تقسیم سود 420 تومانی “شارک ” شازند ؛ سرآمد ارزآوران در صنعت پتروشیمی کشور - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
تقسیم سود 420 تومانی “شارک ”  شازند ؛ سرآمد ارزآوران  در صنعت پتروشیمی  کشور


مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی شازند با حضور حداکثری صاحبان سهام و نمایندگان قانونی آنها (۸۴درصد) به منظور تصویب صورت‌های مالی دوره منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ در تاریخ 20خرداد 1402 در مرکز پژوهش های صنعت نفت برگزار شد.
به گزارش خبرطلایی ،دکتر علیرضا خلیلی نیا ،مدیر عامل شرکت پتروشیمی شازند با بیان اینکه شرکت در سال گذشته مبلغ ۲۳۲ میلیون دلار ارزآوری داشته و همچنین مقدار تولید ۵درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش داشته ،تصریح کرد: رشد مطالبات شرکت ناشی از رشد مبلغ فروش بوده است،همچنین رشد نرخ ارز در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه در بحث دانش بنیان، استراتژی افزایش تولید، نگاه جدید به موضوع صادرات در حال انجام است تا سبب توسعه شرکت در سال جاری شود. تلاش برای تولید محصولات با کیفیت‌تر و با سود بیشتر است،اذعان کرد :۸۲درصد ازبهای تمام‌شده محصولات شرکت وابسته به نفتا است. قیمت نفتا وابسته به نفت برنت و نرخ دلار است. برنامه امسال تولید و فروش و سودآوری متحول شده برای سال جاری است.
دکتر خلیلی نیا در ادامه تصریح کرد :در مورد مدیریت قیمت خوراک نفتا، شرکت در حال برنامه ریزی برای افزایش مخازن نفتا است تا در بهای تمام‌شده تاثیر بگذارد و سود سال ۱۴۰۲ بسیار بهتر از ۱۴۰۱ خواهد بود. پروژه بلندمدت شرکت، خودکفایی در تولید نفتا و تبدیل شدن به یک شرکت پتروپالایشی است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند با رویی گشاده و شفاف پاسخگوی سوالات سهامدارن بود که در ادامه از نظرتان می گذرد :
دکتر خلیلی نیا در مورد افزایش سرمایه شازند اظهار داشت : با شرایط موجود در دست بررسی است و در برنامه شرکت قرار دارد، اما جزئیات آن هنوز بررسی نشده است.

وی با بیان اینکه ارزش جایگزینی شاراک ۱ میلیارد یورو است،اذعان کرد : حداکثر تخفیف صادراتی فروش محصولات ۵درصد است.
گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی در مورد صورت‌های مالی شرکت ارائه و صورت‌های مالی به نحو مناسب تهیه و تنظیم شده است.
گفتنی است ، در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی شازند، به ازای هر سهم 420 تومان سود تقسیمی تصویب شد.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true