هلدینگ سرمایه گذاری توسعه ملی تمام قد پای تعهداتش ایستاده است / تقسیم سود به ازای هر سهم ۱۴۴ تومان تصویب شد - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
هلدینگ سرمایه گذاری توسعه ملی تمام قد پای تعهداتش ایستاده است / تقسیم سود به ازای هر سهم ۱۴۴ تومان تصویب شد

به گزارش خبرطلایی ، مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی با حضور بیش از ۸۰ درصد سهامداران و هییت مدیره شرکت برگزار شد .
اهم اقدامات صورت گرفته در سال مالی گذشته شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی به شرح ذیل است که در ادامه می آید :
عملکرد شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی در سال ۱۴۰۰، وبانک پرتفوی گروه توسعه ملی به نسبت سال قبل رشد ۲۶ درصدی داشته و بیشتر پرتفوی شرکت را سهام بورسی و فرابورسی تشکیل داده است.

بیشترین میزان ارزش پرتفوی شرکت مربوط به صنایع شیمیایی و پس از ان محصولات اشامیدنی و غذایی است.

سود خالص ترکیبی شرکت در سال ۱۴۰۰ با رشد ۱۴ درصدی مواجه شده است، روند سود خالص شرکت اصلی نیز با اجرای استراتژی با افزایش بازدهی با رشد ۲۰ مواجه شده است.

مهم ترین اقدامات شرکت:

انجام افزایش سرمایه در شرکت های تابعه همچون بهشهر ،کسب رکورد فروش سالانه بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی با افزایش ۸۴ درصدی به نسبت سال قبل در پتروشیمی شازند.

افزایش ۲۹ درصدی فروش ریالی در سال مالی ۱۴۰۰ نسبت به سال مالی قبل در شرکت بهشهر ، اخذ پذیرش سهام شرکت سیمان فیروزکوه در بازار فرابورس نیز از دیکر اقدامات شرکت بود.

برنامه های آ6تی شرکت:
بهینه سازی پرتفوی و بازارگردانی موثر، استفاده از ابزارهای مالی و افزایش قابلیت نقدشوندگی از جمله اهداف شرکت است.

بنابراین گزارش ، در ادامه مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی نکات حائز اهمیتی مطرح شد…

عزیزیان مدیرعامل شرکت گفت: در گذشته این گروه در زنجیره ارزش بانک نقش ساختاری زیادی نداشت اما با توجه به شکل گیری بحران های مختلف در دنیا این امکان‌وجود دارد تا بحث زنجیره های تامین مالی و الحاق این زنجیره ها به بانک ها را فراهم کنیم.

میبایست زنجیره های پایداری تهیه کنیم تا در ادامه به بانک ملی کمک کنند تا بتواند قیمت تمام شده پول را برای وبانک کاهش دهد.

چرا سرمایه در قیاس چندرشته ها پایین است: مشمول ماده ۱۶ رفع موانع تولید هستیم و محدودیت قانونی وجود دارند.

اگر در سنوات اینده بتوانیم سرمایه اندوخته ای ایجادکنیم افزایش سرمایه خواهیم داشت اما افزایش سرمایه از برخی طرف دیگر همچون مطالبات برای زیرمجموعه های بانک ها ممکن نیست.

کمیته واگذاری و ساماندهی در بانک ملی و توسعه ملی مرتبا جلسه دارد و شرکت هایی کا مشمول واکذاری هستند انتخاب شدند ارزشگذاری این شرکت ها انجام شده و در مراحل رفت و برگشت با تامین سرمایه و کارشناسان هستیم و به محض تصویب در هیت مدیره از طریق کدال اطلاع رسانی می‌شود، امروز هیچ مصوبه ای برای اگهی یا ارزشگذاری نهایی نداریم . ماده ۱۶ رفع موانع تولید جز تکلیف های شرکت است.

پتروشیمی شازند جز لیست واگذاری است و اقدام ارزشگذاری ان شروع شدت و در تعامل برای واگذاری هستیم تا ۳۱ برج ۶ این شرکت اگهی می شود اما به معنی فروش نیست و باید ابتدا مشتری باشد اما هیچ مصوبه ای در حال حاضر وجود ندارد .

بنابراین گزارش در مجمع عمومی شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی مطرح شد: “وبانک” از بانک اقتصاد نوین خارج خواهد شد اما همچنان خریداری برای این موضوع مشخص نشده است.

در انتهای مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی تقسیم سود به ازای هر سهم ۱۴۴ تومان تصویب شد.

false
false
false
false

true