در گفتگو با خبرطلایی مطرح شد؛ارزآوری بیشتر وتولیدات بالاتر با حمایت از بانکداری دیجیتال - خبر طلایی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
در گفتگو با خبرطلایی مطرح شد؛ارزآوری بیشتر وتولیدات بالاتر با حمایت از بانکداری دیجیتال

مدل کسب‌وکار کنونی بانکداری دارای رویکرد مبتنی بر محصول است و فرآیندهای اصلی در این مدل باعث افزایش سطح پیچیدگی و عدم انعطاف‌پذیری آن شده‌اند. بنابراین، بانک‌ها جهت حفظ عملکرد مناسب خود مجبور به افزایش سرمایه انسانی خود شده‌اند و به این ترتیب در سال‌های اخیر، نسبت به تغییرات در محیط کسب‌وکار به کندی واکنش نشان داده‌اند و تمایل زیادی برای نوآوری نداشته‌اند. اکوسیستم بانکداری دیجیتال به عنوان بانکداری آینده، راهکاری برای ایجاد تحول دیجیتال در صنعت بانکداری است.
به گزارش خبرطلایی ،مهدی عبادی دبیر انجمن فین تک ایران و کارشناس بانکداری نوین در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرطلایی اظهار داشت:در راستای حرکت از مدل کسب‌وکار بانکداری سنتی به رویکرد اکوسیستمی، استراتژی بانک‌ها دچار تغییر اساسی شده و تمرکز آنها به جای محصولات بر مشتریان قرار گرفته است. بر این اساس، بانک‌ها باید شیوه عملیات خود را تغییر دهند تا بتوانند انعطاف‌پذیری، میزان دسترسی و شفافیت را برای مشتریان افزایش دهند.
وی با بیان اینکه سفر بانک‌ها به سوی مشتری‌محوری باید با بهره‌گیری از فناوری‌های دیجیتال و از طریق ایجاد شراکت‌های هدفمند و باز مهندسی فرآیندها و ساختار کنونی بانک‌ها در بستر اکوسیستم بانکداری دیجیتال آغاز گردد ،خاطرنشان کرد: بانک تبدیل به شریکی قابل اعتماد برای مشتری می‌شود که به وی در راستای زندگی آسان‌تر، خدمات شخصی‌سازی‌شده ارائه می‌دهد.
این کارشناس بانکی در ادامه با بیان اینکه اگر تعریف درستی از بانکداری دیجیتال انجام شده باشد خیلی ارتباطی با شرایط کرونایی ندارد ،تصریح کرد: بانکداری دیجیتال بیشتر مشتریان کسب و کارها هستند و نه مردمان عادی و اهداف دیگری را دنبال می کنند که خیلی هم در شرایط کرونا نمی تواند تغییری ایجاد کند؛چراکه خدمات بانکداری و پرداخت الکترونیک جزو خدمات زیرساختی به حساب می آید که شاید بانکداری دیجیتال به صورت مستقیم نتواند در شرایط پاندمی کرونا تاثیر قابل توجهی داشته باشد اما با توجه به زیرساختی بودن بانکداری دیجیتال اگر کسب و کارها روی بسترهای دیجیتال ایجاد شوند یا خدمات بهینه تری را ارایه بدهند خدمات آن کسب و کارها می تواند دردوران کرونا تاثیرگذار باشد و در زندگی مردم سهولت ایجاد کند که در بزنگاه هایی از جمله پاندمی کرونا تاثیرگذار خواهد بود.
دبیر انجمن فین تک ایران با بیان اینکه بانکهای خصوصی در ارایه خدمات بانکداری دیجیتال موفق تر بودند ،تصریح کرد:در بانک های خصوصی بر اساس منافع مشترک تصمیمات گرفته می شود که در این صورت منجر به توسعه بیشتر و همچینین رشد معامله بینابین می شود.
این کارشناس بانکداری در ادامه تصریح کرد:با نگاهی به عملکرد بانک های دولتی و خصوصی ،در بانکداری دیجیتال هزینه ها بشدت کاهش یافته و همچنین قیمت تمام شده پول دربانک ها کاهش می یابد به همین دلیل بانکها از جمله بانک ایران زمین سرآمد بانکهای دیجیتال خصوصی است.
عبادی با بیان اینکه وقتی هزینه ها کاهش پیدا کند به طبع به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه هم کمک قابل توجهی خواهد شد ،خاطرنشان کرد:با پیشروی به سمت بانکداری دیجیتال هزینه ها از حالت سخت افزاری به سمت نرم افزاری پیش می رود که دراین صورت تولیدات افزایش یافته و منجر به ارزآوری بالاتری خواهد شد .
وی با بیان اینکه از بین بردن هزینه‌های عملیات پردازش ستادی وهمچنین خطاهای کمتر یا بدون خطا از مزایای بانکداری دیجیتال در ایران بویژه در بانک ایران زمین به وضوح دیده می شود ،خاطرنشان کرد:شعبه‌های کوچک‌تر (شعبه‌های معمولی می‌توانند تبدیل به جولانگاه کیوسک‌های بانکی برای ارائه انواع رابط‌های فناورانه و ارتباطات ویدئویی برای تعامل و مشورت کارشناسان بانکی با مشتریان شوند) همچنین استقرار متخصصین بانکی و تجاری در یک مرکز و ایجاد ارتباط آنها با مشتریان از طریق ارتباطات فناورانه (با تلفن همراه، رایانه شخصی یا کیوسک مستقر در شعبه) از جمله مزایای دیجیتالی شدن بانکهاست.

لیلاسبزه علی

false
false
false
false

true