موج امید در مجمع “وامید ” افزایش سرمایه و سود خالص در شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
موج امید در مجمع “وامید ”       افزایش سرمایه و سود خالص در شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید

مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با حضور ۹۴.۴۹درصد از سهامداران برگزار شد.

به گزارش خبرطلایی دکتر صالح آبادی ،مدیر عامل شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید با بیان اینکه افزایش درآمد و سودآوری، تقویت تولید داخل، افزایش صادرات و افزایش بازده دارایی‌ها از اهداف استراتژیک وامید است،تصریح کرد:سهم وامید در کنسانتره و سنگ آهن دانه‌بندی ۲۶درصد، مخازن گازی ۶٠درصد، مخزن استراتژیک ذخیره‌سازی نفت ۲۵درصد، لاستیک ۱۲درصد، سیمان ۴.٢درصد، سفال و ساختمان ۵درصد و برق ۱.۲درصد است.

وی با بیان اینکه آخرین افزایش سرمایه در سال ١٣٩٨ و به مبلغ ۹هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است،خاطر نشان کرد:ارزش روز پرتفوی غیربورسی وامید بیش از ۲۰۰هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

صالح آبادی در ادامه افزود:شرکت برنامه عرضه توسعه آهن و فولاد گل‌گهر، پتروامید آسیا، مخازن گاز آسیانما و ساختمان سرمایه‌گذاری سپه در بورس را دارد،همچنین سود عملیاتی تلفیقی ۲۴۳،۵۳۱،۴۰۲ میلیون ریال و سود خالص پس از کسر ماليات تلفیقی ۲۳۸،۲۲۱،۵۲۵ میلیون ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه سود عملیاتی شرکت اصلی ۱۸.۵ همت و سود خالص ۱۸.۲ همت بوده است ،همچنین درآمد حاصل از سود سهام شرکت، ٨٣درصد بوده ،تصریح کرد:ناو (NAV) هر سهم، حدود ٣٠.٠٠٠ ریال برآورد شده است.
رییس سابق بانگ مرکزی در ادامه افزود : افزایش ۳۷درصدی سود خالص شرکت اصلی نسبت به سال مالی، شروع فرآیند افزایش سرمایه شرکت از ۹۶.۹۷۹ میلیارد ریال به ۱۸۸.۰۰۰ میلیارد ریال، درج نماد شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی آسیانما (ناما) در بازار دوم فرابورس، بهره‌برداری از کارخانه صنایع غذایی خمیر مایه امید لرستان، افزایش ۴۲۸درصدی حجم و ۲۷۶درصدی ارزش عرضه محصولات معدنی و صنعتی شرکت‌های گروه در بورس کالا، بهره‌برداری از طرح‌های آهن اسفنجی و مس کاتد شرکت کاوند نهان زمین، آماده‌سازی مراحل نفت‌گیری از دایک ۵ پروژه نفت خام جاسک شرکت پتروامید آسیا، بهره‌برداری از طرح دو شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و وصول مطالبات شرکت به مبلغ بیش از ۸۱.۸۰۹ میلیارد ریال طی سال منتهی به ۱۴۰۱/۱۰/۳۰، از جمله اقدامات انجام شده در سال مالی مورد گزارش در شرکت است.
وی با بیان اینکه پتروامید آسیا ۱۰ میلیون بشکه ذخیره‌سازی نفت خام در جاسک دارد که امسال به بهره‌برداری می‌رسد،خاطر نشان کرد:مخازن گاز طبیعی آسیانما، هفته آینده در فرابورس عرضه می‌شود ،همچنین شرکت تابان هور، پروژه نیروگاه سیرجان را در دست دارد که امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

دکتر صالح آبادی با بیان اینکه درآمد عملیاتی شرکت در سال مالی مورد گزارش ۱۸۶،۸۶۵،۲۱۶ میلیون ریال بوده که ۹۸.۲درصد درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها، ٠.٨درصد سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها و ١درصد درآمد سود تضمین شده است،اذعان کرد:تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ازجمله مخازن ذخیره‌سازی نفت خام جاسک، احداث فاز دو نیروگاه سیرجان، پیگیری افزایش سرمایه شرکت و اقدام در جهت پذیرش و عرضه سهام برخی از شرکت‌های تابعه در بورس و فرابورس از برنامه‌های آتی شرکت است.
مدیرعامل تابان هور با تاکید بر اینکه وهور برنامه افزایش سرمایه هزار میلیاردی از محل آورده نقدی دارد،توضیح داد:نیروگاه سیرجان قرارداد BOT ارزی با گل‌گهر دارد که یونیت ۱ آن در شهریور ماه سال جاری در مدار قرار می‌گیرد و به فاصله دو ماه، یونیت ۲ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه افزود؛ ۱.۱ میلیون یورو درآمد حاصل از این پروژه است و ۱۸۳ مگاوات به ظرفیت کشور اضافه می‌شود،همچنین مقدمات IPO برق سبز منجیل انجام شده است. این شرکت تولید یک سوم برق بادی کشور را در دست دارد.

مدیر عامل تابان هور اظهار داشت:به دنبال ورود به پروژه تسویه آب و نمک‌زدایی هستیم و با معاون شرکت ملی نفت مذاکره کردیم که در حوزه نفت نیز کمک کنیم.

مدیر عامل تابان هور ادامه داد : آمادگی داریم که در حوزه نیروگاهی نیز، برای تمام صنایع نیروگاه تأسیس کنیم.

گفتنی است، در ادامه مجمع شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید، مدیر عامل پترو امید آسیا با بیان اینکه مخزن‌گاه گناوه با ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه در سال ۹۵ به بهره‌برداری رسید و درآمد آن به‌صورت ریالی و ارزی است،خاطر نشان کرد:فاز اول بهره‌برداری مخزن گاه جاسک به ظرفیت دو میلیون در خردادماه و دو میلیون دیگر هم در تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد و برنامه این است که تا انتهای سال، ۱۰ میلیون بشکه به بهره‌برداری برسد ،همچنین درآمد مخزن جاسک ارزی بوده و ماهیانه ۵.۹ میلیون یورو درآمد آن است.

وی با بیان اینکه برنامه داریم در فاز ۲، ظرفیت ۲۰ میلیون بشکه را داشته باشیم ،تصریح کرد:مجوز احداث پتروشیمی اوره و آمونیاک در کهگیلویه و بویر احمد در دست اقدام است ،همچنین عرضه اولیه شرکت پس از بهره‌برداری کامل مخزن‌گاه جاسک انجام می‌شود.

در مجمع شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید مهندس طاهرزاده مدیر عامل چادرملو با بیان اینکه چادرملو با ظرفیت ۱۱ میلیون تن، بزرگ‌ترین تولیدکننده کنسانتره در کشور است،تصریح کرد:چادرملو ۳.۴۸ میلیون تن گندله، یک میلیون و ۶۵۰هزار تن آهن اسفنجی و یک میلیون و ۱۸۴هزار تن فولاد تولید کرده است.

وی با بیان اینکه چادرملو ۷۹ طرح سرمایه‌گذاری در دست دارد که ۳۹ طرح در دست اجرا، ۱۵ طرح در مرحله اجرایی، ۶ طرح در مرحله مناقصه، ۱۱ طرح مشارکتی و ۸ طرح در مرحله مطالعات قرار دارد.
وی خاطر نشان کرد :چادرملو در سال گذشته ۱۰۰ میلیون تن باطله‌برداری انجام داده است، همچنین برای دسترسی به سنگ آهن، بهره‌برداری از معدن D19 را در دستور کار دارد گفتنی است کارخانه کنسانتره بهابادی پیشرفت فیزیکی ۸۱درصدی داشته است.

در مجمع مذکور مدیر عامل آسیا نما با بیان اینکه پیش‌بینی از فروش شرکت در سال جاری ۶۰۰ میلیارد تومان است، اما برنامه داریم که فروش هزار میلیاردی را محقق کنیم، تصریح کرد:قراردادهای خوبی با سابکو، سایپا و زامياد منعقد کردیم که قرارداد با سابکو ظرفیت ۵۰هزار مخزن در سال و زامياد ۲۰۰هزار مخزن در سال را دارد‌ همچنین افزودن دستگاه رزوه زنی، یکی از طرح‌های توسعه شرکت است.

وی افزود : ساخت زمین مجاور شرکت و ساخت مخازن هیدروژنی، دیگر طرح‌های توسعه شرکت محسوب می‌شوند که درصدد کسب مجوز مخزن هیدروژنی هستیم.

در ادامه مجمع فوق الذکر پروژه های در دست اجرای گل گهر هم مورد بررسی قرار گرفت که در ادمه از نظرتان می‌گذرد.
وی با بیان اینکه افزایش ظرفیت خطوط ۵، ۶ و ۷ کنسانتره طرح‌های توسعه، بهبود کیفیت محصول کارخانه پلیکام (خط ۴)، بهبود کیفیت محصول کارخانه‌های گندله‌سازی شماره ۱ و ۲، کارخانه فروسیلیسیوم ۷۵درصد، احداث کارخانه گندله‌سازی، احداث شهرک صنعتی تخصصی گل‌گهر، طراحی و اجرای راه آهن کرمان به سیرجان و احداث بلوک دوم نیروگاه سیکل ترکیبی گل گهر سیرجان است،خاطر نشان کرد:عرضه شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر در بورس در دست اقدام است.
وی در ادامه افزود :واحد اکسیژن توسعه آهن و فولاد گل‌گهر راه‌اندازی شده است و پیش‌بینی می‌شود ۳ تا ۵درصد با افزایش آهن اسفنجی مواجه شود.

این مدیر خوشفکر در عرصه صنعت و معدن با بیان اینکه گهر زمین با چالش توسعه معدن و برداشت سنگ از جنوب معدن مواجه بوده است،خاطر نشان کرد:پروژه بردسیر برای بهره‌برداری مگامدول شروع شده است‌.

گفتنی است در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه سرمایه‌گذاری امید، به ازای هر سهم ۱۵۰ تومان سود تقسیم شد و سود سهامداران خرد، شهریورماه پرداخت می شود.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true