صفر تا صد صدور گذرنامه از زبان سخنگوی فراجا؛ ثبت نیم میلیون درخواست گذرنامه زیارتی در سامانه های پلیس/ زنان، زیر 18 ساله ها، سربازان حاضر و معاف از خدمت، دانشجویان و دانش آموزان راهی عراق می شوند - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
صفر تا صد صدور گذرنامه از زبان سخنگوی فراجا؛ ثبت نیم میلیون درخواست گذرنامه زیارتی در سامانه های پلیس/ زنان، زیر 18 ساله ها، سربازان حاضر و معاف از خدمت، دانشجویان و دانش آموزان راهی عراق می شوند

سخنگوی فراجا جزئیات کامل تمهیدات پلیس در خصوص خدمات گذرنامه ای برای زائران اربعین حسینی را تشریح و از تمدید 200 هزار گذرنامه که اعتبار آنها منقضی شده بود، خبر داد.

به گزارش خبرطلایی ؛ سردار “سعید منتظر المهدی” با بیان این که پليس ضمن بهره گيري از تجربيات سنوات گذشته به منظور تسهيل و تسريع در تردد زائران عزيز در اربعين حسيني تمهيدات لازم را انديشيده است، گفت: همکاران پر تلاش من در فراجا همه همت خودشان را به کار بستند تا فرايند صدور گذرنامه به کمترين زمان ممکن و راحت ترين نحو انجام شود.

وی با تاکید بر این که به همين منظور براي کساني که اعتبار پنج ساله گذرنامه شان به اتمام رسيده و گذرنامه آنان پانچ(سوراخ) نشده باشد صرفاَ با چسباندن برچسب در کمترين زمان ممکن، بدون محدوديت و براي يکبار خروج، “تمديد” ميسر می شود، اعلام کرد: تا کنون نيز بيش از 200 هزار گذرنامه که اعتبار آنها منقضي شده بود، تمديد شده است.

به گفته وی در همين راستا 370 مرکز جهت اخذ مدارک و ثبت نام گذرنامه زيارتي در سراسر کشور فعال شده‌اند. به طور مثال در ميدان آزادي تهران اين مهم انجام و از ساعت هفت عصر تا پاسي از شب صرفا مدارک متقاضيان اخذ و پس از چاپ به در منازل آنها ارسال مي شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا با اعلام این که بيش از نيم ميليون درخواست گذرنامه زيارتي در سامانه هاي پليس ثبت شده، افزود: از اين تعداد، بالغ بر 400 هزار درخواست به صورت اينترنتي و از طريق برنامه کاربردي پليس من به ثبت رسیده است.

وی ضمن توصیه به متقاضیان برای بهره گیری از برنامه کاربردي “پليس من” گفت: در این صورت نیاز به مراجعه حضوری نیست و چه بسا درخواست هايي که از طريق این برنامه، اقدام شود با سرعت بيشتري چاپ و ارسال مي گردد.

این مقام ارشد انتظامی متذکر شد: براي متقاضيان گذرنامه عادي کماکان از طريق دفاتر پليس 10+ و يا برنامه کاربردي پليس من درخواست صورت گرفته و فرايند ثبت تا صدور گذرنامه عادي در حال حاضر 10 الي 15 روز مي باشد.

وی خاطر نشان کرد: افزايش سه برابري دستگاه هاي پست، اختصاص حدود 80 دستگاه چاپگر و تقويت 300 درصدي تجهيزات و سالن هاي صدور گذرنامه در راستای تسهیل و افزایش سرعت این روند از سوی پلیس انجام شده است؛ البته چاپ گذرنامه بسان چاپ بليط قطار و هواپيما نبوده و متفاوت و زمان‌بر است.

منتظرالمهدی با بیان این که در روزهای اخیر، شاهد افزايش جمعيت در مراکز گذرنامه و همچنين افزايش درخواست ها از طريق برنامه کاربردي پليس من هستيم، گفت: اين موضوع سبب شده که فرآيندِ ثبت تا صدور طولاني و اين زمان گاهاً به حدود یک هفته برسد.

سخنگوی فراجا با تاکید بر این که گذرنامه يک سند امنيتي و يک سند معتبر جهاني است، گفت: براي صدور آن رفت و برگشت هاي متعدد در بستر سامانه هاي امن، بين سازمان هاي متعددي از جمله ثبت احوال و وزارت ارتباطات انجام مي شود و خود اين رفت و برگشت ها نياز به بررسي و تأييد دارد که اين امر فرآيند را طولاني کرده است ما در دريافت اطلاعات و ثبت نام، هيچ محدوديتي نداريم ليکن انجام تشريفات امنيتي زمانبَر مي باشد.

وی یادآور شد: برنامه کاربردي پليس من در اين ايام براي ثبت درخواست گذرنامه زيارتي و عادي، به صورت 24 ساعته فعال است و محدوديت زماني نداشته و در تمام ايام سال اين سامانه فعال خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس با اشاره به اختلال در سامانه “پليس من” در اوايل هفته گذشته، گفت: این اختلال به سامانه هاي ساير نهادهاي ذيربط نظير ثبت احوال مربوط می شد که با پيگيري هاي لازم بخشي از اين اشکالات برطرف شد و سرورهاي سامانه نيز افزايش و تقويت يافتند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه به تمهيدات ويژه براي بانوان، فرزندان زير 18 سال، سربازان حاضر و معاف از خدمت، دانشجويان و دانش‌آموزان و طلاب گرامي اشاره کرد و گفت: شهروندان گرامی از طريق سايت پليس می توانند از جزئيات و ريز به ريز اطلاعات گذرنامه زيارتي آگاه شوند.

سخنگوی پلیس با تاکید بر این موضوع که بانوان، بر اساس قانون برای خروج از کشور نیاز به اخذ اجازه همسر دارند، افزود: اما اگر چنانچه قبلا گذرنامه داشته و اجازه نامه اخذ کرده بودند، نیازی به اجازه مجدد نیست، در غیر این صورت، این افراد باید ضمن مراجعه به ادارات گذرنامه در مراکز استان­ ها و شهرستان­ ها بعد از احراز زوجیت، نسبت به درخواست مجوز همسر اقدام نمایند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا تصریح کرد: فرزندان زیر 18 سال هم برای دریافت گذرنامه نیاز به اجازه ولی(پدر،قیم) دارند که این افراد نیز باید به همراه ولی، به ادارات گذرنامه مراجعه نمایند؛ البته اگر سابقه یک بار اجازه را داشته باشند، نیاز به اجازه و امضای مجدد “ولی” ندارند.

به گفته وی براي شهروندان گرامي که ممنوع الخروج باشند پيامک نقص مدارک ارسال مي شود و بعد از مراجعه حضوري براي آنها توضيح داده مي شود که علت ممنوع الخروجي آنان چيست.

افزايش ساعات کاري ادارات گذرنامه جهت صدور گذرنامه زيارتي از 6 صبح تا 19 عصر و فعاليت 24 ساعته اين مراکز براي چاپ و همچنین مهیا بودن 6 مرز مهران، شلمچه، تمرچين، باشماق، خسروي و چذابه براي تردد زائران به صورت شبانه روزي، افزايش گيت هاي تردد به 274 گيت از دیگر محورهای سخنان سخنگوی پلیس بود.

سردار منتظرالمهدی اذعان داشت: برای سهولت تردد زئران، رايزني هاي انجام شده با طرف عراقي منجر به افزايش دو برابري گيت هاي ورود به کشور عراق شده است.

پایگاه خبری پلیس

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true