجاری شیپور بوده که ارزش کارشناسی آن ١٩٧ میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری اعتبار ایران در ادامه با اشاره به اینکه ١٠٣٢ متر زمین در خیرآباد ورامین داریم که سال گذشته ١.٩٠٠ میلیارد تومان برآورد شده ،خاطرنشان کرد:زمین احمدآباد مستوفی ٣٠٠ میلیون تومان در خردادماه برآورد شده و همچنین برای فروش هر دو زمین اقدام شد که شخصی مایل نبو زمین‌ها کاربری مسکونی دارند، اما معارض دارند.

در خاتمه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران با تصویب صورت‌های مالی، سود تقسیمی هر سهم ٣٠٠ ریال مصوب شد.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true