البرز دارو به ازای هر سهم ۶۴۰ ریال سود تقسیم کرد صادرات دالبر به کشورهای عربی - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
البرز دارو به ازای هر سهم ۶۴۰ ریال سود تقسیم کرد   صادرات دالبر به کشورهای عربی

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت البرز دارو با حضور ۶۵.۶۶ درصدی سهامداران در محل دانشکده داروسازی دانشگاه تهران در تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۷ برگزار شد.

به گزارش خبرطلایی ،مهندس الیاس کهزادی مدیرعامل شرکت البرز دارو اظهار داشت:در سال مالی مورد گزارش، کمبود ارز و افزایش مستمر نرخ آن، حذف شرایط اعتباری خرید خارجی و داخلی و طولانی شدن فرآیند خرید، افزایش شدید نرخ تورم، عدم افزایش قیمت دارو متناسب با هزینه‌های تولید، تأخیر در وصول مطالبات از پخش‌ها، افزایش هزینه‌های تأمین مالی و رشد شدید نیاز به نقدینگی به دلیل نيمايی شدن نرخ ارز مورد نیاز برای خرید مواد اولیه از چالش‌های صنعت دارو بوده است.
وی با بیان اینکه با نیمایی شدن نرخ ارز، شرکت به هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید نیاز پیدا کرد ،خاطر نشان کرد: به دلیل سیاست‌های انقباضی که بانک مرکزی در پیش گرفت، تاکنون نتوانسته است این مبلغ را از سیستم بانکی تأمین کند.

مدیر عامل شرکت البرز دارو در ادامه با تاکید بر اینکه شرکت در سال مالی مورد گزارش، ۲۳۱ میلیارد تومان درآمد عملیاتی، ۹۶۱ میلیارد تومان سود ناخالص، ۹۱۱ میلیارد تومان سود عملیاتی و ۸۰۱ میلیارد تومان سود قبل از کسر ماليات محقق کرده،تصریح کرد:در بودجه ۱۴۰۱ برای سود خالص، ۵۶۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که با رشد ۵۸درصدی در پایان سال به ۷۱۱ میلیارد تومان رسیده ،همچنین شرکت در سال ۱۴۰۱ یک میلیون دلار صادرات داشته است.

مدیر عامل کاربلد شرکت البرز دارو با اشاره به اینکه اغلب صادرات به سوریه و عراق بوده،اذعان کرد: عرضه محصولات جدید، طرح‌های توسعه‌ای، GMP خطوط و صادرات محصولات از اقدامات اساسی شرکت است؛همچنین شرکت پروانه ۱۱ محصول جدید را اخذ کرده است.

وی با بیان اینکه سوسپانسیون و قرص از محصولات مهم شرکت است،ادامه داد :برای اولین بار، شرکت برنامه تولید پپتید را در دست اقدام دارد که تغییرات اساسی در دالبر ایجاد می‌کند،همچنین
تولید سفالوسپورین در دستور کار شرکت است و برنامه دارد عملیات اجرایی خط تولید تا پایان سال تکمیل کند و بهار ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

کهزادی با بیان اینکه شرکت تأییدیه تولید هازارد را از هلدینگ گرفته است و احتمالا تا دو سال آینده به بهره‌برداری برسد،اذعان کرد :بازسازی انبارهای قدیمی، طرح تولید محصولات آنتی بیوتیک و خرید ماشین آلات تولیدی و تجهیزات از طرح‌های توسعه‌ای شرکت است.

وی در ادامه افزود:شرکت در حال رایزنی است که به افغانستان، آذربایجان، اوگاندا، ساحل عاج و فیلیپین صادرات داشته باشد. در این صورت میزان صادرات در ۱۴۰۲ به ۴ میلیون دلار می‌رسد.

مدیر عامل شرکت البرز دارو افزود:تکمیل پروژه سفالوسپورین‌ها، اصلاحات اساسی در انبارهای قدیمی، خرید سیستم تولید آب خالص، خرید دستگاه پرکنی و بسته‌بندی مایعات و شروع پروژه محصولات هازارد اهم برنامه‌های ۱۴۰۲ است.
کهزادی با تاکید بر اینکه شرکت برنامه افزایش سرمایه ۲۹۰ میلیارد تومانی از محل سود انباشته را در دستور کار دارد و در حال پیگیری اخذ مجوزهاست،خاطر نشان کرد :با این افزایش سرمایه حدود ۴۰ میلیارد تومان صرفه جویی مالیاتی ایجاد می‌شود.
گفتنی است؛در انتهای مجمع البرز دارو، به ازای هر سهم ۶۴ تومان سود تقسیم شد.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true