جای خالی قاب امن در چهل و یکمین جشنواره فجر!! - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
جای خالی قاب امن در چهل و یکمین جشنواره فجر!!

○،دلایل بی رغبتی تهیه کنندگان برای تولید فیلم های پلیسی جهت حضور در جشنواره مهم فجر امسال را کجا باید جستجو کرد.؟! ○ دخالت پلیسی یا نبود حمایت پلیسی؟

✍…هر ساله بسیاری از سازمانهای دولتی و خصوصی نهادهای انقلابی و ارگانها ی مختلف بودجه و اعتباری را برای تولید فیلم های سینمایی کنار گذاشته و درسایه هماهنگی و مشارکت با جامعه هنری کشور اقدام به تولید فیلم سینمایی برای شرکت در بزرگ ترین رخ داد سینمایی سال یعنی جشنواره فیلم فجر می نمایند ..در سطح نیروهای مسلح ، سپاه پاسداران ، ارتش ، بسیج ، وووو
نکته قابل تامل و تعمق اینجاست ، پلیس دراین سالها که مدعی صاحب ژانر پلیسی بوده وبا حمایت و پشتیبانی ها ، هدایت و نظارت و عملا دخالت در تولیدات بسیاری از آثار نمایشی سینمایی و تلویزیونی هست کجاست ؟!
بخش مهمترش اینجاست که هیچ کدام از یگانهای نیروهای مسلح ، تشکیلات نظارتی عریض و طویلی چون ناجی هنر ندارند که در تمامی مراحل تولیدات آثار نمایشی در ژانر پلیسی چه بسا اجتماعی ، دخالت ، هدایت ، نظارت و پشتیبانی کرده وحتی در بسیاری از موارد از ادامه تولید یا پخش آثار جلوگیری خواهد نمود . آنوقت دراین سالها هیچ سیاستی در معاونت فرهنگی اجتماعی پلیس برای حضور در بزرگترین جشنواره سال کشور با تولید آثاری پلیسی ترسیم و تدوین نگردیده است .
سینما رسانه ای بزرگ است خیلی بزرگتر از تلویزیون ،اگر پلیس در تلاش برای تولید سریال های مناسبتی است نباید از این ابزار مهم غافل باشد .صرف حمایت یا نظارت و دخالت در تولیدات پلیسی کافی نیست .
جا دارد معاون فرهنگی اجتماعی جدید فراجا و شخص فرمانده انتطامی کشور توجه کافی و وافی در درجه اول برای حضور ودر درجه دوم برای تولید فیلم های سینمایی جهت شرکت در جشنواره فجر سالهای پیش رو داشته باشند.
سیاستهای چگونگی حمایت ها ، ورود به چنین رخ داد های بزرگ سالیانه در نزد نگارنده محفوظ که بهنگام نیاز ارائه خواهد شد .

● حمید اندرزچمنی

false
false
false
false

true