خوشفکری و پاک دستی مهندس محمدی راد در سه دهه اخیر ، پاکسان را از زیان به قله سودآوری خواهد رساند - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
خوشفکری و پاک دستی مهندس محمدی راد در سه دهه اخیر ، پاکسان را از زیان به قله  سودآوری  خواهد رساند

۲۰۲۳۰۴۱۸_۱۱۴۱۴۱۲۰۲۳۰۴۱۸_۱۱۲۹۲۳

۲۰۲۳۰۴۱۸_۱۱۳۰۵۱

۲۰۲۳۰۴۱۸_۱۱۳۰۵۵

۲۰۲۳۰۴۱۸_۱۱۴۱۳۸

۲۰۲۳۰۴۱۸_۱۱۳۲۲۴

۲۰۲۳۰۴۱۸_۱۱۵۵۵۲مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده شرکت پاکسان با حضور حداکثری سهامداران برگزار شد.
به گزارش خبرطلایی ، شهریار محمدی راد مدیرعامل شرکت پاکسان اظهار داشت : افزایش مستمر قیمت مواد اولیه، عدم اصلاح و تعدیل متناسب نرخ فروش مصوب محصولات داخلی، بی‌ثباتی بازار ارز کشور و کاهش شدید قدرت خرید خانوار، فعالیت شرکت در بازارهای داخلی را تحت تأثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه سرمایه شرکت در بدو تأسیس، ۵ میلیون ریال بوده و در ۱۵ مرحله افزایش سرمایه به مبلغ ۹.۲۲۱.۳۹۸ میلیون ریال افزایش یافته است، تصریح کرد :شرکت در سال مالی مورد گزارش، ۲۲۰۰ میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته و ۲۳۵ ریال زیان هم برای هر سهم شناسایی شده است که درسال مالی مورد گزارش، شرکت ۱۰۲ میلیارد تومان سود ناخالص داشته است.
این مدیر کاربلد و خبره که قریب به سه دهه در پاکسان فعال بوده ،خاطرنشان کرد :هزینه‌های مالی شپاکسا در مقایسه با سال مالی قبل ۳۱درصد افزایش داشته که نشان دهنده کمبود نقدینگی در شرکت است و مشکلات زیادی را برای تأمین مواد اولیه ایجاد می‌کند .
مهندس محمدی راد با تاکید برا این که سود ناویژه در سال ۹۷، ۳۱درصد بوده و طی این سال‌ها شیب تند کاهشی داشته و در سال ۱۴۰۱ به ۵درصد رسیده است،اذعان کرد : در روغن پالم، مواد اولیه ۶۳۰درصد رشد داشته است،در صورتی که قیمت محصول آن تنها ۲۱۰درصد افزایش داشته وو LAB هم که ماده اصلی و ضروری محسوب می‌شود، با ۲۸۳درصد رشد مواد اولیه همراه بوده است؛ این در حالی است که قیمت محصول آن ۱۵۹درصد رشد داشته و چنین مواردی که بر روند کاهشی سود ناویژه تأثیرگذار بوده است.
وی در ادامه افزود: فروش صادراتی در سال ۱۴۰۱، میزان ۴۲.۲۳۷ تن بوده که نسبت به سال مالی قبل ۱۰هزار تن رشد داشته است همچنین تأمین نقدینگی، خرید بهینه، کاهش بهای تمام‌شده، بهینه‌سازی سبد محصولات، بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های تولید و پیگیری اصلاح قیمت‌های محصولات داخلی به نفع تولید و مصرف کنندگان، از جمله چشم‌اندازهای شرکت در سال مالی بعدی است.

مدیرعامل پاکسان با بیانن اینکه شرکت در سال مالی مورد گزارش، ۲۵درصد در گروه پودر و ۴۳.۶درصد در گره صابون افزایش نرخ داشته ، اظهار داشت :تولید شرکت در ۳ماهه پایانی سال ۱۴۰۱، ۲۰درصد افزایش داشته و ۴۰درصد هم با افزایش ریالی فروش مواجه شده است ؛ شپاکسا توانست ۶۰درصد از زیان سنگین ۳ماهه پایانی سال ۱۴۰۱ را جبران کند.
این مدیر کاربلد در خاتمه مجمع و در کمال آرامش پاسخگوی پرسش های سهامداران بود که در ادامه می آید :
شرکت در سال مالی مورد گزارش، ۱۹ میلیون دلار صادارت داشته که نسبت به سال قبل ۳۸درصد افزایش یافته است. برنامه ورود به بازارهای صادراتی جدید را داریم و در حال حاضر مشغول بررسی بازار روسیه هستیم.
در پایان جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پاکسان، به دلیل زیان ده بودن شرکت، سودی تقسیم نشد.
مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت پاکسان به منظور تطابق اساسنامه شرکت با نمونه سازمان بورس و اوراق بهادار نیز برگزار شد و ۱۱ ماده از اساسنامه شرکت تغییر پیدا کرد.

false
false
false
false

true