در مجمع سیمان غرب چه گذشت ؟احداث کارخانه ای در عراق جهت صادرات کلینکر / تقسیم سود ۳٫۷۰۰ ریالی به ازای هر سهم - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
در مجمع سیمان غرب چه گذشت ؟احداث کارخانه ای در عراق جهت صادرات کلینکر / تقسیم سود ۳٫۷۰۰ ریالی به ازای هر سهم

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت صنایع سیمان غرب(سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۲٫۰۲٫۱۹ در محل سالن اجتماعات شرکت بين المللي بازرسي کالاي تجاري (IGI) با حضور ۷۸درصد از سهامداران برگزار شد.

به گزارش خبر4546طلایی، مهندس مسعود جلیلیان ،مدیر عامل شرکت سیمان غرب با بیان اینکه از کل ظرفیت اسمی سطح کشور به مقدار ۸۸.۳۵۸.۶۸۲ تن ، ظرفیت سیمان غرب به مقدار ۱.۲۰۰.۰۰۰ تن و ۱.۳ درصد است،خاطر نشان کرد:با توجه به نوع محصول در شرکت، سیمان تیپ ۲ و ۵ بود که محقق شد.

وی در ادامه افزود:با توجه به توان نیروی انسانی و معادن غنی و در دسترس و در صورت نبود تهدیدات خارجی از جمله قطعی گاز و برق و سوخت و همچنین عدم افزایش ناگهانی قیمت سوخت و انرژی، سیمان غرب قادر به تولید با ظرفیت اسمی می‌باشد.

مدیر عامل کارآزموده شرکت سیمان غرب ضمن اشاره به اینکه سیمان غرب در نوارمرزی کشور قرار دارد و استراتژی آن بر صادرات است،تصریح کرد: با توجه به اینکه مصرف داخل استان روزانه ۵ هزار تن بیشتر نبوده و مازاد تولید وجود دارد و همچنین نزدیکی سیمان غرب به کشور عراق عمده صادرات کلینکر این شرکت به کشور عراق از مرزهای زمینی و بندر خرمشهر و بندر امام می باشد.

مهندس مسعود جلیلیان در ادامه خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۰ مقدار ۳۶۸ هزار تن کلینکر به کشور عراق صادر شد، البته صادرات سیمان به کشور عراق به دلیل ممنوعیت ایجاد شده از سمت عراق در حال حاضر مقدور نیست.

برنامه های آینده شرکت

وی در خصوص برنامه های آینده شرکت اظهار داشت : افزایش موجودی با توجه به تورم، مصرف بهینه سوخت و برق، شناسایی نقاط کلیدی جهت کاهش بهای تمام شده، مدیریت هرینه و‌کنترل بهای تمام شده و انجام خریدهای بهینه از جمله اهم اقدامات در سال آتی خواهد بود.

مهندس جلیلیان با اشاره به اینکه پروژه توسعه شرکت با نام ساخت کارخانه تولید بلوک های سبک و اتو کلاو شده aac به ظرفیت ۶۰۰ هزار متر مکعب در سال در دست است،تصریح کرد: پروژه های استفاده از rdf به عنوان سوخت جایگزین و پروژه جایگزینی الکترو فیلترهای دپارتمان پخت نیز از دیگر پروژه های شرکت است.
این مدیر آینده نگر در کمال آرامش و شفاف با رویی گشاده پاسخگوی سوالات سهامداران بود از جمله اینکه پرونده آذر آب چه شد؟

وی در خصوص پرونده آذر آب برای سفارش غلطک گفت: پرونده آذرآب، در خصوص سفارش یک غلتک کوره در حد ۲۰۰ میلیون تومان بوده، که انجام نشد. در نهایت نیز آذرآب باید این مبلغ را به قیمت روز به سیمان غرب پرداخت کند.
مدیرعامل شرکت سیمان غرب در خصوص عوارض صادراتی شرکت ها گفت: عوارض صادرات وضع شده و ما و تمام هلدینگ ها و حتی انجمن صنفی به دنبال حذف این عوارض هستیم؛چرا که روز گذشته، اخباری در خصوص تعدیل یا حذف عوارض بر صادرات شنیده شد، اما همچنان تایید نشده است.

وی با بیان اینکه ماهیت خط تولید سیمان بدین گونه است که امکان مدیریت شدن برای توقف ندارد،خاطر نشان کرد:در خصوص صادرات نیز یکی از سیاست های شرکت احداث یک کارخانه در عراق است که در نهایت کلینکر را از استان به عراق منتقل کنیم. همچنین فروش سیمان فله نیز در دست است.

false
false
false
false

true