گفتگوی خبرطلایی با مهندس نعامی ،رئیس بازرسی فنی پتروشیمی آپادانا :پتروشیمی آپادانا ؛رکورددار تولید متانول دردنیا/ با سرعت رشد تولید؛ سال 1403 بزرگترین صادره کننده متانول خواهیم شد - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
گفتگوی خبرطلایی با مهندس نعامی ،رئیس بازرسی فنی پتروشیمی آپادانا :پتروشیمی آپادانا ؛رکورددار تولید متانول دردنیا/ با سرعت رشد تولید؛ سال 1403 بزرگترین صادره کننده متانول خواهیم شد

با حضور پررنگ هلدینگ خلیج فارس در چهاردهمین همایش بین المللی IPF ؛ آپادانای خلیج فارس باتولید روزی 5هزار تن متانول بیش از پیش خوش درخشید.

مهندس نعامی ،رئیس بازرسی فنی پتروشیمی آپادانا در گفتگو با خبرطلایی با بیان اینکه بازار متانول در دنیا روبه رشدبود ،تصریح کرد:بیش از یک دهه گذشته در ایران با توجه به قدرت تولید در متانول سرمایه گذاری خوبی صورت گرفت و حدود 10طرح متانول از جمله آپادانا،دنا ،سبلان ،مرجان و کیمیا با ظرفیت روزی 5هزار تن شروع به کار کردند.
وی با بیان اینکه مصرف کننده اصلی متانول چین است ،تصریح کرد :چین قدرت اول مصرف کننده در دنیاست به همین جهت ایران روی این طرح سرمایه گذاری کرد.
رئیس بازرسی فنی پتروشیمی آپادانا افزود:آپادانا یکی از 10طرحی است که در منطقه عسلویه تولید متانول دارد و تمایزش با بقیه طرح ها در این است که تنها طرح متانول هلدینگ بزرگ خلیج فارس بوده و پرقدرت در حال فعالیت است .
نعامی در ادامه با بیان اینکه در خصوص دانش فنی طرح آپادانا تاقبل ازسال 95با شرکت کازاله سوئیس ارتباط خوبی داشت ،خاطر نشان کرد:پس از اعمال شدیدترین تحریم های ظالمانه از سوی آمریکای جنایتکار ارتباط با شرکت کازاله قطع شد .
وی با بیان اینکه با وجود فشار تحریم ها ،قدرت گرفتیم و توان تولید داخل را افزایش دادیم ،تصریح کرد:بسیاری از تجهیزاتی که در گذشته از شرکتهای ایتالیایی و آلمانی تامین می شد با ارتقای توان داخلی مشکلی در جهت تامین تجهیزات نداریم و تهدید را به فرصت تبدیل کردیم .
مهندس نعامی ،رئیس بازرسی فنی پتروشیمی آپادانا در خاتمه ضمن ابراز امیدواری در خصوص اتمام طرح پیش راه اندازی در سال 1402خاطر نشان کرد:با سرعت رشد تولید؛ سال 1403 بزرگترین صادره کننده متانول خواهیم شد.

false
false
false
false

true