آنچه در مجمع شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات گذشت: چشم انداز تبدیل شدن به برترین سرمایه‌گذاری معادن و صنایع معدن در خاورمیانه/ومعادن درحال پوست اندازی/سود قابل تقسیم هر سهم 40 تومان - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
آنچه در  مجمع شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات گذشت: چشم انداز تبدیل شدن به برترین سرمایه‌گذاری معادن و صنایع معدن در خاورمیانه/ومعادن درحال پوست اندازی/سود قابل تقسیم هر سهم 40 تومان

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با مشارکت حداکثری سهامداران برگزار شد.

به گزارش خبرطلایی ،324533اردشیر سعد محمدی مدیرعامل ومعادن به مجمع گزارش داد:تبدیل شدن به برترین سرمایه‌گذاری معادن و صنایع معدن در خاورمیانه چشم‌انداز ماست.

درآمد از سرمایه‌گذاری شرکت ۶۱ درصد رشد داشته است. سود عملیاتی شرکت با ۶۸ درصد رشد به 80.588.148 میلیارد ریال رسیده و سود خالص ۵۴ درصد رشد داشته‌است.
74 درصد رشد در دارایی‌های شرکت به دست آمده و جمع درارایی‌ها به 438 میلیارد ریال رسیده است و جمع بدهی‌ها 5 درصد کاهش داشته اشت. قیمت سهام در این سال رشد 40 درصدی داشته اشت.

قطعی برق باعث کاهش مصرف گندله و کنسانتره و کاهش تولید فولاد شده است.

فولاد کردستان:شروع عملیات شده، قرارداد منعقد شده است.

درپروژه صبانور برای کارخانه کنسانتره در حال مذاکره برای تعیین مشاوره هستیم.

پویا انرژی با سه فاز نیروگاه خورشیدی، بلوک دوم گاز سمنان و تکمیل پست 400 کیلو ولت در جریان است.

تارویل هم در حال اجراست و برای معدن جانجا هیات مدیره انتخاب شده است. صنعت گستر سورنا، مجتمع صنایع فروآلیاژ هم در دست اجرا هستند. پروژه آریاتایرهامون هم در حال احداث کارخانه تولید تایر هستیم.

14 میلیون یورو بخش ارزی، 33میلیارد ریال بخش ریالی و جمعا 217 هزار میلیارد تومان برآورده هزینه پروژه‌های شرکت در سال 1401 است.

شرکت‌های زیرمجموعه مانند گل گهر، توسعه آهن و فولاد گل گهر، کاوند نهان زمین، چادرملو در حال سرمایه‌گذاری و کسب درآمد بالاتر هستند. 20 پروژه در گل گهر به ارزش 3 میلیارد یورو 10 پروژه در گهر زمین به ارزش 2 میلیارد یورو، 18 پروژه به ارزش 3.2 میلیارد یورو در چادرملو برنامه‌ریزی شده است.

ورود به بخش معدن را جدی تر دنبال می‎کنیم. تسریع و تهسیل طرح‌ها و پروژه‎های نیمه‌کاره، تامین منابع مالی طرح‌های توسعه و تکمیل زنجیره تولید، تلاش جهت توسعه دانش فنی و تکنولوژیک گروه، پیگیری تملک دارایی‌ها و شرکت‌های ارزنده‌ای که از سو دولت و نهادهای عمومی واگذاری می‌شوند، شرکت در مزایده‌ها واگذاری معادن و محدوده‌های اکتشافی و… جزو برنامه‌های اصلی شرکت هستند.

بنابراین گزارش ،در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، با تصویب صورت‌های مالی، سود قابل تقسیم هر سهم 40 تومان مصوب شد.

به ازای هر سهم 140 تومان سود ساخته شده بود که با تصویب 28 درصد سود خالص در بین سهامداران تقسیم شد.

در پاسخ به سوال سهامداران عنوان شد:برای بخش اکتشاف، فرد متبحری را انتخاب کردیم. 2دستگاه حفاری آزاد شده است. دنبال حل مسائل زیست محیطی هستیم.

در کردستان دو پهنه در نظر داریم که مراحل اداری برای اخذ این دو پهنه در جریان است. در پروژه فولاد اقلید، چادرملو که خودش هم جزو شرکاست، تعهد تامین سنگ را داده است.

هزینه‌های انرژی هر روز افزایش پیدا می‌کنند و در آینده کمبود گاز هم خواهد بود به همین دلیل ما در بحث نیروگاه به سمت انرژی‌های تجدید پذیر رفتیم. امروز سرمایه‌گذاری در نیروگاه ترکیبی و خورشیدی با هم برابرند.
سپرده‌های بانکی، به عنوان ضمانت‌نامه‌های بانکی هستند.

تجلی 2، در مدیریت دوره قبل اهدافی را در مورد ریل‌گذاری دنبال می‌کردند که مدیریت جدید دربررسی، طرح قبلی به نتیجه نرسیده است.

ومعادن درحال پوست اندازی است و50 هزار میلیارد تومان پروژه را رهبری می‌کنیم. مثل سابق تنها خرید و فروش سهم نمی‌کنیم، پروژه اجرا می‌کنیم. شرایط تورمی کشور باعث شده تا ما به نقدینگی بیشتری احتیاج داشته باشیم. هزارمیلیارد تومان باید به آرتاویل اردبیل بپردازم و سایر پروژه‌ها هم نیازمند تزریق نقدینگی هستند.

false
false
false
false

true