با حضور فرمانده کل فراجا صورت گرفت؛طرح ضربتی مبارزه با سرقت در پلیس شدت گرفت/ خط و نشان پلیس برای سارقان /جلسه با خودروسازان جهت افزایش ایمنی خودروها - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
با حضور فرمانده کل فراجا صورت گرفت؛طرح ضربتی مبارزه با سرقت در پلیس شدت گرفت/ خط و نشان پلیس برای سارقان /جلسه با خودروسازان جهت افزایش ایمنی خودروها

فرمانده کل فراجا گفت: با سارقانی که بخواهند برای پلیس گردن‌کشی کنند، به صورت قاطع برخورد می‌شود، آنهایی که فکر می‌کنند با سرقت اموال مردم می‌توانند مالی به دست بیاورند، بدانند که حتما با آنها مقابله خواهد شد.

به گزارش خبرطلایی ، ظهر امروز ۲۵ بهمن با حضور سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل فراجا، سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، سردار محمد قنبری، رئیس پلیس آگاهی فراجا، سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ و جمعی از دیگر فرماندهان و پرسنل انتظامی تهران و کشور، طرح ضربتی مبارزه با سرقت در تهران بزرگ و ۶ استان دیگر کشور به صورت حضوری و ویدئوکنفرانس به منظور مبارزه هدفمند با سرقت‌های خرد، سرقت منزل، سرقت خودرو، زورگیری و دیگر مصادیق سرقت و شناسایی سارقان و مالخران در مقرهای خود آغاز شد.

پلیس اعلام کرده است که با توجه به افزایش موارد سرقت‌های خرد در سال جاری و مطالبه به‌حق شهروندان از نیروهای انتظامی برای برخورد قاطع‌تر با سارقین به‌ویژه سرقت‌های خرد و خشن، با تدبیر فرمانده کل فراجا، طرح ضربتی مبارزه با سرقت در هفت استان کشور اجرایی خواهد شد تا با اجرا شدن این طرح هم مردم بتوانند امنیت و آرامش بیشتری را تجربه کنند و هم با سارقان، مالخران و دیگر مجرمان حوزه سرقت برخوردهای جدی صورت گیرد. براساس برنامه‌ریزی‌های فراجا، طرح جدید مبارزه با سرقت در استان‌های تهران بزرگ، اصفهان، خراسان رضوی، البرز، فارس، خوزستان و غرب تهران اجرا خواهد شد.

سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل فراجا در سخنان خود در مراسم امروز گفت: طبق بررسی‌های صورت‌گرفته، یکی از دغدغه‌های مهم مردم، مبارزه با سرقت، زورگیری و انواع دزدی‌ها است. شهروندان درخواست‌های بسیاری برای حل مشکل سرقت داشته‌اند و با هماهنگی دستگاه قضایی مقرر شد به این دغدغه به صورت جدی پاسخ دهیم تا مردم در آینده نزدیک به این باور برسند که برخورد جدی با سرقت صورت گرفته است. همچنین از قوه قضاییه می‌خواهیم ضمن رعایت قانون، با همه سارقان برحسب نوع جرایم ارتکابی برخورد قاطعی داشته باشند.

وی افزود: امروز طرح جدید مبارزه با سرقت به صورت ویژه در ۷ استان کشور آغاز شد و پس از انجام این طرح در استان‌های مشخص‌شده، طرح جدید در سراسر کشور اجرا خواهد شد. البته پیش از این نیز طرح‌هایی برای مبارزه با سارقان اجرا شده بود، اما طرح جدید به صورت هدفمند برای شناسایی مقر مالخران و دزدان و مقابله با آنها انجام می‌شود. ما ضمن انجام این طرح با مردم هم‌پیمان می‌شویم که به تمام دغدغه آنها به صورت شفاف، قاطع و درخور شأن آنها پاسخ بدهیم.

رادان با تاکید بر این که با سارقانی که بخواهند برای پلیس گردن‌کشی کنند، به صورت قاطع برخورد می‌شود، گفت: پلیس به‌حکم قانون به وظایف خود عمل می‌کند و اگر سارق بخواهد با پلیس مبارزه کند و به او صدمه برساند، حتما مجازات خواهد شد و با هیچ کسی در این زمینه تعارف نداریم. آنهایی که فکر می‌کنند با سرقت اموال مردم می‌توانند مالی به دست بیاورند، بدانند که حتما با آنها مقابله خواهد شد.

رئیس پلیس کشور افزود: هماهنگی کامل با دستگاه قضایی برای اجرای طرح جدید مبارزه با سرقت صورت گرفته است. ریاست محترم قوه قضائیه نیز از این طرح استقبال کرده و قرار است برای سارقان مجازات‌های قاطعی تعیین شود. این طرح تا زمانی که دغدغه مردم در حوزه سرقت کاهش نیابد، ادامه دارد و سارقان و مالخرانی که مشوق سرقت هستند از امروز در مقرهای خود شناسایی خواهند شد.

فرمانده‌کل فراجا ادامه داد: همزمان با این طرح، برنامه‌های پیشگیرانه نیز در دست اقدام قرار دارد، یعنی می‌خواهیم اقداماتی را انجام دهیم که سارقان در حین انجام سرقت با مشکل مواجه شوند. به طور مثال، شهروندان باید بدانند که از چه قفل‌های ضد سرقت یا درب‌های مستحکمی برای منازل یا مغازه‌های خود استفاده کنند تا سارقان نتوانند به راحتی دست به سرقت بزنند. در این زمینه صحبت‌هایی نیز با خودروسازان برای ارتقای ایمنی خودروها در برابر سرقت انجام شده است و خودروسازان نیز اقداماتی را در این زمینه آغاز کرده‌اند. البته شهروندان خودشان نیز باید از مال خود محافظت کنند، ولی پلیس در این خصوص کلیپ‌هایی از جنس هشدار و آموزش به مردم منتشر خواهد کرد.

وی در پایان تصریح کرد: پیش از این نیز قرارگاه مقابله با سرقت در فراجا وجود داشت و فعالیت می‌کرد، اما در دوره جدید اصلاحاتی در آن ایجاد شده است و روش‌هایی را اجرایی می‌کنیم که پیشگیرانه باشد تا علاوه بر شناسایی و برخورد قاطع‌تر با سارقان، دزدها در حین ارتکاب به سرقت با مشکل و زحمت مواجه شوند.

گفتنی است، سردار رادان پس از ایراد سخنان خود، به یگان‌های انتظامی ۶ استان به صورت ویدئوکنفرانس و یگان‌های انتظامی تهران بزرگ به شکل حضوری دستور داد که طرح ضربتی مبارزه با سرقت را آغاز کنند. پس از صدور این دستور نیز گشت‌های ویژه خودرویی و موتوری پلیس در ۷ استان کشور حرکت خود را شروع کردند که در تصاویر زیر می‌توانید شروع حرکت این یگان‌ها از ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ را مشاهده کنید.

false
false
false
false

true