تقسیم سود ۲۱۰۰۰ریالی در پلی پروپیلن جم پتروشیمی جم¬پیلن؛ بازوی نوآوری و خودکفایی در صنعت خودرو و لوازم خانگی - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
تقسیم سود ۲۱۰۰۰ریالی در پلی پروپیلن جم  پتروشیمی جم¬پیلن؛ بازوی نوآوری و خودکفایی در صنعت خودرو و لوازم خانگی

 مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت  پلي پروپيلن جم (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۲٫۰۲٫۲۷با حضور 92 درصد از سهامداران در محل ضلع غربي مجموعه ورزشي آزادي، پژوهشگاه صنعت نفت (سالن آزادگان) برگزار شد.

به گزارش خبرطلایی، مهندس گنجی، مدیرعامل جم¬پیلن با تاکید بر اینکه در سال مالی مورد گزارش، میزان تولید در برنامه و بودجه مصوب شرکت ۲۳۵هزار تن بود، در حالی که جم¬پیلن، به رغم کمبود خوراک، 103 درصد بودجه مصوب خویش، یعنی ۲۴۱هزار و ۵۵۳ تن تولید را محقق کرده است. ایشان همچنین خاطر نشان کرد: این شرکت حدود 102.5 درصد تولید، یعنی بیش از تولید و به میزان حدود 247 هزار تن فروش و 94.4 هزار میلیارد ریال درآمد فروش را محقق نمود که حدود هزار میلیارد ریال بیش از فروش سال 1400 در جم پیلن محقق شده است. این افزایش درآمد فروش، عمدتا ناشی از مدیریت به هنگام فرآیندهای تولید، مدیریت موجودی و فروش متناسب با افزایش تقاضای بازار و تلاش در جهت پاسخگویی حداکثری به نیاز بازار بوده است. ایشان اضافه نمود این افزایش درآمد به رغم کاهش قیمت های جهانی فروش و قیمت های پایه فروش داخلی به میزان ۱۰درصد و حتی کاهش حدود 4 درصدی تناژ فروش در قیاس با سال مالی قبل، حاصل شده است.
مدیرعامل جدید پلی پروپیلن جم با تاکید بر اینکه جم پیلن نزدیک به 30 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد و همچنین متوسط حاشیه سود شرکت در سال مالی مورد گزارش، حدود ۳۰ درصد بوده است، اذعان کرد: جم-پیلن در سال مالی مورد گزارش، ۲۳۲هزار تن خوراک پروپیلن تأمین کرده که ۲۰۱هزار تن از پتروشیمی جم و ۳۱هزار تن از پالایشگاه شازند بوده است. مشکل عدم تامین کافی و متناسب با ظرفیت خوراک پروپیلن از شرکت پتروشیمی جم، بالا بودن قیمت خوراک مایع، عدم اعطای تخفیف مراجع بالادست به این شرکت و در نتیجه زیان ده بودن کوره‌های مایع پتروشیمی جم، می باشد که به دلیل عدم صرفه اقتصادی، تأمین خوراک در جم¬پیلن با کاهش مواجه شد. لذا ضروری است مراجع بالادستی جهت بهره برداری حداکثری از ظرفیت های ایجاد شده در کشور، پاسخگویی به نیاز بازار و پیشگیری از ایجاد تلاطم، تمهیدات لازم برای اعطای تخفیف به خوراک مایع برای پتروشیمی جم را، از طریق فرصتهای قانونی موجود مدنظر قرار دهند. همچنین ایشان خاطر نشان کرد از ابتدای سال 1402 با تدابیر مثبت پتروشیمی¬جم، روند تامین خوراک بهبود قابل توجهی داشته به ترتیبی که جم¬پیلن ۲۷درصد افزایش دریافت خوراک، نسبت به مدت مشابه سال 1401، داشته است.
ایشان تصریح کرد: در سال‌های گذشته جم¬پیلن، بخشی از کمبود خوراک خود را از طریق پالایشگاه شازند تأمین می‌کرد اما از نیمه سال 1401 به دلیل اینکه پالایشگاه متعهد است بخشی از خوراک پتروشیمی خمین را تأمین کند، دریافت خوراک از این پتروشیمی نیز کم شده است و تامین خوراک را در تنگنا قرار داده است، لذا چنانچه خرید سهام توسعه پلیمر کنگان مورد موافقت پتروشیمی¬جم قرار بگیرد، مشکل تأمین خوراک جم¬پیلن رفع می‌شود و می‌تواند حتی تا سالی ۳۵۰ هزار تن تولید داشته باشد.
مهندس گنجی در ادامه افزود: جم پیلن در سال مالی مورد گزارش، با هدف جبران بخشی از کمبود خوراک پروپیلن و افزایش تولید،۹هزار و ۹۰۰ تن خوراک اتیلن که بالاترین رکورد از زمان راه اندازی شرکت می باشد، دریافت کرده تا از این طریق ضمن افزایش تناژ تولید و افزایش سهم گریدهای شیمیایی از ترکیب تولید که دارای حاشیه سود بالاتری نسبت به سایر گریدهای محصولات دارند، در آمد و سود عملیات فروش شرکت را در مقایسه با سال ۱۴۰۰، با رشد مواجه نماید.
وی به اهم دستاوردهای سال ۱۴۰۱ اشاره و تصریح کرد: اهم دستاوردهای ۱۴۰۱ شرکت عبارتند از: تولید، فروش و سودآوری فراتر از برنامه و بودجه مصوب، ثبت بالاترین رکورد تولید گریدهای شیمیایی با حاشیه سود بالا از ابتدای راه‌اندازی شرکت، افزایش ۸۷ درصدی سود غیرعملیاتی با بهینه کردن ترکیب سرمایه‌گذاری، افزایش فروش و سود عملیاتی به رغم کاهش قیمت‌های جهانی و قیمت های پایه فروش محصولات، طراحی، توسعه و تولید گرید جدید EP4130N با تاکید بر نوآوری و توسعه دانش فنی تولید گریدهای تخصصی مورد نیاز صنایع تکمیلی و تعریف، مطالعه و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های خالص‌سازی خوراک قابل دریافت از منابع مختلف موجود در کشور.
مهندس گنجی ادامه داد: افزایش سهم گریدهای شیمیایی از سبد محصولات و عرضه حداکثری آنها، از جمله برنامه‌های شرکت برای افزایش فروش و سهم بازار است، همچنین احداث فازهای 1 و 2 پروژه های خالص‌سازی خوراک، بهبود و ارتقای زیرساخت‌ها و تجهیزات شرکت و ارتقای سیستم‌های نرم¬افزاری، همچنین پیگیری سرمایه گذاری در پروژه ها و طرح های موجود کشور در زنجیره ارزش پروپیلن، از اهم پروژه‌های زیرساختی و سرمايه‌گذاری‌ شرکت است.
مهندس گنجی همچنین با برشمردن برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شرکت برای افزایش تامین خوراک، تصریح نمود، پیگیری اعطای تخفیف خوراک برای سودآوری و افزایش تولید کوره‌های مایع پتروشیمی جم و اجرای پروژه خالص‌سازی خوراک از جمله برنامه‌های کوتاه مدت جم¬پیلن برای تأمین خوراک است. اجرای طرح OCC برای تبدیل رافینیت به پروپیلن در پتروشیمی جم که مطالعات آن در دست تدوین بوده و مذاکره برای تأمین خوراک از طریق انعقاد قرارداد با پروژه‌های در دست اجرای تولید پروپیلن در کشور، از برنامه‌های میان مدت جم¬پیلن برای تأمین خوراک است. وی در ادامه تاکید نمود موضوع سرمایه‌گذاری در طرح PDH_PP توسعه پلیمرکنگان، مهمترین برنامه بلند مدت جم پیلن برای تأمین خوراک و سرمایه گذاری بلند مدت است.
مهندس گنجی، مدیرعامل جم¬پیلن در خاتمه مجمع عمومی عادی سالیانه اظهار داشت در زمینه توسعه و بهبود سبد محصولات شرکت، تنوع در سبد محصولات، افزایش ارزش¬افزوده، نوآوری، کاهش هزینه و ارتقای کیفی محصولات برای مشتریان از اهداف مدنظر می باشد، که در این راستا در سال 1401، برای اولین بار در کشور، محصول کوپلیمر ضربه‌پذیر به عنوان گرید تخصصی جدید، تحت عنوان EP4130N طراحی و تولید شد. این گرید مورد استفاده در تولید قطعات تزریقی در حوزه صنایع خودرو و لوزام خانگی می باشد و با تکیه بر فعالیتهای دانش بنیان و نوآوری برای بهبود پورتفوی محصولات شرکت و دستیابی به اهداف مذکور، طراحی و توسعه یافته و با موفقیت تولید آزمایشی شده است و هم اکنون مراحل تست نهایی آن توسط مشتریان در دست انجام است. برآورد می شود کسب بازاری حدود سالی 20 هزار¬تن از دستاوردهای تولید این محصول باشد.
گفتنی است؛ در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت جم¬پیلن، به ازای هر سهم ۲۱۰۰ تومان، سود تقسیم شد.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true