بهزاد شیری ،مدیرعامل پست بانک در نشست خبری :در سال سخت اقتصادی ؛ ایجاد۱۰ هزار شغل از طریق پست بانک - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
بهزاد شیری ،مدیرعامل پست بانک در نشست خبری :در سال سخت اقتصادی ؛ ایجاد۱۰ هزار شغل از طریق پست بانک

4546
مدیرعامل پست بانک گفت: در سال گذشته ۲۱۲هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد، اما در سال جاری باید ۱۷۰ هزار میلیارد ریال یعنی (۷۵ درصد) تسهیلات به صورت تکلیفی پرداخت شود.

به گزارش خبرطلایی ، بهزاد شیری با اشاره به این که در سال جاری نیزباید ۱۷ برابرسال 99 باید تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شود افزود: سال گذشته هم ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه تکلیف شده بود که ۵ درصد بیشتر پرداخت کردیم.

وی تصریح کرد: اکنون به واسطه فعالیت بیش از ۶ هزار باجه پست‌بانک در کشور، ۱۰ هزار شغل ایجاد شده است و به روستاییان، خدمات بانکداری نوین ارائه می‌شود. به واسطه این باجه‌ها یک مدل همکاری مطلوب بین بخش دولتی و خصوصی شکل گرفته است به این شکل که دولت به عنوان راهبر و بخش خصوصی به عنوان بخش عملیاتی، کار خود را انجام می‌دهند. امروز ۱۰هزار نفر در باجه‌های پست‌بانک مشغول کار بوده و کسب درآمد می‌کنند.

شیری تاکید کرد: کل مشتریان این بانک ۱۴ میلیون نفر است که از این میان ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار حساب روستایی دارند و مابقی آن شهری است. به واسطه این نرخ جمیعت، تسهیلاتی که از سوی ما ارائه می‌شود تسهیلات خرد است. وی افزود: هر تراکنشی که از طریق بانک یا دستگاه ATM انجام شود چند واحد هزینه برای بانک دارد و صرفه در این است که عملیات انتقال را به درگاه‌های غیرحضوری سوق بدهیم. این دیگر انتخاب نیست و به اجبار تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های ATM نسبت به سال قبل ۷ درصد رشد داشته است. ضمن اینکه بیش از ۸۲ درصد باجه‌ها در روستا قرار دارند.وی تاکید کرد: بانکداری در کشور ما به ویترین محدود بانک در بالای شهر محدود نشده است و اکنون روستایی که ۲۷۰ کیلومتر با شهر فاصله دارد هم می‌تواند از خدمات بانکداری الکترونیکی استفاده کند. اکنون بیش از ۸۰ درصد باجه‌های پست‌بانک در چنین روستاهایی قرار داررد.

false
false
false
false

true