برگ زرینی از گروه صنعتی معدنی زرین در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام ورق خورد افزایش سرمایه ۵۰ درصدی از محل سود انباشته تقسیم سود ۴۲۰ ریالی به ازای هر سهم - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
برگ زرینی از گروه صنعتی معدنی زرین در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام ورق خورد   افزایش سرمایه  ۵۰ درصدی از محل سود انباشته   تقسیم سود ۴۲۰ ریالی  به ازای هر سهم

به گزارش خبرطلایی مجمع عمومی عادی سالانه شرکت زرین معدن آسیا با حضور 53.2 درصد سهامداران و هیئت مدیره شرکت برگزار شد.
این مجمع با حضور مهندس سلیمی ،رییس مجمع،مهندس فرزان ،ناظر اول ،مهندس کدخدایی،مدیرعامل و مهندس موسوی مدیرمالی شرکت مذکور با حضور بیش از ۵۳ درصد سهامداران در مجموعه تلاش برگزار شد.
در این مجمع نکات حائز اهمیتی مطرح شد که در ادامه از نظرتان می گذرد.
در سال 1400 رشد 12 درصدی در مقدار تولید داشتیم و پیش بینی میکنیم در سال جاری رشد 15 درصدی داشته باشیم. درآمد سال گذشته هم 87 درصد داشته و پیش بینی میکنیم در سال جاری به 1000 میلیارد تومان درآمد فروش برسیم.
رتبه سوم فروش ۲۰۲۲۰۷۰۶_۱۰۲۱۴۲۲۰۲۲۰۷۰۶_۱۰۵۲۱۹۲۰۲۲۰۷۰۶_۱۱۴۹۲۰۲۰۲۲۰۷۰۶_۱۰۳۵۵۲۲۰۲۲۰۷۰۶_۱۱۳۵۵۹ کنسانتره
گفتنی است در سهم بازار فروش کنسانترۀ روی رتبه سوم و در کنسانترۀ سرب رتبۀ چهارم را داریم. در شمش روی شرکت فرعی ما فگستر رتبۀ سوم و در خدمات کانه آرایی شرکت مادر، کیمیا، رتبۀ اول را دارد.

موجودی مواد و کالا عمدتاً خاک است که در شرایط مختلف تولیدی گاهی انبار شده و به سرعت مصرف می شود و مقدار آن متغیر است، از طرفی خاک را مخاطرۀ خاصی تهدید نمی کند و لزومی به بیمۀ آن نیست.
در پاسخ به سؤالات مطرح شد:

برای رعایت حداکثر صرفه و صلاح و فروش در بهترین موقعیت، بازار را رصد می کنیم. ذخیره به صورت شمش انجام می شود که دشواری های ذخیره سازی کنسانتره را ندارد.

شرکت سیمین معدن البرز مربوط به معدن قزلجا است. بخشهای روباز معدن خاک کم عیاری داشت، اما در قسمتهای عمیق به خاک پرعیار و خوش رفتاری رسیدیم. تونلهایی در این معدن حفر کردیم که ابعاد مناسب برای ورود لودر و برداشت خاک از عمق معدن دارد. عیار حداقل 9 درصدی و افزایش مقدار ذخیره داریم و بزودی از این معدن اخبار خوبی می رسد.

معدن مهدی آباد اگرچه هنوز کامل نشده و به ظرفیت مورد انتظار نرسیده، اما هم اکنون در حال تولید است و سه سال است که از این معدن خاک میگیریم.

خاک مهدی آباد دو قسمت دارد. یک بخش خاک سولفوره است که تفاوتی با سایر خاکها ندارد، اما خاک اکسیده کم عیار و با ناخالصیهای دشواری دارد که استخراج کنسانترۀ آن دشوارتر است. ما بدلیل تکنولوژی برتر تنها شرکتی هستیم که از این خاک کنسانترۀ 50 درصد تولید می کنیم.

بدلیل سهم 17 درصدی ما در مهدی آباد، شرکت تابعه محسوب نمی شود و گزارش آن اعلام نشده است. وقتی مجمع آن شرکت برگزار شود صورتهای مالی آن را در کدال منتشر خواهیم کرد.

تعداد از پروژه های معدنی مربوط به معادن زغال حرارتی است که برنامۀ استخراج معدن و احداث پروژۀ زغالشویی داریم.

حذف سهمیه بندی و عرضۀ خاک در بورس کالا بیشتر برای واحدهای کوچک دشواری ایجاد کرده و برای ما این تغییر نفع یا ضرر خاصی نداشته است و فقط شرایط پرداخت را تا حدی متفاوت کرده است.

عرضه خاک هر هفته در بورس کالا

خاک هر هفته در بورس کالا عرضه می شود و شرکت با توجه به تجربه و آنالیزهایی که از خاکها دارد در هر عرضه مشخصات و قیمت را بررسی و تصمیم گیری می کند. بر همین مبنا، ماههای اول سال خریدی نداشتیم و در چند هفتۀ اخیر خریدهای خوبی کرده ایم.

اقدامات ما برای تأمین خاک از ترکیه نهایی شده و فقط فرآیند اداری برای واردات باقی مانده است، و به زودی واردات به منابع قبلی تأمین خاک یعنی معادن در اختیار و بورس کالا افزوده می شود.

افزایش سرمایه ۵۰ درصدی از محل سود انباشته

انتقال نماد از فرابورس به بورس و افزایش سرمایۀ 50 درصدی از محل سود انباشته برای بهره مندی از معافیت مالیاتی در دستور کار است.
در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت زرین معدن آسیا تقسیم سود 420 ریال به ازای هر سهم تصویب شد.

false
false
false
false

true