سرهنگ بیابانی در گفتگو با خبرطلایی :پلیس امنیت اقتصادی؛ سکاندار مبارزه با قاچاق و جرایم گمرکی - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
سرهنگ بیابانی در گفتگو با خبرطلایی :پلیس امنیت اقتصادی؛ سکاندار مبارزه با قاچاق و جرایم گمرکی

اولین پژوهشنامه امنیت اقتصادی با اخذ مجوزهای لازم از مبادی ذی ربط با مدیرمسئولی سردار محمدرضا مقیمی و سردبیری سرهنگ غلامحسین بیابانی در نخستین شماره خود در پاییز 1400 منتشر شد.
این نشریه در توسعه و گسترش در زمینه کشف علمی و مبارزه با جرایم اقتصادی ،گمرکی و قاچاق کالا و همچنین زمینه سازی مناسب برای ارتقا و فعالیتهای پژوهشی آراء و نظرهــاي مندرج در زمینه هــای مأموریت پلیس امنیت اقتصادی با موضوعات مبارزه با جرایم اقتصادی،جرایم گمرکــی و مبارزه با قاچاق کالا، ارز و … می باشــد.
سرهنگ غلامحسین بیابانی سردبیرپژوهشنامه امنیت اقتصادی در گفتگو با خبرطلایی با بیان اینکه تنهــا مقالاتی بــراي درج در پژوهشــنامه پذيرفتــه مي شــود كه ازنظــر علمی ادبــي مســتند و متناســب با شــيوه ارائه مقالات علمی پژوهشــنامه باشد اظهار داشت : این نشریه در 160 صفحه و در 100 نسخه به صورت فصلنامه در حوزه امنیت اقتصادی در نیروی انتظامی منتشر شده است.
دانشیار گروه کشف جرایم دانشگاه علوم انتظامی امین در ادامه به سرفصل های این پژوهشنامه پرداخت و اظهار اشت : تبیین نقش پلیس گمرک در پیشگیری و مقابله از قاچاق کالا،راهبردهای موثر مقابله با جرایم سازمان یافته در ایران با حفظ تعهدات بین المللی، مروری بر ادبیات تخلف در گزارشگری مالی شرکتهای بورسی از دیدگاه قوانین، بررسی اثر آستانه ای نرخ ارز بر میزان قاچاق کالا در کشور با تاکید بر تحریم، مبارزه با پولشویی در بازار سرمایه ایران با تاکید بر نقش پلیس امنیت اقتصادی و فرا ترکیب پژوهشهای پس ران های (پیشگیری محور) جرائم اقتصادی در ایران از جمله مطالب پژوهشنامه مذکور است.
وی با بیان اینکه اقتصاد هر کشور را می توان به دو بخش رسمی و غیررسمی (اقتصاد زیرزمینی یا اقتصاد پنهان) تقســیم کرد ،اذعان داشت: به عبارتی قاچاق به معنای ربودن و عملی پنهانی و همچنین گریزان بودن است و در اصطالح گمرکی،به عنوان تقلب در نقل و انتقال کالا، بدون پرداخت عوارض گمرکی و ســود بازرگانی محســوب می شود.

سردبیرپژوهشنامه امنیت اقتصادی ضمن اهمیت مبارزه با قاچاق کالا که در بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید فراوان شده، اظهار کرد:بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که بعد از 22 بهمن ماه ســال 1397 و از ســوی رهبر معظم انقلاب منتشر شد، سرانجام فصل جدید در حیات پر برکت جمهوری اسلامی است. فصلی که از این پس باید با امید و تکیه به جوانان بر مشکلات گذشته و ناکامی ها غلبه کرد و انقلاب را دستیابی به همه اهداف و شعارها به پیش برد.
رهبرمعظم انقلاب دراین بیانیه اظهار داشــتند: اینکه کســی گمان کند که مشکلات اقتصادی صرفا ناشی از تحریم است و علت تحریم و علت مقاومت ضد استکباری و تسلیم نشدن در برابر دشمن است، پس راه حل، زانو زدن در برابر دشمن و بوسه زدن بر پنجه گرگ است، خطای نابخشودنی است.
اقتصاد یک نقطه کلیدی تعیین کننده اســت. اقتصاد قوی، نقطه قوت و عامل مهم سلطه ناپذیری ونفوذناپذیری کشور است و اقتصاد ضعیف، نقطه ضعف و زمینه ساز نفوذ و سلطه و دخالت دشمنان است.
دانشیار گروه کشف جرایم دانشگاه علوم انتظامی امین در خاتمه افزود:حال آنکه قاچاق کالا به عنوان یکی از مشــکلات اقتصادی حائز اهمیت اســت. چراکه قاچاق کالادرکشور ما علاوه بر آثار سوء اقتصادی به عنوان یک چالش اقتصادی اجتماعی در حوزه منطقه ای بین المللی حائز اهمیت اســت، به طوری که رواج قاچاق و تاثیر ســو آن به عنوان یک عامل بازدارنده توســعه، موجب اخلال در اعمال و اجرای برنامه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دولتی شده و در نهایت مانع بزرگ در تحقق پیشرفت اقتصادی بوده و در کاهش رشد و رکود اقتصادی تاثیرگذار می باشد.

false
false
false
false

true