تقسیم سود 3300ریالی “بفجر” فجر انرژی خلیج فارس ؛ برترین شرکت بورسی بازار انرژی در افق ۱۴۰۴ - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
تقسیم سود 3300ریالی “بفجر”  فجر انرژی خلیج فارس ؛ برترین شرکت بورسی بازار انرژی در افق ۱۴۰۴

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فجر انرژی خلیج فارس (سهامی‌عام) مورخ 28/04/1402 درمحل سعادت آباد، ميدان شهيد حسن طهراني مقدم (کاج)، پشت مسجدجامع الرسول(ص)، کوچه نهم شرقي (شعباني) ، پلاک 14 ، مرکزهمايش هاي بين المللي نيايش برگزار گردید.
دراین مجمع که با حضور اکثریت سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای محمدحسن فاميلي بود، که جنابان مرتضي رحيميان سراي و ابراهيم قرباني در مقام نظار اول و دوم و آقای علي زال خاني به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.
درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۱٫۱۲٫۲۹ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ و با 330 تومان سود نقدی به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.
به گزارش خبرطلایی ،مهندس علی زال خانی ،مدیرعامل فجر انرژی خلیج فارس با بیان اینکه حفظ تولید برق و بخار علیرغم سهمیه‌بندی مصرف گاز در فصل زمستان و بدون مصرف گازوئیل و همچنین حفظ پایداری تولید و ثبت رکورد بیش از ۱۷۷۰ روز تولید بی‌وقفه از جمله دستاوردهای شرکت فجر است،تصریح کرد:شرکت میزان فروش اکسیژن خود را ۳۷درصد بیشتر از سال قبل عنوان کرد همچنین درحال حاضر جهت دستیابی به اهداف بلند مدت و چشم‌انداز خود و پایداری و افزایش سودآوری در حال بررسی و ایجاد بسترهای مناسب جهت فروش محصولات تولیدی در خارج از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و دستیابی به بازار فروش جدید است.
وی با اشاره به اینکه بفجر در نظر دارد برترین شرکت بورسی بازار انرژی در افق ۱۴۰۴ باشد،اذعان کرد : در نیروگاه، دو‌ توربین قابلیت کار کردن به صورت آیلند را دارند.
مدیرعامل فجر انرژی خلیج فارس ضمن تاکید بر این موضوع که طبق ترکیب هزینه‌های شرکت فجر انرژی از سال ۹۹ به بعد، هزینه سوخت گاز با توجه به افزایش قابل ملاحظه نرخ بهای خرید این قسمت، سهم بالایی در سبد بهای تمام‌شده تولید پیدا کرده است و در صورت عدم اصلاح فرمول شورای رقابت در تاخیر یک سال در اعمال افزایش نرخ گاز و آب خام و تورم در نرخ‌های فروش، سود و زیان و نقدینگی سال جاری شرکت با چالش مواجه می‌شو،خاطرنشان کرد : از سال ۹۹ که مبنای محاسبه نرخ‌های فروش فعلی است تا پایان سال ۱۴۰۱، هزینه سوخت گاز ۱۰۴۱درصد، آب خام ۲۹۴درصد و تورم سه ساله و نرخ تسعیر ارز افزایش داشتند که در صورت عدم اصلاح فرمول شورای رقابت در اعمال این افزایش نرخ‌ها، شرکت با چالش مواجه می‌شود.
زال خانی درادامه افزود: مدیریت مصرف بهینه مواد شیمیایی و دریافت آب خام ورودی از رودخانه کارون، بارگیری بیش از۹هزار تن نیتروژن، بارگیری ۲۰۰۰ تن آرگون از طریق بورس انرژی و بورس کالا، شروع پروژه افزایش ظرفیت پست ۴۰۰ در جهت فروش بیشتر انرژی و پایداری شبکه برق فجر از مهم‌ترین اقدامات شرکت در سال گذشته بودند.
وی با بیان اینکه برقراری لاین ۳۶ اینچ جدید گاز ورودی به ایستگاه بعثت به عنوان خط دوم تامین گاز دریافتی در راستای پایداری تامین خوراک گاز از دیگر اقدامات مهم فجر است‌، خاطرنشان کرد :در مقایسه با دوره ۸ ساله سال ۹۳ لغایت پایان سال ۱۴۰۱، نرخ‌های فروش به طور میانگین ۷.۳ برابر شده است، این در حالی است که هزینه گاز سوخت بالای ۱۵ برابر، آب خام ۲۱ برابر و نرخ دلار ۷ برابر و تورم ۸ ساله نیز ۴۲۳۶درصد افزایش داشته است.
مدیرعامل شرکت فجرانرژی خلیج فارس با اشاره به اینکه از سال ۹۹ تا ۱۴۰۲، هزینه گاز در سبد و ترکیب هزینه‌های شرکت فجر معادل ۱۷، ۴۷ ، ۶۵ و ۷۵درصد است،خاطرنشان کرد :نرخ گاز هم از سال ۹۹ تاکنون افزایش سرسام‌آوری داشته است.
زال خانی با اشاره به اینکه اخذ ۲۸۰۰ میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی از شرکت مدیریت شبکه برق ایران بابت مطالبات، پیگیری و جلسه حضوری با وزیر نیرو و اخذ مجوز کتبی به منظور تهاتر مطالبات برق ارسالی به شبکه با آب خام مصرفی، پرداخت به موقع سود نقدی مجامع و وصول بیش از ۸۰درصد ازمطالبات شرکت به صورت نقدی، پرداخت و تسویه بدهی‌های جاری و اقدام به گشایش اعتبار اسنادی با سررسید ۲ تا ۳ ماهه جهت وصول بخش عمده از مطالبات، بخشی از دستاوردها و اقدامات مهم در بخش مالی شرکت فجر است،اذعان کرد:فرمول جدید پیشنهاد داده شد، اما مورد قبول نبود و اشکال داشت؛ بنابراین پیشنهاد داده شد که امسال هم همانند سال قبل باشد و در سال ۱۴۰۳ با یک کار کارشناسی دقیق، فرمول اصلاح شود.
وی درخصوص معافیت مالیاتی ۱۰ ساله به ۲۰ ساله اظهار داشت :شرکت فجر شروط مورد نظری داشت،از طریق دیوان عدالت موضوع را پیگیری کردیم، اما ابلاغ نهایی و اجرای قطعی توسط سازمان مالیاتی احتمالا در مردادماه صادر شود؛بنابراین از سال ۹۳ تا ۱۴۰۳ معافیت مالیاتی دریافت می‌کنیم و هرچه پرداخت کردیم باید استرداد شود یا تهاتر گردد. اداره مالیاتی ماهشهر هنوز نظر قطعی خود را صادر نکرده و فعلا افشایی انجام نشده است.
مدیرعامل فجر انرژی خلیج فارس با بیان اینکه اسناد زمین‌های بدون سند تنها مشکل فجر نیست؛ بلکه مشکل شرکت‌های حاضر در منطقه ویژه است، اما این موضوع به شکل یک طرح متعاقبا به ما اعلام می‌شود تا مشکل این زمین‌ها مرتفع شود،اذعان کرد:طبق نظر بانک مرکزی باید ۹۸ میلیون یورو به صندوق ارزی پرداخت می‌کردیم، اما پیگیری حقوقی کردیم و اداره حقوقی بانک‌ مرکزی، جواب این پیگیری را به دیوان عدالت اداری ابلاغ کرد و در نهایت رای به نفع ما صادر شد و‌ احتمالا رای قطعی مبنی بر تاییدیه تسویه قطعی با صندوق ارزی صادر خواهد شد.
گفتنی است ؛در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فجرانرژی خلیج فارس در نهایت به ازای هر سهم ۳۳۰ تومان سود نقدی (معادل ۱۰۰درصد سود خالص) تقسیم‌ شد.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true