مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران عنوان کرد: ارج نهادن به مفاخر معاصر یکی از وظایف سازمان زیباسازی است - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران عنوان کرد: ارج نهادن به مفاخر معاصر یکی از وظایف سازمان زیباسازی است

به گفته برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرتهران، سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخر معاصرایران به منظورارج نهادن به مقام شامخ مفاخر معاصرایران شکل گرفته است و با خلق و جانمایی هرمجسمه در سطح شهر تهران، زمینه ای را فراهم می کند تا یاد وخاطره این مفاخر را حفظ کنیم.

به گزارش خبرطلایی به نقل از 43 روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، برزین ضرغامی پس از بازدید از دومین سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخر گفت: در طول سال برای تامین بخشی ازمجسمه های شهرچندین فراخوان برگزارمی شود تا با مشارکت هنرمندان آثار قابل تاملی خلق و درسطح شهر نصب شود.
او افزود: در کنار فراخوان ها، تاکنون چندین دوره سمپوزیوم بین المللی تهران، سمپوزیوم پرتره شهدا وسمپوزیوم مفاخرمعاصرتهران را برگزارکرده ایم و این روزها نیز دومین سمپوزیوم مجسمه مفاخر معاصر درعمارت عین الدوله در حال برگزاری است.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرتهران ادامه داد: مجسمه هایی که تاکنون درسطح شهرتهران نصب شده اند؛ هریک حال وهوا، رویکرد و کارکرد خودشان را دارند. از این روهمواره با نقطه نظرات مختلفی درباره این مجسمه ها روبرو می شویم. اما وقتی قراراست سمپوزیومی برای مفاخر معاصرایران شکل بگیرد، باید مجسمه ها به گونه ای ساخته شوند که وقتی درسطح شهرجانمایی شدند، همه بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند، البته باید به این نکته توجه کرد که یک اثر همیشه نمی تواند همه شهروندان را راضی نگاه دارد.
او درباره دومین سمپوزیوم مجسمه مفاخرمعاصرگفت: این روزها عمارت عین الدوله با حضور26 مجسمه ساز به همراه دستیاران شان و مخاطبانی که هر روز از این رویداد بازید می کنند، حال و هوای دیگری دارد و در این رویداد مجسمه سازان تلاش می کنند ضمن شبیه سازی، حس و حال هنرمند را نیز در آثارشان به تصویر بکشند.
ضرغامی گفت: تا زمانی که پرتره ها کامل نشوند، نمی توان درباره آن ها نظر داد. اما به نظرم تا این مرحله کار مجسمه سازان با عکس هایی که از این مجسمه سازان در اختیار داشته اند، توانسته اند تا حد تقریبا مطلوبی پرتره مفاخر معاصر را بسازند.
او ادامه داد: تا پیش از این، مجسمه تعدادی ازمفاخرملی ایران، از جمله حافظ، سعدی ومولانا ساخته شده است وهنرمندان مجسمه سازونقاش براساس تخیل شان وبنا به دوره تاریخی که این افراد زندگی می کردند؛ پرتره آن ها را ساخته اند، برخی از مجسمه ها و نقاشی ها آن قدرتاثیرگذار بوده اند که مخاطبان به این باور رسیده اند که مثلا سعدی واقعا این شکلی بوده است.
مدیرعامل سازمان زیباسازی در ادامه با فراز و فرودی که مجسمه سازی در ایران داشته است، گفت: در دهه های اخیر به همت سازمان زیباسازی شهر تهران تلاش شده تا بخشی از مشکلاتی که درحوزه مجسمه سازی با آن روبرو بوده ایم را برطرف کنیم وامیدوارم در سال های آتی این روند همچنان ادامه یابد.
او درپایان سخنانش درباره جانمایی پرتره مفاخرمعاصر گفت: همواره بحث های متعددی درباره جانمایی مجسمه ها درسطح شهر تهران بوده است، امیدوارم در این دوره مجسمه ها در مکان هایی نصب شوند که تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

false
false
false
false

true