در مجمع گروه صنعتی ملی چه گذشت ؟ گروه صنعتی ملی بر سکوی صادرات ایستاده است /بازسازی 40فروشگاه تا پایان سال / اختصاص ۹۲درصد از سود خالص به سهامداران - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
در مجمع گروه صنعتی ملی چه گذشت ؟   گروه صنعتی ملی بر سکوی صادرات ایستاده است /بازسازی 40فروشگاه تا پایان سال / اختصاص ۹۲درصد از سود خالص  به سهامداران

کفش ملی؛ گروه صنعتی ملی
مجمع عمومی عادی سالیانه سرمایه گذاری گروه صنعتی ملی شنبه(29خرداد)با حضور 79 درصد از سهامدارانش برگزار و گزارشی از عملکرد سال 1400 و برنامه های آتی این شرکت از سوی هیات مدیره قرائت شد.
بر اساس این گزارش ها، مقرر شده تا واحدی به منظور صادرات در وملی ایجاد شود.
قابل تامل به شمار می رود اگر بدانید؛ کفش ملی به گروه صنعتی ملی تبدیل شده است.
همچنین این شرکت سرمایه گذاری معادل یک درصد از سهم بازار را در اختیار دارد.
از سویی دیگر تنوع در سبد کالا در دستور کار این شرکت قرار گرفته و شبکه نماینددگی های کفش ملی توسعه می یابد.
تبلیغات برندینگ، بازاریابی و فروش اینترنتی از برنامه های سال جاری وملی به شمار می رود و به همین منظور فروشگاه های دیجیتالی کفش ملی نیز ایجاد شده است.
کفش ملی همچنان زیر مجموعه گروه صنعتی ملی بوده که 2شرکت آن فعال و 3 شرکت دیگرش در حال تسویه است.
در این مجمع سود ناخالص کفش ملی 571 هزار میلیون ریال اعلام شد و 120 میلیارد تومان برای تامین نقدینگی در نظر گرفته و57 میلیارد تومان هم به بازارگردان ارائه شده است.
همچنین مستندسازی، شفاف سازی و افشای به موقع اطلاعات در مورد جلسات مختلف کمیته ها و کارگروه های درون شرکت، به عنوان خواسته‌های سهامدار عمده از وملی به شمار می رود که رعایت این موضوع از سوی ناظر به هیات مدیره تکلیف شد.

فروش دیجیتالی و برخط
شیوع بیماری کرونا بر اقتصاد اثر منفی داشته و از این بابت کفش ملی نیز معادل 75 میلیارد تومان کاهش فروش داشت و عمده فروش در 240 فروشگاه کفش ملی منفی بود؛ بنابراین سیاست های وملی به سمت فروش سازمانی، دیجیتالی و برخط روی آورد .
البته و با این شرایط اقتصادی، صنعت کفش ایران در سال گذشته معادل ۹۲میلیون دلار صادرات داشته و این گروه نیز در سال گذشته معادل ۱۰۰درصد سود ساخت.
از این رو تصمیمات و سیاست هایی اتخاذ شد تا در سال‌جاری فرآیند بازسازی و افتتاح فروشگاه های کفش ملی آغاز شود.
تا پایان سالجاری ۴۰فروشگاه بازسازی می شود که به افزایش سود منجر خواهد شد.
همچنین این کارخانه به تولید مشارکتی در بحث پاپوش وارد می شود.
سیستم نرم افزاری مجموعه فروشگاهی کفش ملی نیز به روز رسانی شده و فروشگاه ها به یکدیگر متصل می شوند.
این موضوع باعث شده تا رسوب انبار و دوره گردش کالا در شرکت تا حد چشمگیری کاهش یابد.

سیاست های فروش فروشگاهی
در برنامه ها کفش ملی ،مقرر شده در فروشگاه معادل یک میلیون و۵۰۰جفت کفش وجود داشته باشد.
البته کفش ملی، ۶ماه گذشته در گروه صنعتی ملی مستقر شد.
بنابر اظهار نظر بازرس و حسابرس قانونی این مجمعع، مالیات بر درآمد این گروه معادل ۲۰ میلیارد ریال بیشتر از مالیات ابرازی بوده که از سوی هیات مدیره اعلام شد: بر ان موضوع اعتراض داده و از سوی مراجع ذی صلاح ، قانونی به شمار می رود.
یادآور می شود؛ بعد از فرآیند بازرگانی و فروش کفش در این گروه، چالش و مشکل بعدی به بحث املاک مرتبط می شود که در این زمینه، واحد حقوقی ایجاد شده و در گروه صنعتی ملی، نقدینگی خوبی دیده شده است.
در این مجمع، اعلام شد که وملی به سهامدارانش بدهی داشته که مدیران این گروه ملزم به تسویه آن شدند و از سوی ناظر مجمع، این شرکت ملزم به رعایت ماده ۱۲۹ است.
یادآور می شود؛ صندوق آتیه صبا از وملی معادل 119 میلیارد تومان بابت تامین مالی طلب داشته بنابراین گروه صنعتی ملی برای تامین مالی و پرداخت مطالبات صندوق و سایر سهامداران عمده به دنبال منابع جدید است.

سیاست های برندینگ
سال گذشته 92 میلیون دلار، ارزش صادرات کفش‌های ایرانی بوده که با برندهای ایرانی و به نام کفش ترک و برزیلی صادر شدند که در بخش صادرات، کفش ملی سهم مطلوبی داشت.
همچنین طراحی فروشگاه‌های کفش ملی به زودی تغییر خواهد کرد و در چند روز گذشته نی فروشگاه خانی‌آباد افتتاح شد.
تا پایان سال 40 فروشگاه بازسازی می شود.
گروه صنعتی ملی در مذاکره با روسیه و عراق بوده سود حاصل از صادرات نیز در مجمع بعدی شناسایی و اعلام خواهد شد.

تعیین و تکلیف املاک
چالش اصلی شرکت مشکلاتی از نوع مالکیت و مدیریت املاک بوده به طوری که در این مساله سازمان حقوقی برای تعیین تکلیف املاک تشکیل شده تا پرونده‌ها ناش از این موضوع در سیستم قضایی پیگیری شود.
این شرکت دارای 287 ملک بوده و تعیین تکلیف نشده نوع مالکیت ها باعث شده تا افزایش سرمایه ولی با تاخیر همراه باشد.
در پایان این مجمع نیز وملی معادل ۹۲درصد از سود خالص شرکت اصلی گروه را به سهامدارانش اختصاص داد و به هر سهم ۱۶۲تومان سود تعلق گرفت.

false
false
false
false

true