تقسیم سود ۵۶۳ ریالی شکربن به ازای هر سهم مهندس کریمی: عزم جدی شکربن به دانش بنیان ها/افزایش سهم از بازار داخلی - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
تقسیم سود ۵۶۳ ریالی شکربن به ازای هر سهم     مهندس کریمی: عزم جدی شکربن به دانش بنیان ها/افزایش سهم از بازار داخلی

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت کربن ایران با مشارکت بیش از ۶۳درصد از سهامداران در سالن تلاش سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.
به گزارش خبرطلایی،مهندس کریمی ،مدیر عامل جوان و دور اندیش شرکت کربن ایران با بیان اینکه این شرکت که ۲۵درصد ظرفیت تولید دوده صنعتی کشور را برعهده دارد، به عنوان اولین تولیدکننده آزمایشی دوده صنعتی P-type  شناخته می‌شود،تصریح کرد:از جمله برنامه‌های شرکت می‌توان به تولید و فروش بیش از ۴۲۰۰۰ تن محصول (داخلی و صادراتی) مطابق استاندار ASTM اشاره کرد.
وی با تاکید بر اینکه شرکت در نظر دارد در نحوه پیگیری مسائل حقوقی بازنگری داشته باشد،خاطر نشان کرد:از جمله اولویت‌های شرکت می‌توان به تعمیرات اساسی دوره‌ای با هدف افزایش بهره‌وری، راندمان و کاهش ریسک ناشی از توقفات پیش‌بینی نشده اشاره کرد.
مدیر عامل فرهیخته شرکت کربن ایران در ادامه با تاکید بر این نکته که شرکت در نظر دارد به حوزه شرکت‌های دانش بنیان ورود کند تا از ظرفیت‌ها و امتیازهای آن استفاده نماید،اذعان کرد : در این راستا، شرکت تولید آزمایشی دو‌ محصول با گریدهای ICC-P8201 و ICC-P4301 را انجام داده است همچنین شرکت تغییر طراحی پانل کوره‌های هر دو فاز کارخانه را از حالت رله‌ای به PLC در این زمینه انجام داده است.
مهندس کریمی ادامه داد:تغییر طراحی سیستم مبدل حرارتی (سیستم خنک‌کننده) کمپرسور HATCO از سیستم باز به سیستم بسته و تاسیس و راه‌اندازی اواین صندوق جسورانه CVC در حوزه دوده صنعتی، از دیگر اقدامات شرکت در حوزه فعالیت‌های نوآورانه و دانش بنیان است.
وی افزود :شرکت در تلاش برای دستیابی به دانش فنی تولید دوده شبه Ptype  و ورود به بازارهای جدید است همچنین از تهدیدات شرکت می‌توان به الزام‌‌ سازمان محیط زیست مبنی بر انتقال کارخانه به بیرون از شهر اهواز نام برد و در حال حاضر شرکت ۱درصد از درآمد خود را به این سازمان به عنوان جریمه پرداخت می‌کند.
مدیر عامل خوشفکر شرکت کربن ایران با اشاره به اینکه قدیمی بودن ماشین آلات کارخانه، ضریب مصرف بالای انرژی و عدم امکان توسعه با توجه به الزامات جابه‌جایی کارخانه از دیگر مشکلات کارخانه است،تصریح کرد:کمبود نقدینگی با توجه به کاهش سودآوری تایرسازان و درخواست خرید اعتباری بلند مدت آنها و همچنین قطعی برق و گاز در فصل‌های مختلف از دیگر تهدیدات شرکت محسوب می‌شود.
وی به دستاوردهای دیگر شرکت اشاره و افزود :از دستاوردهای شرکت می‌توان به تولید معادل ۱۱۹درصد ظرفیت اسمی و فروش معادل ۱۲۵درصد ظرفیت اسمی اشاره کرد. همچنین شکربن بیش از ۱۰۰۴۹ تن محصول به کشورهای ترکیه و آسیای جنوب شرقی صادر کرده است همچنین گفتنی است شرکت در سال ۱۴۰۱ بالاترین سود عملیاتی را نسبت به سنوات قبل داشته است.

مهندس کریمی در ادامه با بیان اینکه رآکتور خط چهارم شرکت با هدف کاهش ریسک ناشی توقفات رآکتورهای دیگر ایجاد شده است و به صورت مجزا تغییری در درآمد شرکت ایجاد نخواهد کرد،اذعان داشت:در حال حاضر نرخ خرید مواد اولیه شرکت با دلار ۲۸،۵۰۰ تومان انجام می‌شود و شرکت ارز ناشی صادرات خود را در سامانه نیما عرضه می‌کند.

گفتنی است در خاتمه مجمع ، شکربن ۵۶۳ ریال به ازای هر سهم، سود تقسیم کرد.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true