برای صادرات صنایع پلیمری باید استانداردهای کیفیت جهانی را رعایت کنیم - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
 برای صادرات صنایع  پلیمری باید استانداردهای کیفیت جهانی را رعایت کنیم

پیرو برگزاری موفق چهاردوره «همایش چشم‌انداز اقتصاد صنایع پلاستیک در ایران» و استقبال بی نظیر صنعتگران از این رویداد، «پنجمین همایش چشم‌انداز اقتصاد صنایع پلاستیک در ایران» در تاریخ 8 و 9 مهرماه 1403 در محل هتل المپیک تهران برگزار شد.
به گزارش خبرطلایی ، در پنجمین همایش اقتصاد صنایع پلاستیک در ایران که با حضور اساتیدی از جمله دبیرکل انجمن صنایع پلیمیری ایران و همچنین مدیران عامل هلدینگ خلیج فارس و شرکتهای تابعه برگزار شد در پنل های جداگانه به چالش ها و فرصتهای پلیمر در ایران پرداختند که در ادامه از نظرتان می گذرد:

دبیر کل انجمن ملی صنایع پلیمر ایران: خیلی از صنایع پایین دستی با مشکل ضعف عرضه مواجه هستند

مهندس بابالو ،دبیر کل انجمن ملی صنایع پلیمر ایران گفت : صنعت پتروشیمی جذابیت قبل را در دنیا ندارد، اینکه ما داریم خوب عمل می کنیم به این دلیل است که در دنیا مثل قبل به این صنعت اهمیت نمی دهند.

وی با بیان اینکه گرایش به سمت مصرف پلاستیک ها رو به افزایش است، خاطرنشان کرد :  علی الخصوص در کشورهای در حال توسعه .این برای ما یک فرصت است؛ چرا که ما در حال حاضر چندین برابر آنچه که تولید می کنیم می توانیم تولید کنیم.

مهندس بابالو در ادامه با بیان اینکه صنایع تکمیلی پتروشیمی به واقع دچار مشکل است، تصریح کرد : بحث ناترازی را باید جدی گرفت.بحث ناترازی فقط محدود به برق و انرژی نیست. بنده تاکنون شاهد این همه مشکل نبودم.خیلی از صنایع پایین دستی با مشکل ضعف عرضه مواجه هستند.

دبیر کل انجمن ملی صنایع پلیمر ایران افزود : ما به آینده ای قدم گذاشتیم که به سادگی نمی توانیم آن را پیش بینی کنیم.باید مشخص کنیم با چه رویکرد و استراتژی می خواهیم استمرار تولید را داشته باشیم. اگر زنجیره را یکسان نبینیم در بحران های مختلف دچار مشکل می شویم و از رقاب باز می مانیم.

  مدیر عامل شرکت پتروشیمی بندر امام: برای صادرات باید استانداردهای کیفیت جهانی را رعایت کنیم

دکتر انصاری نیک ،مدیر عامل شرکت پتروشیمی بندر امام با بیان اینکه  ما تا مرحله رسیدن به پلیمر ها خوب آمدیم ؛ تصریح کرد :اما از اینجا به بعد نیز باید تلاش کنیم.یعنی تبدیل نفت خام به نفتا و پلی اتیلن .این یک فرصت نهفته است ، شما وقتی نفت خام را تبدیل به پلی اتیلن می کنید یک تحرک مویرگی در اقتصاد کشور رخ می دهد، یعنی از طریق شبکه سازی نفت خام می توانیم فرصت های بزرگ اقتصادی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: من چند سال ترکیه بودم.آنان پلیمر ما را می خریدند و تبدیل به محصول نهایی می کردند و در نهایت به اروپا می فروختند.چرا موفق بودند؟زیرا استانداردهای کیفیت جهانی را رعایت می کردند.

انصاری نیک در ادامه با بیان اینکه  در برهه ای عده ای معتقد بودند که صنعت پتروشیمی حاشیه سود خوبی ندارد و بهتر است خام فروشی کنیم، خاطرنشان کرد :  اگر روندی در صنعت نفت و صنایع پایین دست رخ داد ممکن است این روند تا چند سال ادامه پیدا کند ولی همیشگی نیست،  یکی از دلایل اینکه شرکت (BASF)آلمان در صدر باقی بماند توسعه زنجیره صنعت نفت و پتروشیمی است.
وی افزود : البته در مورد کشور ما شرایط فرق دارد و برای مقایسه در نظر بگیریم که سال هاست تحت تحریم قرار داریم.یعنی کسری هایی داریم،  نفت خام یکی از فرصت های ماست و برای تبدیل این منبع به درآمد در دنیا با محدودیت هایی مواجه هستیم؛ چرا که  ما زمانی 6 میلیون بشکه صادر کننده نفت بودیم ولی در این برهه تا روزی 500 هزار بشکه هم رسید، در زمینه تبدیل منابع خود به ثروت عقب هستیم که راه حل آن تکمیل زنجیره ارزش است.

مدیر راهبرد و زیرساخت توسعه محصول ،فناوری و نوآوری هلدینگ خلیج فارس :

هلدینگ خلیج فارس در حال افزایش سبد تولید محصولات پلیمری خود است

خانم دکتر فوزیه مروت ،مدیر راهبرد و زیرساخت توسعه محصول ،فناوری و نوآوری هلدینگ خلیج فارس با بیان اینکه هلدینگ خلیج فارس در طول سال 3 میلیون تن محصولات پلیمری تولید می کند که این موضوع باعث افتخار است، اذعان کرد : هلدینگ خلیج فارس در حال افزایش سبد تولید محصولات پلیمری خود است؛ چرا که یکی از راهبردهای هلدینگ خلیج فارس تولید پلیمرهای مهندسی در صنایع پایین دست است.

هلدینگ خلیج فارس به 15 هزار واحد بزرگ و کوچک خوراک تزریق می کند.

دکتر وحید حدادی،مشاور مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس:

درب های هلدینگ خلیج فارس بر روی منتقدان و کسانی که ایده ای دارند باز است

دکتر وحید حدادی،مشاور مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس گفت : طی دو سال گذشته هلدینگ خلیج فارس علیرغم تحریم ها رشد بسیار خوبی داشته است.درب های هلدینگ خلیج فارس بر روی منتقدان و کسانی که ایده ای دارند باز است.

 دکتر محمد رضا کریمی ،مدیر عامل شرکت پتروشیمی اروند:
تقاضای جهانی برای پی وی سی رو به افزایش است 
 دکتر محمد رضا کریمی ،مدیر عامل شرکت پتروشیمی اروند با بیان اینکه  ایران سهم ناچیزی از سهم جهانی تولید پی وی سی در جهان دارد، تصریح کرد :  ما حتی قادر به تامین «پی وی سی» منطقه نیستیم ،  برهمین أساس بایستی در این زمینه سرمایه گذاری کنیم.
وی با بیان اینکه  اتفاقات خوبی در این زمینه در هلدینگ  خلیج فارس در حال رخ دادن است، خاطرنشان کرد :  ولی بهرحال در زمینه تولید «پی وی سی» غفلت کردیم و  به دنبال احداث کارخانه ای در زمینه تولید پی وی سی هستیم و هر شرکتی به دنبال مشارکت باشد استقبال می کنیم.
مدیر عامل شرکت پتروشیمی اروند در ادامه با اشاره به اینکه  امسال چهارمین گرید تخصصی(پی وی سی امولسیون ) را هم تولید و کشور را از واردت این محصول بی نیاز کردیم، اذعان کرد:  بعید است در آینده تولید پی وی سی متوقف شود؛ چرا که  اگر فکری برای چالش های موجود در زمینه تولید پی وی سی نشود ممکن است در تولید این محصول در آینده دچار مشکل شویم.

 

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true