در مجمع سیمان فارس نو چه گذشت؟ صادرات بالای سیمان در اوج تحریم ها و افزایش سود عملیاتی در شرکت سیمان فارس نو - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
در مجمع سیمان فارس نو چه گذشت؟ صادرات بالای سیمان در اوج تحریم ها و افزایش سود عملیاتی در شرکت سیمان فارس نو

۲۰۲۳۰۵۰۷_۱۱۳۸۳۵21332-2721332-6
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان فارس نو با حضور ۸۸.۵درصد از سهامداران برگزار شد.

به گزارش خبرطلایی ،مهندس شریفی مدیرعامل شرکت سیمان فارس نو با بیان اینکه در سال مالی مورد گزارش، سهم سفانو در تولید سیمان کشور ۱.۵۸درصد و در تولید سیمان استان ۱۹.۸۶درصد بوده است ،تصریح کرد :شرکت در سال مالی مورد گزارش، یک میلیون و ۱۳۹هزار و ۳۰۰ تن کلینکر تولید کرده که نسبت به سال گذشته ۲درصد رشد داشته ،همچنین ظرفیت اسمی شرکت ۹۰۰هزار تن کلینکر است.

وی درادامه با بیان اینکه تولید سیمان در بودجه ۹۸۵هزار و ۱۶۶ تن دیده شده بود که سفانو یک میلیون و ۱۶هزار و ۶۰۰ تن محقق کرد،اذعان داشت:شرکت در سالی مالی مورد گزارش، ۶۵هزار و ۳۱۰ تن صادرات سیمان و ۲۸۴هزار و ۴۰۴ تن صادرات کلینکر داشته است ،همچنین گفتنی است شرکت سیمان فارس نو ۵۴۲ میلیارد تومان سود عملیاتی و ۵۵۸ میلیارد تومان سود خالص محقق کرده است.
مدیر عامل شرکت سیمان فارس نو در ادامه افزود:فروش شرکت در سال مالی مورد گزارش، هزار میلیارد و ۹۴۸ میلیون تومان بوده گفتنی است توسعه فعالیت‌های بازاریابی، استفاده از سیستم های آنلاین و خدمات پس از فروش از برنامه‌های شرکت در بخش فروش است.
مهندس شریفی با بیان اینکه بهینه‌سازی مصرف مواد اولیه، بهینه‌سازی مصرف مواد نسوز و مدیریت هزینه قطعات مصرفی، برخی از سیاست‌های شرکت در بخش بهای تمام‌شده است،اظهار داشت:کاهش کلینکر فکتور در مدیریت بهای تمام‌شده بسیار مؤثر است.
مدیر عامل شرکت سیمان فارس نو ضمن تاکید بر این نکته ک دسترسی و گسترش بازارهای صادراتی، تولید سیمان متناسب با نیاز بازارهای هدف صادراتی، ارتقا توان انواع بسته بندی و افزایش حمل سیمان و کلینکر در روز، از جمله برنامه‌های شرکت در حوزه صادرات است،تصریح کرد:سیاست‌های سفانو در کنترل هزینه‌های مالی و روش‌های تأمین مالی، مدیریت پرداخت و هزینه‌های خرید مواد اولیه و اقلام مصرفی، استفاده از تسهیلات ارزان قیمت و مدیریت هزینه‌های مالی است.
وی افزود: تهدیدهای محیط زیستی، ناکافی بودن ناوگان حمل، قطع گاز و برق و انتقال ارز حاصل از صادرات از چالش‌های شرکت است.

شریفی در ادامه خاطر نشان کرد: در سال مالی مورد گزارش، پروژه بهبود سیستم‌ها (اجرای اطفای حریق) به بهره‌‍برداری رسید و بهره‌برداری از سیستم اعلان حریق از برنامه‌های آتی است.
وی به دیگر اقدامات شرکت در سال آتی اشاره و اذعان داشت: اجرای پروژه بهبود شرایط غبارگیری با احداث بگ هاوس فیلتر، افزایش ذخیره معدن آهک، بهینه‌سازی مصرف مواد اولیه، افزایش ذخیره معدن سنگ گچ و برنامه‌ریزی و انجام اقدامات اصلاحی جهت بهینه‌سازی مصرف انرژی و آب است.
مهندس شریفی ،مدیر عامل شرکت سیمان فارس نو در خاتمه مجمع به سوالات سهامداران پاسخ داد از جمله هزینه حمل سیمان، ۲۹۰هزار تومان به ازای یک تن است.
ارز حاصل از صادرات در حال حاضر از طریق بانک ملی به فروش می‌رسد و نرخ آن، نرخ واحد بانک بوده که آخرین قیمت حدود ۴۰هزار تومان است.

در حوزه برق، شرکت قرارداد دو جانبه‌ای با نیروگاه‌ها دارد که آخرین نرخ ۷۱۶ ریال بوده است و براساس دستورالعمل‌ها تاحدودی افزایش خواهد داشت، اما هنوز خبری از افزایش‌های عجیب و غریب نیست.

گفتنی است در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان فارس نو، به ازای هر سهم ۱۱۰۷ تومان سود تقسیم شد.

false
false
false
false

true