مهندس موسوی، مدیر تحقیق و توسعه شرکت آرتا در گفتگو با خبرطلایی : شرکت آبکاری در خلاء آرتا ،بااستانداردهای روز دنیا برابری می کند - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
مهندس موسوی، مدیر تحقیق  و توسعه شرکت آرتا  در گفتگو با خبرطلایی : شرکت آبکاری در خلاء آرتا ،بااستانداردهای روز دنیا برابری می کند

شرکت آرتا؛ شرکتی است که در روش آبکاری در خلاء، کارخام را فارغ از این که دارای چه جنسی است، با استفاده از چند لایه لاک می ، سپس آن را برای مدت زمان چهار الی هشت ساعت داخل کوره ای دارای دمای بالا مستقر ساخته و به آن فرصت می دهند تا لاک موجود بر روی سطح آن کاملا خشک گردد، پس از گذر از این مرحله قطعه مورد نظر به منظور انجام فرآیند آبکاری آماده است.
مهندس موسوی، مدیر تحقیق و توسعه شرکت آرتا در گفتگو با خبرطلایی اظهار داشت : قطعه های آماده شده را درون دستگاه وکیوم جای داده و دستگاه را به مدت سی تا شصت دقیقه در خلا کامل قرار می دهند. در این مدت زمان آبکاری به شکل جریان الکتریکی بر روی قطعه مورد نظر صورت می پذیرد.
وی با بیان اینکه در این مرحله جریان برق زمینه داغ شدن تنگستن درون دستگاه را فراهم نموده و موجبات ذوب شدن آلومینیوم موجود بر روی خود را مهیا می ساز،تصریح کرد: آلومینیوم ذوب شده به شکل بخار در فضای درونی دستگاه به حالت معلق درآمده و اگر قطعه ای در این فضا قرار بگیرد، با طرح کروم یا استیل پوشش دهی می شود.
موسوی در ادامه با بیان اینکه شرکت آرتا در سال 80 در مشهد تاسیس شد ،خاطر نشان کرد:ابتدا در زمینه پوشش دهی در خلا ء با دستگاه های روسی کار می کردیم که ابتدا روی پلاستیک بود اما هم اکنون روی چینی و فلزات در حال انجام است .
وی با بیان اینکه مواد اولیه اصلی را از چین وارد می کنیم ،اذعان داشت :فلزات و آلیاژهای اصلی در ایران نیست اما نمایندگی 2 شرکت چینی را در ایران داریم.
مدیر بازرگانی شرکت آرتا ضمن اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا و همچنین پاندمی کرونا که عملا تمام چرخه صنعت را متوقف کرده ،گفت:روش خلاء با تمام مشکلات و گذر از تنگناهای مختلف 20 سال است که روی پای خود ایستاده و روش نوینی را ابداع کرده که با استانداردهای روز دنیا برابری می کند .
وی با بیان اینکه صادرات به صورت تخصصی روی ظروف چینی به کشورهای عربی بخصوص عمان با برند ساوارز به خوبی صورت می گیرد ،افزود تنوع طراحی ها بسیار زیاد است اما سلیقه ایرانی ها به سلیقه اروپایی ها نزدیکتر است به همین دلیل رقبای قدری دربازار داریم و به سمت ظروف چینی رفته ایم.
موسوی با بیان اینکه روش آبکاری خلاء در بسیاری از صنایع همچون خودروسازی و صنایع لوازم خانگی و… کاربرد دارد،افزود:برخی از قطعات صنعتی به دلیل زیبایی و افزایش طول عمر استحکام از روش آبکاری استفاده می نمایند که آبکاری در خلاء بهترین روش می باشد همچنین کالاهای مربوط به صنایع روشنایی باید دارای شفافیت و سلامت باشند، که ما همواره این ویژگی را در بالاترین سطح کیفیت حفظ نموده‌ایم.
وی ادامه داد :درشرکت های اسباب بازی سازی برای استحکام و مراقیت بیشتر و بهتر از سیستم آبکاری برای پوشش محصولات خود استفاده می کنند ،همچنین در شرکت های بدلیجات و لوازم پلاستیکی برای پیشبرد اهداف خود نیازمند سرعت و دقت در عملکردهستند که ما آن را به آن ها هدیه می دهیم.
مدیربازرگانی شرکت آرتا ضمن اشاره به محدودیت واردات گمرک در خصوص کالاهای لوکس از جمله ظروف لاک و ناخن اشاره و اظهارداشت :ما در صنایع آبکاری آرتا با ارائه بهترین خدمات در زمینه آبکاری در خلاء قطعات پلاستیکی، فلزی، شیشه، فایبرگلس و رزین این افتخار را داریم که همکار و همراه مجموعه های عظیم خودروسازی همچون گروه خودروسازی ایران خودرو، گروه خودروسازی سایپا، گروه شرکت‌های کروز و سایر صنایع فعال در زمینه لوازم خانگی، قطعات یدکی، تزئینی و … باشیم و این آمادگی را داریم به منظور تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و تلاش برای نیل به اهداف افق 1404 روند رو به رشد خود را ادامه داده و همگام و همقدم با مجموعه‌ها و صنایع پیشرو قدم در راه توسعه و پیشبرد همه جانبه ایران عزیزمان برداریم.

false
false
false
false

true