تقسیم سود ۵۳۰ریالی” برکت” افزایش سرمایه ۱۰۰۰میلیارد تومانی ‌”برکت” - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
تقسیم سود ۵۳۰ریالی” برکت”   افزایش سرمایه ۱۰۰۰میلیارد تومانی  ‌”برکت”

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه دارویی برکت با حضور ۶۸.۴۲درصد از سهامداران در تاریخ ۰۴/۰۴/۱۴۰۲در هتل بزرگ ارم در تهران برگزار شد.
به گزارش خبرطلایی،دکتر اکبر برندگی ،مدیر عامل شرکت گروه دارویی برکت با بیان اینکه تحریم‌ها خرید مواد اولیه شرکت از شرکای خارجی را با چالش مواجه کرده است،خاطر نشان کرد:برکت سهم ۱۳.۵درصدی بازار تولید دارو را در اختیار دارد،همچنین این شرکت بزرگ‌ترین شهرک تخصصی دارویی در منطقه با وسعت بیش از ۲۰۰ هکتار را احداث کرده است.
وی با بیان اینکه اولین سایت تولید داروهای ضدسرطان تزریقی در منطقه منا، سرمایه‌گذاری ۲۵.۰۰۰ میلیارد ریال در حوزه زیرساخت‌های تولید واکسن‌های انسانی و حیوانی و تولید بیش از ۹۰۰ قلم دارو در تمام حوزه‌های درمانی از اقدامات شرکت است،تصریح کرد:افزایش سهم در بازار دارویی انکولوژی و محصولات هازارد کشور، افزایش ظرفیت تولید و فروش محصولات شرکت البرز بالک و واردات داروهای فوریتی مورد نیاز کشور در کی بی سی از دستاوردهای گروه سرمایه‌گذاری البرز است.
مدیر عامل شرکت گروه دارویی برکت در ادامه با اشاره به اینکه راه‌اندازی و بهره‌برداری اتوماسیون و مانیتورینگ شبکه توزیع برق از اقدامات انجام شده در شهرک صنعتی دارویی برکت است،تصریح کرد:خط یک تولید واکسن‌های انسانی و طیور در شفا فارمد مجوزهای لازم را اخذ کرده و در مرحله تست حیوانی است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۵۰ میلیون دوز تولید شود. خط دوم (واکسن روتا ویروس) و خط سوم (HPV) این پروژه در حال برنامه‌ریزی است.
دکتر برندگی در ادامه افزود:پروژه تولید فرآورده‌های پپتید و تولید واکسن بیوسان فارمد افتتاح شده است و تولید فرآورده‌های بیوسیمیلار در نیمه دوم ۱۴۰۲ افتتاح می‌شود.

وی ضمن اشاره به برنامه‌های سال ۱۴۰۲در شرکت‌های تابعه اذعان کرد:
بیوسان فارمد: اجرا و تکمیل پروژه‌های بایو سیمیلار، پپتید و واکسن HPV
شفا فارمد: تولید واکسن‌های دامی و تحقیق، توسعه دارویی اجرا و تکمیل پروژه‌های زیرساختی و تأسیساتی است.
مدیر عامل شرکت گروه دارویی برکت در ادامه با بیان اینکه سبحان دارو قول داده است پروژه‌ تولید سرم را دو ساله به هلدینگ تحویل دهد،خاطر نشان کرد:صادرات برکت در سال مالی مورد گزارش ۳.۵ میلیون دلار بوده و فیلیپین و اوگاندا به عنوان مقاصد جدید اضافه شده است.
وی ضمن اشاره به اهم برنامه‌های سال ۱۴۰۲ در شرکت گروه دارویی برکت اذعان کرد: برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۰.۰۰۰ میلیارد ریال در شرکت‌های زیرمجموعه، سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۰.۰۰۰ میلیارد ریال در بیوسان فارمد از طریق واگذاری سهام ،ادامه اصلاحات و بازسازی خطوط تولیدی شرکت‌های زیرمجموعه برای اخذ گواهینامه GMP، مشارکت با شرکت‌های داخلی و خارجی جهت تکمیل سبد محصولات و تولید محصولات قراردادی، ورود به بازار محصولات جدید دارویی، تولید واکسن دام و طیور در شفا فارمد و تولید واکسن HPV در بیوسان فارمد از اهم برنامه های برکت در سال جاری است.

دکتر برندگی افزود: نهایی شدن قرارداد برای انتقال تکنولوژی و تولید مشترک با شرکت اروک عراق با سرمایه طرف عراقی، تبادل مستندات برای ثبت البرز دارو و ۴ قلم محصول آن در ساحل عاج، توسعه همکاری‌ها با یمن، لبنان و سوریه، نهایی شدن قرارداد ارسال ماده اولیه دارو به کوبا، نهایی شدن مذاکرات صادرات داروهای انکولوژی به روسیه، همکاری مشترک با تأمین اجتماعی برای تولید مشترک و صادرات به ارمنستان ،نیکاراگوئه ،کوبا و عقد تفاهم‌نامه صادرات و انتقال تکنولوژی به کنیا از برنامه‌های برکت در حوزه صادرات برای سال ۱۴۰۲ است.
مدیر عامل شرکت گروه دارویی برکت با اشاره به حجم واردات کی بی سی از آلدویونیون به ۳.۵ میلیون دلار رسیده است و تارگت شرکت ۵ میلیون دلار است،اذعان کرد:تأمین سرمایه تمدن به عنوان بازارگردان دوم به مجموعه اضافه شده است.
گفتنی است؛در انتهای مجمع عمومی عادی سالیانه برکت به ازای هر سهم ۵۳۰ ریال سود تقسیم شد.

بنا بر این گزارش،مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت گروه دارویی برکت با حضور ۶۹ درصدی سهامداران برگزار شد.
افزایش سرمایه برکت به مبلغ ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیون ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به تصویب رسید که هدف از این افزایش سرمایه مشارکت در افزایش سرمایه و حفظ موقعیت در شرکت‌های سرمایه پذیر است ،همچنین دوره بازگشت سرمایه ۳۷ ماه ارزیابی شده است و نرخ بازدهی داخلی ۳۵ درصد ارزیابی شده است.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true