سکاندار کاربلد سخزر : عرضه سیمان در بورس کالا آرامش به بازار سیمان تزریق کرد /صادرات به روسیه با تناژ بالا - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
سکاندار کاربلد سخزر : عرضه سیمان در بورس کالا  آرامش به بازار سیمان تزریق کرد /صادرات به روسیه با تناژ بالا

۲۰۲۳۰۵۱۰_۱۵۴۵۲۴۲۰۲۳۰۵۱۰_۱۵۱۰۱۰۲۰۲۳۰۵۱۰_۱۶۱۷۴۲

۲۰۲۳۰۵۱۰_۱۵۴۵۲۷

۲۰۲۳۰۵۱۰_۱۵۴۴۵۸

۲۰۲۳۰۵۱۰_۱۵۲۸۵۴

۲۰۲۳۰۵۱۰_۱۵۲۳۲۴

۲۰۲۳۰۵۱۰_۱۵۱۱۲۴

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان خزر با حضور بیش از ٧٢درصدی سهامداران برگزار شد.

به گزارش خبرطلایی؛ مهندس امیدی مدیرعامل پویا و کار بلد شرکت سیمان خزر با بیان اینکه آخرین افزایش سرمایه شرکت در سال ١٣٩٩ از مبلغ ٢٣٠هزار میلیون ریال به ۵٠٠هزار میلیون ریال به ثبت رسید،خاطر نشان کرد:سیمان خزر با نماد سخزر ٨٠درصد سیمان استان گیلان و ٢درصد سیمان کشور را تأمین می‌کند.

وی با بیان اینکه در سال مالی مورد گزارش، سود عملیاتی شرکت یک میلیون و ٨۵۵هزار و ۴٢٢ میلیون ریال بوده ؛ همچنین سود خالص هم نسبت به سال قبل ۴۶درصد رشد کرده ؛اظهار داشت :عرضه در بورس کالا باعث کاهش بحران در بازار سیمان شد.

وی ضمن اشاره به رکود در بازار داخل و نوسانات ارزی که از جمله چالش‌های صنعت سیمان است ،ادامه داد:دیگر چالش صنعت سیمان این است که افزایش حمل و نقل متناسب با افزایش سیمان نبوده است؛همچنین بحران در حامل‌های انرژی، یکی از چالش‌های شرکت است و در این میان مازوت تحویلی هم کیفیت استفاده در مشعل را ندارد.

مهندس امیدی با اشاره به اینکه عدم ثبات اقتصادی بر بهای تمام‌شده عوامل تولید اثرگذار بوده ،تصریح کرد:سخزر در سال مالی مورد گزارش، یک میلیون و ١١٠هزار و ٢٩١ تن تولید کلینکر و یک میلیون و ١٨٧هزار و ٣٢٨هزار تن تولید سیمان داشته که به ترتیب ٢١درصد و ١۶درصد بالاتر از ظرفیت عملیاتی بوده است، همچنین شرکت در سال ١۴٠١، یک میلیون و ١٩١هزار و ۶٠۶ تن فروش داشته که بیشترین میزان تولید و تحویل از زمان تأسیس تاکنون بوده است.
وی افزود:کلیه سیستم‌های فروش شرکت مکانیزه شده و افزایش سهم بازار و تولید سیمان باکیفیت در بسته‌های ٢۵ کیلویی از برنامه‌های شرکت در بخش فروش است.

مدیر عامل دوراندیش ضمن اشاره به بحث صادرات ،اذعان کرد:سیمان خزر در بحث صادرات، گواهینامه‌های CE اروپا و گاست روسیه دریافت و پیش قرارداد صادرات به روسیه امضا شده ،همچنین در سال جاری، اولین محموله از بندر انزلی به سمت روسیه صادر می‌شود و هدف‌گذاری اولیه ٢٠هزار تن است.

وی با بیان اینکه خرید برق از طریق بورس انرژی صورت گرفته ،افزود: سخزر توانایی تأمین سیمان سد بیخرج و شفارود را دارد.
امیدی ادامه داد: پروژه مغفول مانده شرکت از سال ١٣٩٣ سرانجام در سال ١۴٠٠ کلید خورد و در سال ١۴٠١ راه‌اندازی شد که مربوط به راه‌اندازی جاده‌ای اختصاصی برای کامیون‌های حمل مواد اولیه است تا از جاده‌های بالادست عبور نکنند.

وی با اشاره به اینکه بازسازی ماشین آلات سنگین شرکت و خطوط مستعمل تولید از برنامه‌های شرکت در سال مالی مورد گزارش در حوزه مولدسازی به منظور کاهش هزینه‌های برون سپاری است،تصریح کرد:سخزر پارکینگی برای رانندگان حمل سیمان ساخته است که ظرفیت ٣٠٠ تریلی را دارد.
سکاندار سخزر در ادامه افزود:
به دلیل اینکه شرکت محصول مازاد به تولید ندارد، عمده بازار هدف سخزر گیلان بوده و به صورت موردی هم به مازندران و مناطقی که نزدیک به کارخانه است، تحویل انجام می‌شود،همچنین مازوت از پالایشگاه ری خریداری می‌شود و آخرین نرخ هم ۶٠٠ تومان بوده است. وی با بیان اینکه شرکت در سال ١۴٠١ مبدل بزرگی طراحی کرده تا مازوت را بیشتر گرم کند و توانست حداکثر استفاده را انجام دهد،خاطر نشان کرد:علت خریداری ماشین سراتو این بود که مطابق دستورالعمل هلدینگ، بعد از گذشت ۵ سال ماشین آلات به مزایده می‌روند ؛چرا که دلیل کاهش فروش در چند وقت اخیر، محدودیت‌های ترافیکی بود که تا ١۶ فروردین سال جاری، ماشین آلات سنگین اجازه رفت و آمد نداشتند.
در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان خزر به ازای هر سهم، ٣۵١ تومان سود تقسیم شد.
گفتنی است ؛مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت سیمان خزر با حضور ٧٢.٧۴درصدی سهامداران برگزار و در آن دو مصوبه جدید سازمان بورس و اوراق بهادار در اساسنامه شرکت رعایت شد.

false
false
false
false

true