گزارش خبرطلایی از مراحل صدور گواهی تمکن مالی :امنیت ، سرعت بالا و اعتماد سه شاخصه بانک سامان در صدور گواهی تمکن مالی در میان بانکهای خصوصی کشور /سامان ؛بانکی جوان با تمام امکانات به وسعت ایران زمین /بانک سامان بازوی اجرایی قوی دولت در تحقق دولت الکترونیک - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
گزارش خبرطلایی از مراحل صدور گواهی تمکن مالی :امنیت  ، سرعت بالا  و اعتماد  سه شاخصه  بانک سامان در صدور گواهی تمکن مالی در میان بانکهای خصوصی کشور /سامان ؛بانکی جوان با تمام امکانات  به وسعت ایران زمین /بانک سامان بازوی اجرایی قوی دولت در تحقق دولت الکترونیک

لیلا سبزه علی

از آنجا که صنعت بانکداری از جمله صنايع مهم و مطرح دنياست ؛ گسترش روزافزون دانش بشری در زمينه علوم الکترونيکی سبب شده اين صنعت نيز از اين دانش بهره فراوان داشته باشد.

به گزارش خبرطلایی ،45بانك سامان به عنوان اولين بانک الکترونیکي ايران در سال 1381 اولين اينترنت بانك در ايران را با امکان انتقال وجه راه‌اندازي کرد و توانست‌ گواهينامه (Secure socket layer SSL )را كه استاندارد جهاني در زمينه تامين امنيت ارتباطات اينترنتي است، بگیرد.

راه‌اندازي خدمات پرداخت الكترونيك براي اولين بار در کشور از طريق اينترنت براي مبالغ خرد و كلان ازديگرخدمات منحصر به فرد اين بانک است.

بانک سامان با دارا بودن شبکه گسترده شعب امکان صدور گواهی تمکن مالی برای مشتریان خود را در تمامی شعب بانک سامان در سراسر کشور فراهم کرده است.

بهتراست کمی در مورد گواهی تمکن مالی شفاف سازی شود آنگاه به مزایای منحصر به فرد بانک سامان در این خصوص پرداخت.

گواهی تمکن مالی جهت دریافت ویزا برای مهاجرت و یا سفر به کشورهای خارجی صادر می شود که یک نامه از سمت بانک برای مشتری می‌باشد که در این نامه وضعیت حساب، مقدار موجودی، میزان تمکن یا استطاعت و اطلاعات شخص دارنده حساب ذکر می‌شود. نامه تمکن مالی معمولا به زبان انگلیسی از سمت بانک ارائه می‌شود ولی بعضی از بانک‌ها این گواهی را به زبان فارسی نیز صادر می‌کنند که بانک سامان هم به صورت دو زبانه و همزمان به صدور این گواهی می پردازد.

این گواهی به درخواست مشتری از سمت بانک صادر شده که در اکثر بانکها از جمله سامان به صورت رایگان و در برخی بانکها با هزینه اندکی برای دریافت این گواهی اقدام می شود .

دریافت گواهی تمکن مالی شامل مراحلی می شود که با گسترش بانکداری دیجیتال سهل الوصول تر شده که بانک سامان در این حوزه سرآمد بانکهای خصوصی کشورمان است که در ذیل به برخی موارد اشاره خواهد شد.

با در دست داشتن کارت ملی ،کارت بانکی و یا شناسنامه و پاسپورت برای افراد خارجی با مراجعه به یکی از شعب بانکی که در نظر گرفته اید مثلا بانک سامان شعبه … به سرعت گواهی در اختیارتان قرار می گیرد .

پس از احراز هویت و استعلام موجودی حساب با توجه به شرایط ایرانی و یا خارجی بودن و همچنین سفر به کدام کشور – میزان حداقل تمکن مالی برای اخذ ویزای کشورهای مختلف متفاوت است – نامه درخواست تنظیم شده که مهر برجسته که بستگی به زبان نامه دارد درج شده و به مشتری کد رهگیری جهت پیگیری داده می شود،گفتنی است نرخ تبدیلی که در گواهی تمکن مالی برای تبدیل ریال به دلار در نظر گرفته می‌شود، نرخ دلار مرجع است.

با توضیحاتی که داده شد تمامی مشتریان بانک سامان که تمایل به ارائه این گواهی به سفارتخانه‌ها، دانشگاه‌ها و دیگر نهادها در داخل و خارج از کشور دارند، می‌توانند گواهی تمکن مالی را به صورت فارسی و انگلیسی دریافت کنند.

گفتنی است ؛ این گواهی با ضرایب امنیتی بالا در بانک سامان صادر و دریافت‌کنندگان امکان استعلام اصالت این گواهی را در سایت بانک سامان به نشانی sb24.ir خواهند داشت.

با وجود اینکه تقریبا 4 سال از راه اندازی سیستم دریافت تمکن مالی به صورت آنلاین در بانک سامان می گذرد اما مشتریان می توانند با مراجعه به سایت sb24 .ir به راحتی با درخواست گرفتن نامه تمکن به صورت آنلاین- شاخصه بانک سامان در خصوص صدور گواهی تمکن به صورت آنلاین است جهت عدم مراجعه حضوری به بانکها و مدیریت زمان مشتریان که این بانک را برای انجام دریافت گواهی تمکن مالی انتخاب کرده اند- در زمان انتخابی خود، به شعبه‌ای که در سایت مشخص کرده اند مراجعه و نامه خود را تحویل بگیرند.

بانک سامان در حال حاضر بازوي اجرايي دولت در زمينه تحقق دولت الکترونيک بوده و توانسته به عنوان اولين بانک کشور در زمينه خدمات پرداخت اينترنتي گام بردارد.

همچنين بانک سامان همگام با پيشرفت هاي جهاني و در سطح استاندارهاي بين المللي جديدترين سرويس هاي بانکي را نظير صدور کارت های اعتباری و خدمات پرداخت الکترونيک در سطح خرد و کلان جهت ورود به فصل جديدي از بازارهای تجاری پيش روی مردم و تجار قرار داده است. که اين مهم براي اولين بار در کشور و سرمايه گذاري مستقيم اين بانک شکل گرفته است .

نمونه تمکن مالی از بانک سامان:

با توجه به شرایط فعلی صدور ویزا برای ایرانیان، احتمالا اگر شما قصد سفر به یکی از کشورهایی که دارای اقتصاد قوی هستند را داشته‌اید، به نام نامه تمکن مالی برخورده‌اید.

لیلا سبزه علی

false
false
false
false

true