نحوه برون سپاری سامانه های نرم افزاری و سخت افزاری بررسی شد - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
نحوه برون سپاری سامانه های نرم افزاری و سخت افزاری بررسی شد

نشست نحوه برون سپاری سامانه های نرم افزاری و سخت افزاری شرکت ملی پست با حضور عضو هیئت مدیره، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرطلایی به نقل از 56 روابط عمومی شرکت ملی پست، محمدرضا قادری در نشست با نمایندگان شرکت های بخش خصوصی که به دنبال اعلام فراخوان عمومی “یکپارچه سازی، پشتیبانی و توسعه سامانه های نرم افزاری و زیرساخت های سخت افزاری” شرکت کرده بودند، گفت: براساس رویکرد جدید شرکت و پیاده سازی طرح تحول دیجیتال، پست متولی توسعه فناوری اطلاعات شبکه نیست، بلکه مدیریت و راهبری آن را بر عهده می گیرد.

وی با اشاره به اینکه پست شبکه ارتباطی گسترده ای در کشور دارد که مدیریت آن با چالش هایی همراه است، افزود: برخورداری از 70 سامانه نرم افزاری، مرکز داده ها و زیرساخت های گسترده و به روز، بخشی از این شبکه ارتباطی است.

عضو هیئت مدیره گام نهادن در عرصه جدید کسب و کار پست در راستای تحقق هدف سکو سازی برای رونق سایر مشاغل بخش خصوصی را یادآور شد و خاطر نشان کرد: مصصم به برون سپاری یکپارچه سازی سیستم ها و توسعه و پیشیبانی سامانه های نرم افزاری و زیرساخت های سخت افزاری هستیم.

او در خصوص اهمیت طراحی مدل کسب و کار مشارکتی با در نظر گرفتن دیدگاه های شرکت کنندگان در فراخوان یاد شده، افزود: نحوه و نوع خدمات متقابل شرکت ها و پست، مالکیت اطلاعات و داده ها، نحوه مدیریت کسب و کاری که ایجاد می شود، تعیین استانداردها و چارچوب ها، در این رابطه حائز اهمیت است.

قادری اظهار داشت: در پیاده سازی پروژه یکپارچه سازی، پشتیبانی و توسعه سامانه های نرم افزاری و زیرساخت های سخت افزاری؛ برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مدنظر است که در برنامه کوتاه مدت نگهداری، در برنامه میان مدت پالایش، ایجاد و بازنویسی برخی سامانه ها و در برنامه بلندمدت بازنویسی کل سامانه ها، دنبال خواهد شد.

وی در ادامه به رویکرد جهانی صنعت پست و پیشینه ورود به عرصه تجارت الکترونیک نیز اشاره کرد و گفت: از سال 2012 شرکت های پست فعالیت خود در این زمینه را به صورت جدی آغاز کردند و پست ایران نیز همسو با این تغییر رویکرد، به سمت توسعه و تقویت تجارت الکترونیک گام برداشته است.

به گفته وی، در حال حاضر، 40 درصد ترافیک مرسولات پستی در کشور، از این طریق وارد شبکه پستی می شود.

در ادامه این نشست، نمایندگان بخش های خصوصی شرکت کننده در فراخوان، به طرح مباحث فنی، قابلیت ها و ظرفیت ها خود در عرصه فناوری اطلاعات پرداختند و رسیدن به مدل مشارکتی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

false
false
false
false

true