هشدار یک محقق و کارشناس علوم اجتماعی در خصوص سلامت روان افراد جامعه …. - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
هشدار یک محقق و کارشناس علوم اجتماعی در خصوص سلامت روان افراد جامعه ….

خبرطلایی : جناب آقای دکتر عین الهی وزیر محترم بهداشت و درمان دولت مردمی کشور :
” خسارتی که سلامت روان خانواده ، جامعه ، مدرسه در آینده‌ای نه چندان خیلی دور ، خیلی نزدیک آنهم بدلیل بی توجهی الان ما به آن بر نظام سلامت روان کشور وارد خواهد نمود دهها برابر هزینه هایی می شود که در شرایط فعلی برای بدست آوردن سلامت جسم افراد جامعه صرف می شود .

● درخواست حمید اندرزچمنی ، محقق ، ایده پرداز ، کارشناس مسائل اجتماعی و صاحب نظر در موضوعات و معضلات خانواده ، جامعه ، مدرسه از وزیر جدید بهداشت و درمان دولت سیزدهم برای اجرای ” طرح شمس ” که با کمک اساتید علمی و عملی گروه خود قرار است به کمک سلامت روان افراد ، خانواده ، جامعه ، مدرسه ، بیایند…..
● جناب وزیر :
✍…مطالعات اخیر نشان داده است در طول همه گیری کرونا، افسردگی و اضطراب در خانواده ها بویژه جوانان در مقایسه با قبل از همه گیری دو برابر شده است .
از هر چهار نوجوان یک نفر و از هر پنج جوان در خانواده ها یک نفر در جهان علائم بالینی افسردگی و انواع اختلال را تجربه می کنند! تازه این آمارهای متوسط جهان است و ممکن است در ایران بدتر هم باشد.
جالب اینجاست که هیچ برنامه‌ی قابل تاملی برای بازیابی سلامت روان خانواده ها ، جوانان و نوجوانان اجرا نمیشود ! واقعا چه جوری می شود وقتی که به نوجوانان و جوانان در خانواده ها اهمیت داده نمیشود نباید ازآنها انتظار آینده سازی هم داشت و نباید شعار داد که جوانان می بایست آینده‌ی کشور را بسازند…
قبلا درچند مقاله به این موضوع پرداختم …در ماه های پایانی سال گذشته به اتفاق چند تن از دوستان علمی طرح ملی تحت عنوان ” شمس ” بنام نامی شهدای مدافع سلامت با رویکرد ، پیش بینی ، پیشگیری ، درمان ، سلامت روان افراد جامعه در شرایط کرونایی و پسا کرونا به وزارت بهداشت پیشنهاد دادم وحتی تا جلسه کمیته علمی پیشین این وزارت خانه که در حوزه معاونت سلامت شکل گرفته بود طرح و دفاع کردیم اما متاسفانه با بی مهری تمام قد اعضایی که خود در این مدت به اندازه یک ورقه امتحانی هم کاری برای سلامت روان جامعه انجام نداده بودند قرار گرفت .
جناب آقای دکتر عین الهی ، وزیر محترم بهداشت و درمان دولت سیزدهم :
” کمک کنید تا طرح شمس ” که بپاس ارج نهادن به خون هزاران شهید مدافع سلامت این مملکت برای کمک به سلامت روان جامعه تهیه شده است اجرا شود.

● جناب وزیر مستحضر باشید:

● طرح مدافعان سلامت روان ” شمس ” ما در حالی به مدد نظر و منظور هوشمندانه ، متقاعد کننده ، گل درشت اما درست و با تبلوری از حس انساندوستانه ، ایمانی و انسانی کلید خواهد خورد که :
● اجرای آن نیازی به هزینه های احداث کارخانه های ماسک یا واردات آن ندارد . اما معتقدیم که به اندازه تلاش هایی که برای سلامت جسم صورت می گیرد .دارای اهمیت است .
● اجرای طرح سلامت روان ما نیاز به صرف هزینه های سرسام آور مواد شوینده و ضدعفونی کننده و محلولها ووو دارد .اما معتقدیم به اندازه تلاشهایی که برای سلامت جسم صورت می گیرد مهم است .
● این طرح نیازی به هزینه های صدها هزار دلاری برای خرید انواع و اقسام واکسن از کشورهای مختلف با اما و اگرهای سیاسی بازی و دیپلماسی های گل درشت ندارد
● اجرای طرح سلامت روان ما نیاز به زدن کارخانه واکسن سازی در اندازه های کشورهای اروپایی با هزینه های هزار میلیارد دلاری ندارد .اما معتقدیم در بسیاری از موارد اجرای آن ضروری تر از سلامت جسم است .
● اجرای طرح سلامت و روان ما ….بماند ..اما معتقدیم این زخم جدید خیلی زود کهنه می شود ولی در گاه بی خیالی و خوش خوشان ما پس از ریشه کن کردن بظاهر ویروس کرونا باز می شود و هزینه هایی چندین برابر فعلی سلامت جسم باخود بهمراه خواهد داشت ..
● و نکته آخر اینکه طرح ما به برکت جانفشانی ها و ایثارگریهای شهدای مدافع سلامت کشور فقط به یک یاعلی شما نیاز دارد که ما در علوم دینی به آن می گوییم ” کار جهادی ” …چرا که معتقدیم ، خیلی زود دیر می شود..

false
false
false
false

true