گفتگوی خبرطلایی با دکتر ذریه زهرا، عضو هیات علمی و دانشیار موسسه تحقیقات علوم شیلات کشور: ارایه ماسک شفاف در نمایشگاه مجازی بین المللی جنبه های بالینی کووید19 - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
گفتگوی خبرطلایی با دکتر ذریه زهرا، عضو هیات علمی و دانشیار موسسه تحقیقات علوم شیلات کشور: ارایه ماسک شفاف در نمایشگاه مجازی بین المللی جنبه های بالینی کووید19

همایش جنبه های بالینی/ علوم پایه کووید- 19 از «پیدایش تاکنون» به (صورت مجازی) همراه با امتیاز بازآموزی از 17 تا 19 آذر1400 برگزار شد.
دکتر ذریه زهرا،عضو هیات علمی و دانشیار پایه 37موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در گفتگو با خبرطلایی اظهارداشت : نخستین همایش 9 و 10 مرداد 1399 باحضور تعدادی از انجمن های داخلی و خارج از کشور در دانشگاه برگزار شد .
وی با بیان اینکه امسال نیز به لطف خدا دومین همایش بین المللی« جنبه های بالینی/ علوم پایه کووید- 19 از «پیدایش تاکنون» برگزار شد ،خاطرنشان کرد: برگزار کننده این همایش ( شبکه تحقیقات بیماری‌های ویروسی کشوربود که در این مرکز علمی و تحقیقاتی، کل تمرکزی که روی تحقیقات در کشور باید صورت بگیرد؛ قابل انجام است و مرکز تحقیقات ویروس شناسی بالینی کارهای عملیاتی را انجام می دهد.
این ویروس شناس افزود: این همایش با همکاری سازمان یونسکو، انجمن علمی اپیدمیولوژیست های ایران، انجمن ویروس شناسی ایران، معاونت آموزشی سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ ،کنسرسیوم دانشگاهی مقابله با کووید 19 که خود این کنسرسیوم متشکل شده از شش دانشگاه که پنج تا از این دانشگاه ها جز دانشگاه‌های برتر دنیا هستند که در راس آن ها دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار دارد.
عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به راه اندازی اتاق فکر ویروس شناسی در سازمان «نظام پزشکی تهران بزرگ»؛ تصریح کرد: اساتید ویروس ‌شناس کشور در این اتاق فکر حضور فعال دارند که موفق شدیم امتیاز بازآموزی سطح بالایی را برای همایش اخذ کنیم؛ با توجه به اینکه 9 تا پنل در هر سه روز همایش و هر پنل سه ساعت را به خود اختصاص داده است به همین دلیل امتیاز بالای 27 را توانستیم کسب کنیم.
وی یادآور شد: این همایش در دو قسمت تشکیل شد؛ بخش اول دیتاهای علوم پایه و در بخش دیگر همایش دیتاهای بالینی ارائه شد، به همین علت در اطلاع رسانی که برای همایش صورت گرفت پنل‌ها را در پوستر و در کتابی مفصل اعلام کردیم ؛چرا که متخصصین بالینی و علوم پایه باید از مطالب مورد نظر بهینه بهره بگیرند، در ضمن هر انجمنی برای ارائه محصولات خود پنلی جداگانه برگزار می کند که از اساتید بنام کشور در آن پنل ها حضور دارند.
دکتر ذریه زهرا در ادامه افزود:آنچه که مربوط به شبکه تحقیقات می شود دو تا از پنل های اختصاصی است که به ارائه جزییات پژوهش‌هایی که انجام گرفته پرداخت ؛ نهایتا در ساعات پایانی این همایش نمایشگاهی مجازی از دستاوردهای کنسرسیوم دانشگاهی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه تهران برگزار شد.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه مجازی خرید و فروش محصولات مرتبط با کووید 19 را در اختیار شرکت کنند گان قرار داد ،اظهار داشت : ارائه ماسک شفاف که همان قابلیت ماسک های پارچه ای را داراست یکی از دستاوردهای مهم بود .
عضو هیات علمی دانشگاه با بیان اینکه متخصص ترین ویروس شناسان کووید 19 در دنیا در این همایش حضور داشتند،تصریح کرد:از شناسایی ،تشخیص ،کنترل وبخصوص چالش واکسن که هجمه های انتقادی ای بر ضد آن وجود دارد و مباحث ضد واکسن در آن پنل ها وجود داشت ،همچنین بازآموزی پزشکان در این نمایشگاه و همایش بالاترین سطح بازدید و مراجعه را داشت .
این متخصص ویروس شناسی در خاتمه اظهار داشت :جا دارد در این فرصت مغتنم از دانشکده‌ مجازی، مدیریت فناوری اطلاعات و مجموعه‌ خدمات پشتیبانی دانشگاه که تلاش بسیار و امکانات خوبی را فراهم کردند که این همایش به نحو احسن انجام شود؛ تشکر ویژه داشته باشم.

لیلا سبزه علی

false
false
false
false

true