جدید ترین ویرایش صفحه ی ویکی پدیای سریال شبهای برره - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
جدید ترین ویرایش صفحه ی ویکی پدیای سریال شبهای برره

برای ما و تمام طرفداران این سریال که شبهای برره را در هنگام پخش و احتمالاً چند بار بعد از آن نیز دیده بودند گویای یک خبر شوکه کننده بود؛فراماسونری در شب های برره!؟
متن این مطلب به شرح زیر است:
به گزارش خبرطلایی ،خخعبرخی از سایت ها استفاده از بعضی نماد ها در سریال را جلوه ای از فراماسونری میدانند و میگویند که دلیل گذاشتن نام برره بر روی این سریال همین بوده است و قصد نویسندگان و کارگردان مورد تمسخر قرار دادن مومنان و دینداران مسلمان بوده است.

برره به معنای “نیکوکار” یک بار در قرآن در آیه 16 سوره عبس آمده است و اینکه اسم سریال از این آیه گرفته شده باشد تعجبی نخواهد داشت چرا که قبل از این سریال این واژه هیچ کاربردی در میان مردم ایران نداشته است و تنها واژه ای عربی است که در قرآن فقط یک بار استفاده شده است.” مَّرْفُوعَةٍ مُّطَهَّرَةٍ ﴿۱۴﴾ بِأَیْدِی سَفَرَةٍ ﴿۱۵﴾ كِرَامٍ بَرَرَةٍ ﴿۱۶﴾ (سوره عبس/آیات 14 تا 16 ) . به گفته ی برخی از افرادی که در سایت ها مطالبی در این باره نوشته بودند قصد سازندگان این سریال تمسخر کلمه《برره》است که به معنای نیکوکار است و در سریال ” شب های برره “نیز دقیقا همین عمل انجام شده به طوری که الان واژه ” برره” یکی از واژه های تمسخر آمیز محسوب میشود.با نراجعه به آیات پایانی سوره ی آل عمران به کلمه 《ابرار》 بر خواهیم خورد که ریشه اش بَرَرَ است.

شاید این مطلب درست باشد و واقعاً سازندگان این سریال پرطرفدار قدیمی که از زمان پخشش ۱۴ سال میگذرد، فراماسونری و نماد و سمبل های آن را در این سریال طنز گنجانده اند.شاید هم این مطلب از اساس اشتباه بوده و طبق دیدگاه مطرح شده منظور از گذاشتن این نام این بوده است که روستای خیالی برره محل زندگی نیکوکاران است و اصلاً هم شاید همینطوری کلمات را کنار هم گذاشته اند.الله اعلم.

false
false
false
false

true