یک کارشناس بانکی در گفتگو با خبرطلایی مطرح کرد: ملل ؛بانکی قدرتمند با نام اعتباری - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
یک کارشناس بانکی در گفتگو با خبرطلایی مطرح کرد: ملل ؛بانکی قدرتمند با نام اعتباری

موسسات مالی و پولی که یکی از پایه های مهم اقتصاد هر کشور به شمار می آیند هم در وجه ثبات اقتصادی نقش می آفرینند هم رشد اقتصادی را تحت تاثیر قرار می دهند. بنابراین هر چه بازار پول از جمله موسسات فعال در آن مستحکم تر و مدرن تر بوده، اقتصاد مجال بیشتری برای حرکت صعودی دارد.
محمد کاظم توحیدی ،کارشناس بانکی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی “خبرطلایی “گفت: موسسه اعتباری ملل یکی از واسطه های مالی فعال در بازار ایران بوده که همواره علاوه بر فعالیت های تخصصی و متعارف بانکی، وزن قابل توجهی به مسوولیت های اجتماعی در تابع هدف خود داده است.
وی با بیان اینکه امروز که اقتصاد ایران در معرض شوک های بیرونی و درونی که عمدتا بخش مالی و پولی اقتصاد را نشانه می گیرند، قرار دارد، نهاد های واسطه ای پولی و مالی نقش حائز اهمیتی را در تاب آوری اقتصاد و حرکت رو به جلوی آن ایفا می کنند،تصریح کرد: این موسسه اعتباری 35ساله کشور با مدیریت هدفمند و سرمایه گذاری در پروژه های سود ساز توانسته با قدرت به کار خود ادامه دهد. شاید موسسه ملل نامش اعتباری باشد اما همانند بانکی قدرتمند در حرکت رو به جلو است.
این کارشناس بانکی خاطرنشان کرد: از ابتدای فعالیت این موسسه در سال 1366 تا کنون همواره علاوه بر رضایت مشتریان و ارائه خدمات نوین به مشتریان، مسوولیت های اجتماعی مانند گسترش روحیه تعاون و همکاری، تقویت اشتغال جوانان و مشکلات معیشتی آن ها، تامین مالی بخش تولید اقتصاد به منظور کمک به شکوفایی اقتصادی و کمک به حفظ ثبات اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده است. افزون بر این، این موسسه در کنار حفظ و تمرکز روی اصول بانکداری اسلامی، سعی داشته دامنه فعالیت خود را به فراتر از مرزها گسترش دهد تا با مقیاس بزرگتری به اقتصاد و شهروندان خدمات ارزنده ارائه دهد.
وی با بیان اینکه بانک ها و موسسات مالی و اعتباری نقش بسیار مهمی در پیشرفت و توسعه اقتصادی هر کشور ایفا می کنند،اذعان داشت: در کشورهای توسعه یافته، بخش‌های مالی و حقیقی ارتباط معنا داری با یکدیگر دارند به خصوص بخشی از فعالیت‌های مالی که به تجهیز منابع و هدایت آن به سوی طرح‌های سرمایه‌گذاری می‌پردازد، تاثیر بسزایی در رشد بخش حقیقی دارد که ملل هم از این قاعده مستثنی نیست و در حوزه بانکداری الکترونیک بویژه در دوران کرونا خوش درخشیده است که نرم افزار فام شاهد عینی این مدعاست.
توحیدی با بیان اینکه این موسسه اعتباری با درنظر گرفتن اهداف تعیین شده خود و توجه ویژه برای پیشبرد راهکارهای مناسب به منظور رونق چرخه اقتصادی کشور اقدامات ویژه ای را در دستور کار خود قرار داده به طوری که عملکرد مثبت و قابل قبولی را در کارنامه مالی خود در سال گذشته به ثبت رساند،تصریح کرد:در تلخ ترین تحریم های ظالمانه آمریکا که همزمان با پاندمی کرونا به اوج رسید در حوزه کارآفرینی و همچنین پرداختهای وام با بازپرداخت بلند مدت بسیار قوی عمل کرد که شاهد آینده درخشانی خواهیم بود.
این کارشناس بانکی با تاکید بر اینکه موسسات اعتباری به عنوان یک نهاد مالی غیر بانکی، موسساتی هستند که به عنوان واسطه وجوه در بازارهای مالی به فعالیت می‌پردازند،تصریح کرد: موسسات اعتباری به عنوان مکمل سیستم بانکی نقش موثری در پویایی بازار مالی هر کشوری دارند که ملل هم با مدیریت قوی توانسته کنترل این بازار را به دست بگیرد.
وی در ادامه افزود: درحوزه مسئولیت اجتماعی و همچنین استفاده بهینه از سرمایه های خرد مردمی از طریق حساب های قرض الحسنه و سرمایه گذاری با مشاوره های قوی از عهده مدیریت سرمایه ها که انتفاع مردم درآن به خوبی مشهود است نقش حائز اهمیتی را ایفا کرده است.

این کارشناس اقتصادی ضمن تاکید بر اینکه از مهم ترین اهداف و برنامه های بلند مدت این موسسه می توان به ایفای نقش در ورای مرزها و انجام فعالیت های اقتصادی در بازارهای بین المللی اشاره و تصریح کرد: موسسه ملل تنها موسسه اعتباری است که مجوز خرید و فروش ارز و نیز عضویت در بازار بین بانکی ارز تهران به‌منظور انجام معاملات ارزی با بانک مرکزی و اجازه تاسیس صرافی را گرفته است.
توحیدی ،کارشناس اقتصادی و بانکی در خاتمه با بیان اینکه ملل با ارائه خدمات مالی و پولی سریع، ساده و مطمئن به عموم شهروندان می تواند با هزینه کمتری نیازهای اعتباری مردم را برطرف کند ،خاطرنشان کرد: ارتباط موسسه اعتباری ملل با بیمه گران می تواند سکوی پرشی هم برای خود و همچنین ارایه خدمات بهینه تر به مردم باشد که از این طریق به جذب سرمایه هم کمک می شود.

false
false
false
false

true