تقسیم سود ۶۰۰ریالی شسپا به ازای هر سهم قدرت بی بدیل شسپا در رقابت با نمونه خارجی - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
تقسیم سود ۶۰۰ریالی شسپا به ازای هر سهم                    قدرت بی بدیل شسپا در رقابت با نمونه خارجی

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت نفت سپاهان مورخ ۱۷/۰۴/۱۴۰۲ در هتل ارم تهران برگزار شد.
در این مجمع که با حضور ۸۸ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای رضا توکلی بنیزی بود، که جنابان علیرضا بنی اسدی و حسن پژوهش در مقام نظار اول و دوم و خانم نادر رضائی به عنوان منشی مجمع انتخاب شدند.

به گزارش خبرطلایی،دکتر محمد امیر نکو همت ،مدیر عامل نفت سپاهان با بیان اینکه عرضه بیش از ۹۵ میلیون یورو ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما براساس مصوبات بانک مرکزی و دریافت تاییدیه رفع کامل تعهدات ارزی از ابتدای سال ۹۷ تاکنون، از جمله اقدامات شرکت است،تصریح کرد: تامین مالی پروژه‌های توسعه‌ای شرکت به میزان بیش از ۷۵۰۰ میلیارد ریال و همچنین تامین سرمایه در گردش مورد نیاز از محل منابع داخلی، از دیگر اقدامات شرکت است.

وی با بیان اینکه تقویت و تجهیز شرکت کیمیا اسپیدی قشم از طریق خرید کامیون و تریلر و اجاره و تجهیز محل انبارش کالا در شعب ۲۴ استان به منظور پخش مویرگی سراسری محصولات روغن نهایی شرکت نفت سپاهان، از اقدامات شرکت محسوب می‌شوند،خاطر نشان کرد: اجرای پروژه FRW با پیشرفت ۸۰درصدی در انتهای سال ۱۴۰۱ صورت گرفته است.

مدیرعامل رزومه دار شرکت نفت سپاهان با اشاره به اینکه پرداخت بیش از ۴۰هزار میلیارد ریال سود سهام مصوب مجمع و سنوات گذشته انجام شده است،ادامه داد:انجام پروژه پست توزیع برق ۱۵ مگاوات با هدف بهبود افزایش ظرفیت و تنوع محصولات و تامین برق مورد نیاز طرح‌های توسعه‌ای، فعالیت‌های شرکت محسوب می‌شوند.

وی افزود:انجام تعمیرات اساسی بر روی کلیه آون‌های واحد فرآورش و انجام پروژه‌های افزایش ظرفیت واحد فراورش به منظور افزایش ظرفیت تولید روغن نهایی، از جمله اقدامات شرکت است.

دکتر نکو همت با بیان اینکه تولید و عرضه محصولات پایه و نهایی، ماموریت شرکت تا سال ۱۴۰۵ است،اذعان کرد:چشم‌انداز شرکت در حوزه محصولات نهایی، دستیابی به سهم ۴۰درصدی در بازار داخلی میان رقبا و توسعه مشارکت‌های خارجی و تقویت برند محصولات در بازارهای داخلی و صادراتی است.

وی با تاکید بر اینکه ریسک‌های شرکت شامل ریسک افزایش قیمت خوراک و سایر نهاده‌های تولید، ریسک عوامل بین‌الملل مانند تحریم‌ها و تغییر قوانین و مقررات دولتی و ریسک تامین ارز است،اظهار داشت:تایید بیش از ۴۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار ارزش افزوده شرکت و اجرای استرداد آن، از اقدامات شرکت در حوزه مالی است.

دکتر نکو همت با اشاره به اینکه مطالعات آزمایشگاهی تولید روغن‌های بنزینی و CK۴ انجام‌ شده است و در انتظار تولید صنعتی آن هستیم،خاطر نشان کرد:برای انجام طرح‌های تحقیقاتی افزودنی‌های صنعتی، اعلام امادگی می‌کنیم تا مواد افزودنی (ادتیو) صنعتی ما توسط شرکت‌های دانش بنیان ساخته شود.

وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی خط تولید و پرکنی گریس در سایت تهران و روغن برند مگلوب، بخشی از اقدامات مرتبط با تولید روغن نهایی است،اذعان کرد:ساخت پایانه صادراتی بندرعباس با ظرفیت سالن ۴۰۰هزار تن، تعمیرات اساسی سکوهای بارگیری پالایشگاه و پروژه احداث سکوی جدید بارگیری از اقدامات مرتبط با بخش لجستیک است.

مدیر عامل شسپا با اشاره به اینکه برنامه‌ای را در دستور کار داریم تا بتوانیم روغن‌های سوخت ماشین‌های هیبریدی را تولید کنیم که علاوه بر مزیت رقابتی می‌توانیم صادرات خوبی نیز داشته باشیم،تصریح کرد: هزینه برآوردی این برنامه، ۳۰۰ میلیون دلار است.

وی در ادامه با بیان اینکه دغدغه شرکت این است که با افزایش سهم بازار، سود را افزایش دهد ،تصریح کرد:شرکت قابلیت تولید  ۲۰هزار تن روغن نهایی در ماه را دارد.

مدیر عامل خوشفکر شرکت نفت سپاهان در ادامه با اشاره ب این موضوع که از زمان جنگ روسیه و اوکراین، به لحاظ تامین ارز و مواد اولیه ساخت ظروف، هزینه تولید شرکت افزایش یافته ،اذعان کرد: رویکرد شرکت این است که تولید مظروفات مقرون به‌صرفه‌تر شود و کیمیا اسپیدی را توسعه دهیم.

دکتر نکو همت با بیان اینکه مالیات بیس اویل ۲۵درصد سود حاصل از صادرات و نیم‌ درصد کل ارزش محصول است،اذعان کرد:درخصوص اورهال گفته شد که شرکت به این سمت حرکت می‌کند که مخازن بخش فرآورش در بخش تولید باقی بماند تا در بخش تولید روغن مشکلی ایجاد نشود،همچنین نرخ تسعیر ارز لوبکات ۲۸۵۰۰ بود و مخارج پروژه‌ها تا پایان سال ۱۴۰۵ بیش از ۴همت خواهد بود.

گفتنی است در پایان مجمع شسپا، به ازای هر سهم ۶۰۰ ریال سود نقدی تقسیم شد.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true