مدیرعامل شرکت پاکسان :صنعت شوینده از کما به تنفس رسید /بازار داغ صادرات به روسیه - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
مدیرعامل شرکت پاکسان :صنعت شوینده از کما به تنفس رسید /بازار داغ صادرات به روسیه


شهریار محمدی راد ،مدیرعامل شرکت پاکسان در نشست خبری گفت: حال صنعت شوینده خوب نیست و از کما به تنفس رسید و به لحاظ سیاستهای تعیین شده دولت، مشکل اصلی این صنعت قیمت‌گذاری دستوری است.
به گزارش خبرطلایی ،سازمان بورس و اوراق بهادار جمعی از خبرنگاران تخصصی رسانه های بورسی را به تور رسانه ای و بازدید از شرکت پاکسان دعوت کرد که با استقبال گرم روابط عمومی محترم پاکسان جنابان ایزد پناه و کریمی این بازدید انجام شد . در این بازدید خبرنگاران از بخش های مختلف کارخانه از جمله بخش صابون سازی، بخش پودر سازی و بخش تولید محصولات صنعتی بازدید کردند و پس از آن در نشست خبری، مهندس شهریار محمدی راد ،مدیرعامل خوشفکر و حرفه ای صنعت شوینده با ارائه توضیحات شفاف پاسخگوی خبرنگاران بود .

محمدی راد با بیان اینکه تولید محصولات ما در چند بخش است، تصریح کرد :تولید داخلی که محصولات آن را به شرکت به پخش تحویل داده و توزیع آن به عهده آن شرکت می باشد و بخش بعدی محصولات صنعتی مواد اولیه شوینده است که به دلیل کمبود مواد اولیه و تعمیرات؛ متوقف بود ما مشکلات آن را نیز برطرف کردیم که هم اکنون حدود ۱۱۵ تن می توانیم اسید سولفوریک تولید کنیم .

وی با تاکید بر این موضوع که مواد اولیه دستشویی را هم تولید می کنیم و آن را به شرکتهای همکار داده و بخش مازاد را به دیگر شرکت‌ها عرضه میکنیم،خاطرنشان کرد : مشکلات ما بخشی داخلی و بخش بیرونی است. بخش بیرونی مربوط به سیاست های تعیین شده دولت است که امیدواریم به نحو مطلوب حل شود. اما برای حل مشکلات بخش درونی کارهایی که توانستیم انجام دهیم این بود، که سال گذشته پاکسان زیانده بود و با بررسی‌هایی که صورت گرفت در نخستین کار تولید را به حداکثر ظرفیت رساندیم، از طرفی به طور نمونه واحد اسید چرب که برای نداشتن مواد اولیه ۹ ماه متوقف بود، مشکلات آن را برطرف نموده و از بهمن ماه این واحد راه اندازی شد.

مهندس راد در ادامه با بیان اینکه ما در تولیدات داخلی حدود ۵ درصد زیان خالص داشتیم که توانستیم در چهار ماه گذشت آن را به صفر برسانیم ،اذعان کرد : بخش بعدی صادرات است که در آن نیز زیان داشتیم و مشکل آن ارز بود که به سامانه می دادیم که البته بخشی از آن را نیز نتوانستیم برطرف کنیم و امروز به سود میانگین ۲۵ درصد رسیده ایم و توانستیم بخشی از زیان سال قبل را جبران کرده و در چهار ماه ۶۰% زیان گذشته را کاهش دهیم و به قله صعود نزدیک هستیم .

این مدیر حرفه ای و پرتلاش صنعت شوینده به اقدامات مهم دیگر در سال گذشته اشاره و تصریح کرد :از دیگر کارهای مهم که در بخش داخلی که انجام شد مدیریت خرید بود. که خرید مناسب به موقع و به قیمت در دستور کار قرار داده و انجام شد ؛چرا که عمده مواد اولیه ما حدود ۹۰ درصد خریدنی است و توانستیم در این بخش نیز زیان ناخالص داخلی را به صفر برسانیم.
وی با بیان اینکه در تولید محصولات صنعتی از زیان فاصله گرفتیم ،خاطر نشان کرد :در گذشته ضایعات زیادی به هدر می رفت که امکان بهره برداری از آن با تدبیر میسر بود که هم اکنون زیان این ضایعات به صفر رسیده همچنین هزینه های مازاد را مدیریت وملک را از هزینه های سنگین اجاره ای نجات دادیم که بیش از ۳۰ میلیارد تومان در سال صرفه‌جویی داشته است.

مهندس محمدی راد در مورد کمبود و همچنین قطع برق و گاز که مبتلابه تمامی صنایع متاسفانه می شود ، گفت: بسیاری از سیستم‌های ما گازوئیل سوز هم هستند همچنین با توجه به فناوری ای که در خصوص استقاده از مصرف بهینه برق در پاکسان داریم به صنعت برق کشور با مدیریت مصرف کمک هم می شود.

وی با تأکید بر قیمت‌گذاری دستوری و تبعات تلخ آن ،تصریح کرد :متاسفانه قیمت‌گذاری دستوری و تبعات تلخ آن اصلی ترین دغدغه ماست ؛چرا که با افزایش قیمت مواد اولیه در چهار سال اخیر که به 7برابر رسیده سود ناخالص افت شدیدی داشته که برای برون رفت ار چنین فضایی به سمت R&D نیز حرکت کرده ایم که تحت کنترل دقیق سازمان استاندارد است .

وی ضمن به اشاره به نام پاکسان و نوستالژیک بودن آن به بالاترین سطح کیفیت و تنوع محصولات اشاره و تصریح کرد : به طور متوسط حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد مواد اولیه داخلی هستند و مابقی وارداتی که تامین ارز یکی از مهمترین دغدغه هاست و باوجود گذشت 62 روز از سال جدید همچنان در بلاتکلیفی قیمت ارز قرار داریم که اگر ارز آزاد شود به طبع قیمت ها هم جهش اساسی پیدا می کنند.

مدیرعامل شرکت پاکسان به ارتباط خوب با شرکتهای دانش بنیان و همچنین دانشگاه صنعتی شریف اشاره و اذعان کرد : در آینده ای نزدیک با فرمولاسیون جدید شاهد رونمایی از چند محصول جدید خواهیم بود .

این مدیر متخصص و دغدغه مند در صنعت شوینده که اشراف قوی در بازار صادرات محصولات دارد با بیان اینکه پاکسان به ۲۵ کشور صادرات دارد ،خاطر نشان کرد : عمده بازارهای هدف کشورهای همسایه هستند؛چرا که هزینه حمل و نقل، فرهنگ مصرف، جمعیت و هزینه ها برای آن مقاصد مناسب تر است، همچنین ما برای اولین بار ۴۰۰ تن پودر ماشین به روسیه صادر کردیم، روسیه بازار بسیار خوبی دارد و فرصت مناسبی بوده که از آن استفاده کرده ایم .

مهندس محمدی راد که نزدیک به سه دهه در صنعت شوینده خوش درخشیده با بیان اینکه ظرفیت تولید نصب‌شده شوینده در کشور یک میلیون و پانصد هزار تن است د که بازار داخلی ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن مصرف داشته ،افزود :۳۰۰ هزار تن نیز صادرات داریم که اگر بازار کشش داشته باشد امکان افزایش این ظرفیت به راحتی وجود دارد. ما میتوانیم در شرکت پاکسان ظرفیت تولید را به ۱۰۰ هزار تن برسانیم، ولی آیا صرفه اقتصادی خواهد داشت ؟ البته که در بخش پودر مزیت های صادراتی به وفور دیده می شود اما در بخش صابون متاسفانه توجیهی ندارد .

شهریار محمدی راد در خاتمه نشست خبری مژده رسیدن به روزهای اوج پاکسان را با ضرص قاطع رسانه ای کرد.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true